Kirjoittaja Aihe: C4 - Rengas-ja vanneasiaa  (Luettu 12285 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wade

  • Vieras
C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« : Helmikuu 11, 2009, 13:10:09 »
Elikkäs,osaisko joku kertoa minkälainen kesärengaskoko tulee olla 17 tuumaisille vanteille C4 coupeen? Itselläni jäi edellisestä autosta(peugeot) 17-tuuman vannesetti lähes uutena mutta mietityttää vain että sopiiko niissä olevat 205-45 renkaat mitenkään tuohon??  Harmittaa vaan jos joutuu uusimaan renkaat noihin vanteisiin sillä nuo eivät ehtineet olla pösössä kuin kuukauden alla loppusyksystä... Niin ja osaisko joku sanoa minkälainen rengastus tulisi olla 18-tuumaiselle vanteelle ja meneekö noin isoilla kiekoilla jo kaikki ajomukavuus sen siliän tien??

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2009, 14:09:02 »
Eikös nuo sallitut rengaskoot lue nykyjään ihan rekisteriotteessa?

Kaipa se 18-tuumainenkin menee jos tykkää ajella kivirekeä.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa VTR

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 91
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #2 : Helmikuu 11, 2009, 17:58:48 »
Mites c4:ssä menee rengaskoot? onko kaikissa 16"

Mato Matala

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #3 : Helmikuu 11, 2009, 18:03:41 »
Mikähän autosi alkuperäinen rengaskoko on? Täältä löytyy mainio laskuri, jolla voi verrata eri rengaskokojen halkaisijoita: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Äkkiseltään vaikuttaisi, että toi 205/45 on niin lättänä että pitäisi mahtua nelosen alla pyörimään.

Ja pykälien mukaan jos mennään, niin muutoskatsastus vaaditaan jos vanteen halkaisija muuttuu enemmän kuin tuuman rekisteriotteeseen merkitystä vannekoosta.


sevä

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #4 : Helmikuu 11, 2009, 20:40:30 »
Mulla on kesäkumit 225/40 18 tuuman vanteilla, eikä oo kivireki, ei vaikka alla on myös H&R:n madallus. Toinen juttu on sitten kestääkö tuon kokoiset vanteet Suomen huonokuntoista tieverkkoa, nimim. vanteet oikaistavaksi ennen kesää...

Alla varmasti mahtuisi pyörimään 45 profiilinenkin ja on ne tuolla maailmalla laittaneet alle 19 tuumaisiakin (225/40?). Kummastakin luultavasti tulee mittariin jo melkoisesti heittoa ja 19 tuumaa tosiaan vaatii muutoskatsastuksen...


wade

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #5 : Helmikuu 11, 2009, 21:01:21 »
Mikähän autosi alkuperäinen rengaskoko on? Täältä löytyy mainio laskuri, jolla voi verrata eri rengaskokojen halkaisijoita: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Äkkiseltään vaikuttaisi, että toi 205/45 on niin lättänä että pitäisi mahtua nelosen alla pyörimään.

Ja pykälien mukaan jos mennään, niin muutoskatsastus vaaditaan jos vanteen halkaisija muuttuu enemmän kuin tuuman rekisteriotteeseen merkitystä vannekoosta.

Rek.otteessa näytti olevan rengaskokoina 205-55-16 ja 205-50-17,  joten eipä tarvi noita 205-45-17 muutoskatsastaa.Saas nyt sitten keväällä nähdä miten typerältä nuo kapeammat renkaat näyttää tuon C-nelkun alla. BTW kiitoksia linkistä.

MJK

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #6 : Helmikuu 12, 2009, 09:38:39 »
Onko kellään kokemusta vaihtaa alkuperäisten 205/55 kumien tilalle 205/60. Minkälainen vaikutus mahtaa hiukan korkeammalla profiililla olla ajo ominaisuuksiin? Jousitus kun on meikäläisen mielestä hiukan liian "pintakova" ja pienet kuopat lyövät välillä ikävästi läpi.

sevä

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #7 : Helmikuu 12, 2009, 10:05:10 »
Onko kellään kokemusta vaihtaa alkuperäisten 205/55 kumien tilalle 205/60. Minkälainen vaikutus mahtaa hiukan korkeammalla profiililla olla ajo ominaisuuksiin? Jousitus kun on meikäläisen mielestä hiukan liian "pintakova" ja pienet kuopat lyövät välillä ikävästi läpi.

Kuoppien läpilyönti voi johtua takaiskareista ja/tai takakelkan puslista. C4:n alustan rakenne on myös sellainen, että kuoppakolinoista ei pääse kokonaan eroon millään...

EDIT:
Omassani iskarit vaihdettiin uusiin jo alkumetreillä ja puslat vähänaikaa sitten.

MJK

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #8 : Kesäkuu 10, 2009, 14:46:33 »
Vaihdoin kalliit V -nopeusluokan merkkirenkaat edullisempiin "halpismerkin" H -nopeusluokan renkaisiin ja eron huomaa... Ajomukavuus parani sekä rengasmelun että pintakovuuden suhteen.

V ja sitä korkeamman nopeusluokan renkaat on täysin väärä valinta Suomen huonokuntoisille teille, ainakin C4:ssa. Uudella sileällä asfaltilla niillä oli kyllä ihan hyvä ajella.

