Oletteko saaneet sakot etusumuvalojen käytöstä?

Aloittaja ValkoturkkiC5, helmikuu 20, 2009, 10:31:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gitikka

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Gitikka - maaliskuu 28, 2009, 17:10:43
joo ja opettelisivat samalla ajaan!!!!

Juu, tuokin korjautuisi tosiaan jos ihan vähän edes ajateltaisiin, mutta jotenkin tuntuu, että se on turha toivo  :-\

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: peijoona - maaliskuu 27, 2009, 20:30:23
TV2:n Puskuri kokeili sumuvaloja.
Lopputulos: niistä ei ole mitään hyötyä, mutta vastaantulijaa ne häikäisevät, varsinkin, kun tie on märkä.
No hyvä, ei tarvi enää suunnitella sumuvalojen hankkimista ja voin laittaa nekin rahat johonkin muuhun. Tämä ketju on muutenkin saanut ajattelemaan sumareita vähän useammastakin näkökulmasta kuin ennen.

mkh

En ole vielä saanut, nyt on eka auto jossa sumuvalot, nekin huomasin vasta viikko auton hankinnan jälkeen.

jtbo

Tuossa oli pari oikein aurinkoista ja helteistä päivää, havaitsin että aika monessa autossa oli sumuvalot päällä, osaisiko joku valistaa mitä tuolla sumuvaloilla näkee paremmin ko. kelissä? Itse luulen, etteivät nuo autoilijat itse edes tienneet, että sumuvalot oli päällä, mutta todella paljon niitä kyllä näkyi, enemmän noita kuin valottomia, joita ei ihan vähän niitäkään ollut liikenteessä.

Gitikka

Lainaus käyttäjältä: jtbo - kesäkuu 03, 2009, 20:09:24
Tuossa oli pari oikein aurinkoista ja helteistä päivää, havaitsin että aika monessa autossa oli sumuvalot päällä, osaisiko joku valistaa mitä tuolla sumuvaloilla näkee paremmin ko. kelissä? Itse luulen, etteivät nuo autoilijat itse edes tienneet, että sumuvalot oli päällä, mutta todella paljon niitä kyllä näkyi, enemmän noita kuin valottomia, joita ei ihan vähän niitäkään ollut liikenteessä.

vähämpä tuntuu siltä ettei se ratintakan oleva tiedä siitä kumijalastaan mitään, saati välitä musita mitään, huomaa noissa sumuvalo-, valo- ja takasumuvalo asioissa muunmuassa... talvellakin ikkuna-huruisia autoja takasumuvalo päällä, mikäs järki siinäkin???

idea taitaa näissä ollakkin että muut näkee sut ja osaa varoa sinua, voi sitten rauhassa ajaa omaa ajoaan kun muut näkee ;)

Renee

Ei tule sakkoja kun noita sumareita ei ole noissa kulkineissa.Hyvin on nähty ilman niitäkin laitetaan ne ajovalot kuntoon kunnon suuntaukset ja puhtaat kirkaat ajovalojenlasit niin varmaakn helpommin näkee.Jos autossa alimitoitetut johdot jotka menee sinne ajovaloille niin kannataa ne sumarien rahat laittaa siihen paksumpaa johtosarjaan jossa releitä ja muitakin herkkuja tarjolla.Näistä valoista ajelin joskus nuorempana miehenä 240 Volvolla kotia kohti.Oli talvi-ilta ja pimeää oli jo ympäristössä.Vastaan tuli "joulukuusi" eli sellainen teini Tojota rupesi vilkutelemaan niitä valoja että mukamas pitkillä ajelen.Vetäisin sitten "pitkät" kyllä loppui vilkuttelu nopeaan.Valot oli suunattu hyvin siitä johtui Tojota miehen luuleminen että ei voi valot näyttää nin hyvin "lyhyillä ajelessa"

Megaman

Xantiassa mulla on sumareiden rinnalla kirkkaat huomiovalot. Muutama wannabe-liikennepoliisi on niille jo kerinnyt vilkutellakin...mut antaa vilkutella...  ;D ;D ;D

Edit: Palaan vielä tähän paheksuttuun tapaan, kun käytän C5:ssa sumareita päiväsaikaan ajovalojen sijaan.

Edellä mainittiin häikäisy. Miten alasnäyttävät (lue oikein suunnatut) sumarit häikäisevät vastaantulijan päiväsaikaan, vaikka asfaltti olisi märkä?

Miten kukaan ei tienpäällä ole tajunut minun ajavan sumareilla päiväsaikaan ja puuttunut asioihin aloittamalla valoshowta?

Oma arvaukseni: C5:ssa sumarit on samassa umpiossa normaalien ajovalojen kanssa ja useissa autoissa esim. C4:ssä lyhyet ajovalot ovat ne sisemmät. Tästä syystä "liikennekyläpoliisitkaan" eivät asiaa tajua. Paitsi vasta kun kerron asiasta. ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Megaman - kesäkuu 05, 2009, 12:18:27
Xantiassa mulla on sumareiden rinnalla kirkkaat huomiovalot. Muutama wannabe-liikennepoliisi on niille jo kerinnyt vilkutellakin...mut antaa vilkutella...  ;D ;D ;D

Suomennettuna siis kohtelias kanssa-autoilija, joka on kohteliaasti vilkuttanut koska on erehdyksissään arvellut sinun unohtaneen sumarit päälle, no kaikenlaisia asenteita sitä tienpäälle mahtuu, toisilla asenteilla kolisee vaan enemmän ;)