Kirjoittaja Aihe: C5 - Comfort pallojen vaihto  (Luettu 48340 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tgp

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #75 : Heinäkuu 21, 2011, 15:47:38 »
Argh... no uskottava on kun nuan arvovaltaaselta taholta tiato tuloo...

Onko lomalla mukavaa?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #76 : Heinäkuu 21, 2011, 15:54:24 »
Mikäs tässä, lapsen ammana 3 päivää kun tuli tyttärelle perheenlisäystä :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa tgp

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #77 : Heinäkuu 21, 2011, 22:05:01 »
Erinomaasen palijo onnea menestystä paapan töihin.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #78 : Heinäkuu 21, 2011, 22:27:40 »
Kiitos paljon :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 240
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #79 : Heinäkuu 21, 2011, 23:09:54 »
Vaihdoin tosiaankin jo silloin kevättalvella pallot comfortteihin ja renkaatkin on kesällä nykyään kokoa 205 60. Tuolla renkaiden paksuntamisella ei kyllä ollut mielestäni mitään vaikutusta mukavuuteen. Itse asiassa olen viime päivinä ihmetellyt Energy Savereiden lisääntynyttä jyminää. Pintaa näyttää kyllä riittävän. Piikkipyörät ovat 215 55 kokoa ja äänet ovat vaimeat kotimaisiksi eli auton vällyt ovat sinänsä riittävät.

Comfort-palloista on nyt myös tullut kokemuksia. Ihan niin riemukkaalta ei ajo ihan kaikin puolin maistu kuin mitä alkutuntumat silloin talven rupeloisilla pinnoilla antoivat ymmärtää. Olen nimittäin huomannut sellaisen mielenkiintoisen ilmiön näillä, että kun ajaa vinosti esim. reunakiveltä alas, niin auto heiluu melkoisen paljon sivuttaisessa suunnassa. Mökkitiellä samoin toispuoleinen puun juurien ylittäminen saa aikaan suorastaan kuskin sisuskalujen vatkautumisen.

Hassu ja vähän outo ilmiö, mutta liittynee juuri comfort-pallojen toimintaan. Tämän ilmiön (liekö kyseessä hiukan puutteellinen iskunvaimennus vai miksi tuota näissä laitteissa pitäisi kutsua, sillä muistan saman tunteen tuttavan Saabista huonoilla iskareilla mökkitiellä) takia kai C5:een on tehty hiukan aiempia kaasunestejousituksia tiukempi säätö. Toisaalta, en muista kyllä Xantiasta  (kakkaoskoppa) vakiopalloilla tuota sivuttaisheilumisilmiötä, vaikka tuntuma muuten olikin siinä aika sama (siis mukavan pehmeä) vakiopalloilla kuin mitä nyt tässä näillä comforteilla.

Mutta sitten kyllä isot heitot menevät todella mukavasti ja erityisesti talven rupelolla tärinä ja melu vähenivät huomattavasti. Samaten hyvilllä teilla ajellessa on sitä Citroenille tyypillistä kelluvaa tunnelmaa, joskaan ei ehkä ihan niin paljon kuin Xantiassa tai Bx:ssä. Cx:stä ollaan aika kaukana...

Mutta kommentoikaapa muutkin, että oletteko havainneet tuota hassua heilumisilmiötä pehmopalloilla ajettaessa! Mutta kai tässä joutuu myöntymään sen Citikka-kuskin sanoihin jolta aikanaan ostin Xantian hänen vaihdettuaan sen II-kopan viitoseen: Xantian jousitus on kokonaisuutena parempi! Saman ajatus on nyt kyllä tullut itsellekin.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 302
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #80 : Heinäkuu 21, 2011, 23:22:55 »
Mutta kommentoikaapa muutkin, että oletteko havainneet tuota hassua heilumisilmiötä pehmopalloilla ajettaessa!

