Xsara - Öljytikun suusta ruiskii öljyä!

Aloittaja Qeewstle, helmikuu 28, 2009, 18:42:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Qeewstle

Eli siis öljytikun aukosta tulee öljyä. Huohotin putket olen käynyt läpi ja auki olivat.

Mikä muu voisi tuota aiheuttaa?

Voiko vuotava huohotinputki myös aiheuttaa tuon? Oli juuressa pieni halkeama, mutta luulen ainakin, että sain sen pitämään, kun laitoin putken takasin. Hieman oli valkoista töhnää putkissa, mutta täysin auki olivat. Eli ovat ainakin olleet joskus tukossa.

Autona Xsara 2.0 vts -99.

Qeewstle

Auton tutkinta jatkui tänään. Huohottimet kävin uudestaan läpi ja auki olivat, kuten arvelinkin.
Öljytikun ylempi tiiviste puuttui ja laitoin siihen omatekoisen tiivisteen, liekkö tämä aiheuttanut asian? Kerääkö niin paljon painetta, että ilman kunnon tiivistettä vuotaa?

Toinen asia, mikä vaivaa on öljyvuoto öljysuodattimen ympärillä. Aivan märkä kone keulasta. Takaa kuiva. Öljysuodattimen alla olevan metallinsen osan (öljyn jäähdytin tms.?) tiiviste huono/rikki?. Suodattimen käytin irti ja kyseinen osa oli hyvin kiinni.

Kiitoksia vastauksia/neuvoista jahka, joku niitä viitsisi laittaa.

Aktiivisesti olen seuraillut reilu pari vuotta foorumia ja sinä aikana on ollu silmäänpistävää kuinka 2.0 vts mallin omistajia ei täällä tahdota jelpata ollenkaan  >:(

Jasu

Huohotin tukossa->tikun kautta öljyt ulos.
Huohotin auki mutta silti tikun kautta öljyt lentää->moottorissa runsas ohivuoto/männänrengasvika/mäntävika.

Lainaus käyttäjältä: Qeewstle - maaliskuu 01, 2009, 19:20:51Aktiivisesti olen seuraillut reilu pari vuotta foorumia ja sinä aikana on ollu silmäänpistävää kuinka 2.0 vts mallin omistajia ei täällä tahdota jelpata ollenkaan  >:(
Jospa kuitenkin kyse on vain siitä ettei tuon moottorityypin laitteita niin paljoa palstalaisilla käytössä ole, tai sitten niissä ei vikoja suuremmin ole? Tai vielä yksi vaihtoehto mieleen tulee, niitä ei korjata itse, vaan korjautetaan pajalla, joten kokemusperäisiä vinkkejä ei sitäkään kautta oikein synny..?

Olisiko sitten parempi että näitä "hyviä arvauksia", kuten nuo mitä tuohon heitin, tulisi "repullinen"..?

Myöskään jos mieleistä vastausta/ollenkaan vastausta ei vielä päivässä ole tullut, ei kannattane pahastua. Tämä on kuitenkin ihmisille ketkä tänne kirjoittelevat, harraste...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Qeewstle

Lainaus käyttäjältä: Jasu - maaliskuu 01, 2009, 20:52:50

Jospa kuitenkin kyse on vain siitä ettei tuon moottorityypin laitteita niin paljoa palstalaisilla käytössä ole, tai sitten niissä ei vikoja suuremmin ole? Tai vielä yksi vaihtoehto mieleen tulee, niitä ei korjata itse, vaan korjautetaan pajalla, joten kokemusperäisiä vinkkejä ei sitäkään kautta oikein synny..?

Olisiko sitten parempi että näitä "hyviä arvauksia", kuten nuo mitä tuohon heitin, tulisi "repullinen"..?

Myöskään jos mieleistä vastausta/ollenkaan vastausta ei vielä päivässä ole tullut, ei kannattane pahastua. Tämä on kuitenkin ihmisille ketkä tänne kirjoittelevat, harraste...

En nyt nimenomaan tätä minun ongelmaa tarkoittanut, koska eihän osaavaa porukkaa juuri tällä välin satu edes olemaan paikallaan.
Ihan yleensä, jos auton malliksi laittaa xsara vts, niin vastaukset jää tulematta vaikka sama vika olisi 1.6:ssa xsarassa. Eikä tuo moottoritekniikka em. vian osalta eroa onko kyseessä 1.6 vai 2.0 xsaran moottori. Yleensä moottoritekniikka on pääsääntöisesti aika samanlaista.

Noita hyviä arvauksia kyllä saisi tulla vaikka kaksi repullista. Niistä vaan lista ja auton kimppuun tarkistamaan arvaus kerrallaan.

Petsku73

Lainaus käyttäjältä: Qeewstle - maaliskuu 01, 2009, 22:48:38
Lainaus käyttäjältä: Jasu - maaliskuu 01, 2009, 20:52:50

En nyt nimenomaan tätä minun ongelmaa tarkoittanut, koska eihän osaavaa porukkaa juuri tällä välin satu edes olemaan paikallaan.
Ihan yleensä, jos auton malliksi laittaa xsara vts, niin vastaukset jää tulematta vaikka sama vika olisi 1.6:ssa xsarassa. Eikä tuo moottoritekniikka em. vian osalta eroa onko kyseessä 1.6 vai 2.0 xsaran moottori. Yleensä moottoritekniikka on pääsääntöisesti aika samanlaista.

Noita hyviä arvauksia kyllä saisi tulla vaikka kaksi repullista. Niistä vaan lista ja auton kimppuun tarkistamaan arvaus kerrallaan.

Oma mielipiteeni on, että kun foorumin "omistaja" vaihtui, hiljeni se jonkun verran tämän jälkeen. Voi olla että kuvittelen kyllä myös.