C4 - service valo palaa

Aloittaja Aakku, kesäkuu 03, 2006, 12:25:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lähtö liikkeelle ja noin 1km ajon jälkeen alkoi service valo palamaan ja veto pois ylämäessä. Kävi pienillä kierroksilla, ilmeisesti vikasietotilassa.
Sammutin moottorin ja odotin ½ minuuttia. Uusi starttaus ja kaikki taas OK. Auton omaaan vikaraporttiin ei tullut tekstiä.

Viime talvena lähdön jälkeen vakkaria kun yritti päälle, niin taas service valo ja piippaus. Silloinkin moottorin sammutus poisti ongelman.

Yhteistä näille molemmille ongelmille on ollut se että niihin on liittynyt vajaavainen lyhyt starttaus, eli moottori on lähtenyt ontuen käyntiin kun on helpannut avaimesta liian aikaisin.

Olisikohan niin, että tietokoneet menee sekaisin huonosta starttauksesta ja ehkä olisi syytä heti sammuttaa ja tehdä uusi kunnon starttaus?

Jos kellään on moisia henkimaailman ongelmia C4 mallissa ollut kirjoitelkaa.
Citroën 2CV AZ Berline -56

KareJG

Minulla on C femma diesel eli pitää suorittaa hehkutus. Käynnistyy kyllä ilman sitäkin kesäkeleillä (ja pienillä pakkasilla). Olen oppinut kokemuksen kautta, että startissa ei kannata hoppuilla. Eli laitan virrat päälle, kiinnitän rauhassa turvavyön ja vasta sitten starttaan. Hehkutus on jo ehtinyt tapahtua hyvän aikaa sitten. Olen pähkäillyt niin, että tietokoneohjelmat "ajetaan ylös" starttauksen alussa, joten liika kiire pois.
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

TatuS

Juu rauhassa pitää näiden nykyautojen kanssa starttailla.
Xsaran kanssa jo oppi odottamaan että kaikki tsydeemit kehissä ennen starttia.

C4 saa muuten "depollution faultin" kun sammuttaa auton ja kääntää heti virrat takaisin :).