Heiluuhan toi ärsyttävästi mökkitiellä ihan vakiopalloillakin ja nimenomaan pikkuvauhdeissa ykkösellä ja kakkosella ajettaessa. Pitäis muistaa kokeilla siinä kohtaa sport-nappia ja katsoa tasaantuuko yhtään. Mutta ainakin itseäni tympii toi puolelta toiselle heiluminen. >:(
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 430
  • Peukkuja: 15
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #81 : Heinäkuu 22, 2011, 00:41:27 »
Kallistuksenvaimentimet on liian jäykät suhteessa jousiin, ja toisen pyörän pomppu kallistaa koria (minusta liian jäykät jo alkujaankin, (yli)kompensoivat hydraulijärjestelmän ominaisuutta, jossa ulkokaarteen kasvanut paine nostaa sisäkaarteen pyörää vielä lisää eli eri puolien jouset eivät ole riippumattomia toisistaan), ilmeisesti nykyautoissa ei enää haluta korin kallistuvan kurveissa yhtä paljon. Aktiivinen kallistuksenvaimennus voisi auttaa, mutta sitä ei ollut kuin Activa Xantioissa.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 148
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #82 : Heinäkuu 22, 2011, 07:12:26 »
Juuri tuon matkustajia sivutuettomilta penkeiltä heittävän sivuttaisheilumisen takia poistin comfortit omastani. Vakiopalloilla tilanne on oleellisesti parempi. Syy todellakin on liian jäykissä kallistuksenvaimentimissa (sehän on siis teräsjousi) suhteessa löysään vaimennukseen, ja hydesitikan tapauksessa myös siinä poikittaistasausputkessa joka päästää hidasnopeuksisen nesteen vastuksetta tolpasta toiseen. Sporttitilassa tuo poikittaisyhteys katkeaa ja vaappuminen hilliintyy. Niinpä minäkin olen käyttänyt mökkiteillä sporttinappia toivoen että se menisi jäykkään tilaan.

Kotikadulla on laajoja toispuoleisia heittoja. Sitikalla ne joutuu kiertämään, sen verran epämukavaa se heittely on. Toisella rautajousiautolla taas kuopat voi ajaa läpi, koska alusta vaimentaa kuoppia, ei korosta niitä :(

Poissa tgp

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #83 : Heinäkuu 28, 2011, 13:21:10 »
Olen samaa mieltä sivuttaisheilumisten suhteen. Onneksi kuitenkin 99.85% ajoistani tapahtuu kohtuu hyväkuntoisilla kaupunki ja maantie alustoilla,  jos nyt mitkään tiet nykyään hyväkuntoisia ovat. Joten sitikkamainen pehmeys normaali liikenteessä ajaa satunnaisten heilumisten ohi kirkkaasti. Siispä naatitaan hyvistä kyytiistä hyvät kolleekat...

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #84 : Elokuu 01, 2011, 10:50:03 »
Olen samaa mieltä sivuttaisheilumisten suhteen. Onneksi kuitenkin 99.85% ajoistani tapahtuu kohtuu hyväkuntoisilla kaupunki ja maantie alustoilla,  jos nyt mitkään tiet nykyään hyväkuntoisia ovat. Joten sitikkamainen pehmeys normaali liikenteessä ajaa satunnaisten heilumisten ohi kirkkaasti. Siispä naatitaan hyvistä kyytiistä hyvät kolleekat...

Kuin myös samaa mieltä, sivuttaisheiluminen ei juuri normiajossa vaivaa. Kuitenkin, kun nyt tässä on ryhdytty puutteita metsästämään, voisin sanoa, että etu- ja takapään välinen nyökkiminen tuossa noin 80-120 nopeuksissa välillä haittaa. Nyökkimistä esiintyy erityisesti silloin, kun etumatkustajien lisäksi takapäässä heiluu painavaa kuormaa kuten vaimon multasäkit :) Sen sijaan auton ollessa tasaisesti täyteen kuormattu (4-5 henk. + tavarat) muuttuu meno mielestäni takaisin johdonmukaiseksi, mukavuutta unohtamatta.

Nyökkimisestä ilmeisesti pääsee eroon palauttamalla originaalipallot? Sitähän en nyt sentään halua...

Junnu

  • Vieras
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #85 : Elokuu 08, 2011, 14:22:42 »
Itse olen nyt kesän ajellut noilla comforteilla ja suurimmaksi osaksi tuntuvat aika ikäviltä, kun noita hyviä teitä on mun ajoreitillä kai vähemmistönä. Heiluminen on tosi ärsyttävää maantienopeuksissakin, jos tiessä on heittoa vain toisella puolella, ja niitä paikkoja tuntuu riittävän. Valtatiellähän nuo ovat kyllä mukavat. Normipalloista ei kokemusta olekkaan kun auto tuli mulle ihan kovilla palloilla ja vaihdoin suoraan comfortteihin.

