Xsara Picasso - 60tkm:n huolto??

Aloittaja jerkus, maaliskuu 02, 2009, 18:03:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jerkus

Mitä kyseiseen huoltoon kuulunee? Merkkiliikkeen mukaan kaikki suodattimet, öljyt, tulpat ja jarrunesteet.

Monimerkkihuollon tietokoneohjelman mukaan 60tkm:n huolto on välihuolto, siis ei tulppia eikä jarrunesteitä. Kannattaako yleensäkään vaihtaa jarrunesteitä 2-vuoden välein? Mutta tulppia ei ole vaihdettu vielä kertaakaan, olis varmaan jo aika?

Merkkiliikkeen huollon hinnaksi ilmoitettiin lähemmäs 400egeä, mikä vaikuttaa aivan järkyttävälle, monimerkkihuolto noin 200e.

Tietääkö kukaan huollon todellista sisältöä ja mitä on tarvis tehdä?

Jeth

Lainaus käyttäjältä: jerkus - maaliskuu 02, 2009, 18:03:48
Mitä kyseiseen huoltoon kuulunee? Merkkiliikkeen mukaan kaikki suodattimet, öljyt, tulpat ja jarrunesteet.

Monimerkkihuollon tietokoneohjelman mukaan 60tkm:n huolto on välihuolto, siis ei tulppia eikä jarrunesteitä. Kannattaako yleensäkään vaihtaa jarrunesteitä 2-vuoden välein? Mutta tulppia ei ole vaihdettu vielä kertaakaan, olis varmaan jo aika?

Merkkiliikkeen huollon hinnaksi ilmoitettiin lähemmäs 400egeä, mikä vaikuttaa aivan järkyttävälle, monimerkkihuolto noin 200e.

Merkkihuollossa 60tkm huollossa vaihdetaan moottoriöljy, tulpat, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, putsataan takajarrut (jotka tässä tapauksessa taitavat olla rummut?) jarrunesteen vesipitoisuus tarkastetaan joka huollossa, vaihteisto öljy tarkastetaan yms.. eli ns. isompi huolto.
2cv6 -71

danbomp

No kyllä mä ymmärrän että monimerkkiliike ottaa vaan pari sataa jos ei ne meinaa muuta kuin öljyt vaihtaa  :)

Toi on oikeesti eka iso huolto mitä tuolle autolle tehdään. Itse olen sitä mieltä että kyllä jarruneste kannattaa vaihtaa parin vuoden välein, mutta jos homma kaatuu kahteen kolmeen kymppiin niin antaa sitten olla.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

jerkus

No kyllä mä ymmärrän että monimerkkiliike ottaa vaan pari sataa jos ei ne meinaa muuta kuin öljyt vaihtaa  :)

Toi on oikeesti eka iso huolto mitä tuolle autolle tehdään. Itse olen sitä mieltä että kyllä jarruneste kannattaa vaihtaa parin vuoden välein, mutta jos homma kaatuu kahteen kolmeen kymppiin niin antaa sitten olla.
[/quote]

No ei se nyt minnekkään kaadu siitä muutamasta kympistä >:(
Pointti taitaa siis olla se, että monimerkkihuollon tietokoneohjelma ei antanut oikeaa vastausta vaan kertoi 60tkm:n huollon olevan vain välihuolto.

Niin ja kone oli tosiaan se 1.6 bensa.

Joerkka

Minä käytin äsken oman Picasson 120t huollossa ( eli se 60t huolto ), kone 1.8:
Öljyt+suodatin
Jarruneste
Jäähdytysneste
Ohjteh öljyt
akkuneste + puhd + kaapeleitten kunto ja kiristys
Lukkojen+saranoitten voitelu
Tarkastukset:
- öljypohja & letkut(minun tapauksessa lisäksi pohjan irroitus ja tiivistys)
- pakoputkisto
- vetarit & hammastanko&pallonivelet ( minulla vetareitten stefojen vaihto)
- suojukset
- palat & takajarrujen puhdistus( rummut)
- renkaitten kunto & rengaspaineet
- apulaitteiden hihna
- kytkimen liikeradan tarkastus, säätö
- valot
- pyyhkijät, toiminto & sulat
Raitisilmasuodattimen vaihto
Vikakoodien lukeminen, nollaaminen
Koeajo
Vaihdelaatikon öljyn tarkastaminen
Napojen tarkastukset+jarrulevyt, putkistot
Bensasuodattimen vaihto
Ilmansuodattinen vaihto
Tulppien vaihto
LISÄKSI 2*kampanja ( venttiilikopan vaihto, jousisuojan asentaminen )

En minä ainakaan valita, ja työlle takuu, vaikka maksoikin.
Huolla missä huollat, tarkista ainakin AKE:n sivuilta ainakin takasinkutsukampanjat...
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82