Poissa SitruunaJogi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #9 : Kesäkuu 23, 2009, 08:51:51 »
Vaihdoin kalliit V -nopeusluokan merkkirenkaat edullisempiin "halpismerkin" H -nopeusluokan renkaisiin ja eron huomaa... Ajomukavuus parani sekä rengasmelun että pintakovuuden suhteen.

V ja sitä korkeamman nopeusluokan renkaat on täysin väärä valinta Suomen huonokuntoisille teille, ainakin C4:ssa. Uudella sileällä asfaltilla niillä oli kyllä ihan hyvä ajella.

Minkäs kokoiset ja merkkiset/malliset kumit laitoit,.. itellä hiukka närästää näiden "vakio" 205-50-17 misukoiden jurina.

MJK

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #10 : Kesäkuu 23, 2009, 09:34:33 »
Kumho KH-17 205-55-16 on nyt alla. Olettaisin että joillain kalliimmilla/paremmilla vastaavan koko- ja nopeusluokan renkailla olisi tullut vielä enemmän parannusta.
Rengaskoko pysyi samana kuin alkuperäiset, merkki vaihtui ja nopeusluokka tippui V -> H.

Poissa Kotkis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #11 : Heinäkuu 31, 2009, 20:18:05 »
Meinasin ostaa Tomason TN1 -vanteet C4:än. Vanteen koko olis 8x17 ja rengaskoko 225/45/R17.
Onko jollakulla kokemusta vastaavasta rengas/vannekoosta C4:ssä, mahtuuko hyvin etc.? Ja kyllä kai noihin vannevalmistajan hyväksyntätodistuksiin (PDF) voi luottaa - että sopii "heittämällä" autoon?

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #12 : Elokuu 01, 2009, 11:00:28 »
Kysytään pikasesti, että mikä on C4 16" vanteen alkuperäinen ET?
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

Poissa Kotkis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #13 : Elokuu 01, 2009, 12:09:36 »
Kysytään pikasesti, että mikä on C4 16" vanteen alkuperäinen ET?
26mm.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #14 : Elokuu 01, 2009, 16:53:09 »
Sisar merkissä ET on 15” pyörälle 27, 16 ja 17” on 31 tai 32 ja 18” 34

leftlane

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #15 : Helmikuu 07, 2010, 18:45:35 »
8,0x19" 108x4

Mikä offset kuuluu Grand C4 Picassoon ('07) ja onko tuo suurin koko, joka mahtuu alla pyörimään ilman minkäänlaisia muutostöitä?

_-Empty_Slot-_

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2010, 20:19:59 »
Kohta pian olisi tarkoitus hommata kesävanteet C4.seen. Joten tiedustelenkin että minkä kokoiset vanteet mahtaa c4.sen alle mahtua? ja millaisella ET.llä ja pulttijaolla vanteiden tarvitsisi olla? Myös ehdotuksia otetaan vastaan millaiset vanteet sopisivat mustaan vts.ään. :)

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 131
  • Peukkuja: 23
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #17 : Helmikuu 20, 2010, 09:27:23 »
Vakiovannekoko 16" 6-6,5" leveä, ET 26-31 vannemallista riippuen, jako 4x108 ja keskireikä 65,1mm. Siinäpä hieman lähtöarvoja  :)

xitikka

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #18 : Helmikuu 28, 2010, 11:10:52 »
Mistäs ootte ostelleet alumiinivanteita, normi koko 16x6,5, 16x7. On aika köyhästi mallivalikoimaa noissa vanneselaimissa, lähinnä vain jotain viisipuolaisia löytyy. Hakusessa ois sitikan oman tyylisiä vanteita esim olympie, ribalta vastaavia. Renkaiksi ajattelin Goodyearin
efficientgrippejä, onko jollain näistä kokemusta tai vastaavista goodyeareista.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #19 : Maaliskuu 01, 2010, 08:48:04 »
Hakusessa ois sitikan oman tyylisiä vanteita esim olympie, ribalta vastaavia.

En tiedä sopiiko xitikan kauneusihanteeseen, mutta tuossa olisi yksi. Keskiön lätkässä on ainakin tyyliä. ;)

http://www.vannetukku.fi/spyder-citroen-c4-p-4269.html

2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

xitikka

  • Vieras
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #20 : Maaliskuu 01, 2010, 18:50:53 »
Tiedä niistä kauneusihanteista mutta kyllä se omaan makuun ainakin on vähän harvanlainen, keskiö kyllä on komia!

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #21 : Maaliskuu 08, 2010, 09:58:22 »
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa C@rlos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 69
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #22 : Syyskuu 13, 2010, 20:47:21 »
C4:ssä on ensiasennusrenkaina V nopeusluokan renkaat. Nopeusluokka H, sama merkki ja malli, noin 15e halvempi per setti. Mitä eroa ajossa havaitsee jos vaihtaa V:n H:ksi?

Poissa VTR

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 91
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #23 : Syyskuu 19, 2010, 18:55:02 »
V on nopeampi nopeusluokka joka takoittaa pehmeämpää kumiseosta ja jäykempää runkoa.
Maku asia huomaako ajossa mitään, tuskin huomaa.

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #24 : Lokakuu 05, 2010, 08:58:48 »
V-luokan renkaat kuluvat (ainakin omasta mielestä) nopeammin kun T-luokan renkaat.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82