Taidan kuitenkin odottaa vielä talvea ja katsoa miltä ne silloin tuntuvat. Jos edelleen ärsyttävät, niin kohta on vähän ajetut comfortit myynnissä.

Poissa Säätäjä-ässä

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #86 : Elokuu 31, 2011, 21:47:10 »
Onkos jollain tieto että missä mallissa olisi numeroa tiukemmat etupallot, kun nyky 2.0 HDi 2005:ssä on vakiokuulat?

Takakuulia ei voi laittaa, paineet ei riitä todennäköisesti?

Mutta entäs Hyde 3+ pyöräpallot? ne on kai sitten liian kovat ihan yleiskäyttöön?

Tuon diiselin ollessa keulalla, meidän teillä alkaa joustoliikkeet karata systeemin käsistä, keula heijaa ulosjouston kumista pohjauskumiin koko ajan. Ina lisää vaimennusta.. ja kas...

Onko kukaan rakentanut hyde 3:sta plussa versioksi jälkeenpäin?


Noista mökkitieheilutuksista...yksi hitaassa ajossa ongelmaa lisäävä ominaisuus on tuo hyde3:n maavaran automaattinen korotus. Se pitäs saada pois....Lexialla?


terveissi vaa

-s


History: Visa GT -> BX 16valve -> Xsara VTS -> Xsara HDi -> Xantia HDI -> C5 II HDi

rölli

  • Vieras
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #87 : Heinäkuu 12, 2012, 20:36:51 »
Laitatin omaani comfortit joka kulmaan,mutta enpä ole huomannut mitään eroa alkuperäisiin ajossa yhtä mukavasti menee kuin ennenkin eli tuntuvat olevan kusetusta femmassa ?.(xantiassa ero oli huomattava)

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 287
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #88 : Marraskuu 26, 2012, 16:50:55 »
Taitaa tässä olla jousipallojen vaihtokin edessä lähitulevaisuudessa, sen verran epämukava tuo alkuperäisjousitus tuntuu olevan eikä pelkällä nesteiden vaihdollakaan notkistunut (joka nyt on todella perusteellisesti tehty kahteen kertaan lyhyen ajan sisään  >:( ).

Ja lisäksi korjaamolla vielä tekivät jousisylinteriä vaihtaessaan yhteen takapalloon aika pahat työkalun jäljet, korroosio varmaan puhkaisee sen pallon jossain vaiheessa... Miten paksut seinät noissa ceefemman alkuperäisissä palloissa muuten on? Joku on varmaan halkaissut pallon ja katsonut mitä siellä on sisällä?

Nii takaisin comfortteihin... pehmän lullan kun haluan niin muita vaihtoehtoja ei kai ole? Eteen ei ilmeisesti edes muuta mahdu mutta kävisikö xantian tai xm:n pallo sellaisenaan taakse, siis onko kierteet samanlaiset vai joutuuko jotain virityksiä tekemään?  Ja olisiko tuollainen sitten parempi kuin comfort-pallo mukavuuden kannalta?

Ja sivuttaisheiluminenko noilla comforteilla sitten lisääntyy? Onko siihen keksitty ratkaisua, jotain comfort-kallistuksenvakaajia?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa raikka66

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #89 : Marraskuu 26, 2012, 23:32:28 »
Onkohan noilla pallojen merkeillä/valmistajien tuotteilla eroja,eihän noita taida hirveen moni firma tehdä. Omassa -03 farkussa on etu ja takapää ihan eri paria,motarilla isoissa heitoissa etupää heijaa parikertaa kun takapää menee tasaisesti.Paikallaankin painaessa etupää on selkeästi löysempi,ihan kuin ois "iskarit" loppu.
http://www.mister-auto.fi/fi/jousikammio-jousitus-vaimennus/citroen-c5-break-de-2-0-hdi-109ch_v23441_g1718.html
Mitäköhän eroa näillä on,molemmissa baarit on 57.
MONROE - Viite: SP8115
MONROE - Viite: SP8114
Cagiva Elephant 750

Poissa INikki

  • C5 HDI
  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 296
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #90 : Marraskuu 27, 2012, 00:52:26 »
Mitäköhän eroa näillä on,molemmissa baarit on 57.
MONROE - Viite: SP8115
MONROE - Viite: SP8114
15 on dieselin pallo ja 14 bensan. Eli ilmeisesti iskunvaimennus.

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 385
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #91 : Marraskuu 27, 2012, 12:18:48 »
En jaksanut kahlata tuota neljää sivua läpi, joten heitän tämän kysymyksen. Te, jotka olette laittaneet ne comfortit alle H3+ -järjestelmään, sanokaa, oliko siitä mitään apua.

Oon pitkään ihmetellyt kyydin kovenemista. Se on salakavalaa, kun ei sitä huomaa ennenkuin käy ajamassa toisella samanlaisella autolla mutkan. Nyt tuon jousitusmukavuus ei enää ole oleellisesti parempi kuin Saab 900:n ja silloin puhutaan jo melko huonosta kyydistä. Vertailut lähtivät siitä kun kaveri istui kyydissä ja sanoi, että autosi on sitikaksi todella kova.

Mitä muita syitä voisi olla jousituksen kovenemiseen pikkuhiljaa? Mielestäni auto kulkee oikealla korkeudella ainakin noin silmällä katsottuna eikä käsin nurkkia painelemalla huomaa mitenkään, että jousisylinterit taikka kynkän laakerit jumittelisivat.

Jos on mahdollista että tuossa on muuta vikaa niin tutkisin mieluummin ensin sen, ennenkuin ryntään ostamaan kalliita palloja. Kilsoja on mittarissa 411tkm ja auto 2.2HDi H3+ -alustalla. Takana on farkku-Xantian takapallot ja edessä normaalin H3-auton etupallot. Nuo xantian pallot pitäisi olla ns. tuplakalvopallot ja eikös niitä mainostettu, ettei niistä kaasu vuoda? Samoin näiden litteiden pallojenhan piti olla kulumattomia.
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 148
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #92 : Marraskuu 27, 2012, 14:50:53 »
Ja lisäksi korjaamolla vielä tekivät jousisylinteriä vaihtaessaan yhteen takapalloon aika pahat työkalun jäljet, korroosio varmaan puhkaisee sen pallon jossain vaiheessa...

Siihen menee varmaan vuosikymmeniä, onhan se nyt useita millejä paksua rautaa?

Eteen ei ilmeisesti edes muuta mahdu mutta kävisikö xantian tai xm:n pallo sellaisenaan taakse, siis onko kierteet samanlaiset vai joutuuko jotain virityksiä tekemään?  Ja olisiko tuollainen sitten parempi kuin comfort-pallo mukavuuden kannalta?

Kierteet ovat yhteensopivia, ja kyllä sinne eteenkin mahtuu muita palloja, jos oikein kovasti haluaa: http://www.extromu.cjb.net/sitikat/?p=680

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 287
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #93 : Marraskuu 27, 2012, 17:13:33 »
Ja lisäksi korjaamolla vielä tekivät jousisylinteriä vaihtaessaan yhteen takapalloon aika pahat työkalun jäljet, korroosio varmaan puhkaisee sen pallon jossain vaiheessa...

Siihen menee varmaan vuosikymmeniä, onhan se nyt useita millejä paksua rautaa?

Niin mutta kuinka paksua? Siihen on ilmeisesti jollain taltalla tms aikaansaatu n. 2mm syvä kolo jossa ollut rauta(?) on rullalla siinä kolon vieressä... ja lisäksi useita pienempiä naarmuja oletettavasti saman työkalun lipsahdellessa huoltomiehen käsistä minne sattuu...

Lainaus
Kierteet ovat yhteensopivia, ja kyllä sinne eteenkin mahtuu muita palloja, jos oikein kovasti haluaa: http://www.extromu.cjb.net/sitikat/?p=680

Ahtaalta näyttää tuo... taitaa olla helpompi pistää eteen ihan C5:n comfortit. Mutta taakse voisi kokeilla vähän isompia pallojakin, luulisi että suuremmalla tilavuudella saavutetaan suurempi mukavuus.  :) 

Eli kuulostaisiko esim comfortit edessä ja farmari-xantian takapallot takana järkevältä yhdistelmältä? Kyseessä siis farmari-C5.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 656
  • Peukkuja: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #94 : Marraskuu 30, 2012, 23:34:01 »
En jaksanut kahlata tuota neljää sivua läpi, joten heitän tämän kysymyksen. Te, jotka olette laittaneet ne comfortit alle H3+ -järjestelmään, sanokaa, oliko siitä mitään apua.

Oon pitkään ihmetellyt kyydin kovenemista. Se on salakavalaa, kun ei sitä huomaa ennenkuin käy ajamassa toisella samanlaisella autolla mutkan. Nyt tuon jousitusmukavuus ei enää ole oleellisesti parempi kuin Saab 900:n ja silloin puhutaan jo melko huonosta kyydistä. Vertailut lähtivät siitä kun kaveri istui kyydissä ja sanoi, että autosi on sitikaksi todella kova.

Mitä muita syitä voisi olla jousituksen kovenemiseen pikkuhiljaa? Mielestäni auto kulkee oikealla korkeudella ainakin noin silmällä katsottuna eikä käsin nurkkia painelemalla huomaa mitenkään, että jousisylinterit taikka kynkän laakerit jumittelisivat.

Jos on mahdollista että tuossa on muuta vikaa niin tutkisin mieluummin ensin sen, ennenkuin ryntään ostamaan kalliita palloja. Kilsoja on mittarissa 411tkm ja auto 2.2HDi H3+ -alustalla. Takana on farkku-Xantian takapallot ja edessä normaalin H3-auton etupallot. Nuo xantian pallot pitäisi olla ns. tuplakalvopallot ja eikös niitä mainostettu, ettei niistä kaasu vuoda? Samoin näiden litteiden pallojenhan piti olla kulumattomia.

Oletko varma. Ainakin minun Xantia farkussa 1,8 16 v -99 on edessä tuplakalvolla varustetut jousipallot ja takana vain yhdellä kalvolla.

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 385
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #95 : Joulukuu 01, 2012, 22:22:00 »
Itse asiassa en ole varma, oletin vaan niiden olevan. Kuvittelin viimeisissä xantioissa olleen kaksikalvopallot. Mutta tuokaan ei selitä sitä että keula tuossa enemmän tuntuu koventuneen... Siis tyhjeneekö kaasu noista littanapalloista?

Tosin 700km Volvo S60:n kyydissä osoitti taas että on tuo sitikka vaan helvetin hyväkyytinen auto. Volvo tuntuu siihen nähden lähinnä kottikärryltä. Lisäksi penkki siinä oli ihan persiistä.

Tuo vanhanmallin pallojen asennus C5:een näytti aika mielenkiintoiselta. Harmi ettei entisiltä ajoilta jäänyt palloja nurkkiin.

Pitikö elektroniikkaboksi purkaa pois tieltä pallon asentamisen vuoksi vai menikö siitä välistä paikalleen?
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 148
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #96 : Joulukuu 02, 2012, 10:00:42 »
Tulsku voisi vastata jos sattuu tätä lukemaan, mutta muistaakseni kertoi että sähkölaatikko piti irrottaa ja työntää syrjään asennuksen ajaksi.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 665
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #97 : Helmikuu 03, 2013, 21:24:35 »
Mikä on tähän astisten pallokonversioiden lopputulema? Onko peruspallot edessä ja comfortit takana sopiva yhdistelmä mukavuutta ja ryhtiä? Nimittäin oman auton takapään kolahtelut pitäisi kohtapuolin eliminoida...
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Martti-65

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #98 : Helmikuu 19, 2013, 12:21:46 »
Luin koko tarinan ja onko niin, että plussattomaan c5:n comfort pallot vaihtaessa, on vaikutus parempi/suurempi kuin 3+ versioon ?

Itselläni ei ole sitä sport nappia omassa sitikkassani ja jousitus on normaali kaasuneste. C5 versio on I koppainen.

Ilmeisesti myös katsastushommat sujuvat entiseen malliin.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 665
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #99 : Maaliskuu 05, 2013, 10:26:51 »
Laitoin aluksi uudet comfortit joka nurkkaan, alusta tuli liian pehmeäksi ja keinuvaksi. Sitten vaihdoin etupäähän alkuperäiset pallot, jolloin alusta tuntuu nyt oikein sopivalta. Taka-comforttien myötä myös takapään kolahtelut poistuivat.

Kun edessä oli vielä uudet comfortit, tapahtui alasjoustossa outo kolaus tai melkeinpä pamaus oikeasta etukulmasta. Tämä ääni tuli kun ajoi reilua nopeutta hidastetöyssyn yli, siinä vaiheessa missä etupyörät tippuvat töyssyn jälkeen alaspäin.
Nyt kun vaihdoin alkuperäiset pallot takaisin eteen, ei ilmiötä enää ole.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10