Xsara - Repsikan puolen oven lukko

Aloittaja Esben, tammikuu 03, 2009, 12:29:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esben

Mulla kanssa on ovi ongelma Xsarassa.
Repsikan puolen lukko ei avaudu keskuslukituksesta eikä myöskään avaimella,se lukkonappi sisäpuolella hieman liikahtaa
kun keskuslukituksella avaa ovet ja samalla tavalla liikahtaa kun avaimesta vääntää.
Joku mekaaninen jumitus siellä ilmeisesti on kun yrittää liikahtaa auki,onko kellään tietoa onko mitään tyyppivikaa
noissa ovissa,onko joku hajonnut vai lähtenyt pois paikoiltaan oven sisällä?vai voiko olla niin pahasti päässyt jäätymään
eikä aukea vaikka on lämmitetty ym.ollut tallissa sulamassa.

danbomp

Lukko, siinä on vika. Tuohon lukkoon on integroitu itse lukko ja keskuslukitus. On niissä aikojen saatossa ollut noita ongelmia jonkun verran ja varsinkin talviaikoina. Yksi vaihtoehto on että on saanut vettä itseensä ja nyt pitäisi saada kuivaksi ja voideltua kunnolla. Voi auttaa ja ei voi, 50/50 mahdollisuudet. Joskus on noin kuvannollisesti sanottuna uitettu öljyssä ja on auttanut ainakin muutamiin lukkoihin.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

PicassoHDI

Muutaman tapauksen tiedän missä itse lukkolaite on hajonnut ja jäänyt lukko asentoon.

Juksu

Mulla sama ongelma. Eli kun aukaisen kuskin puolelta avaimella ovet, kaikki muut aukeavat paitsi repsikan puolen oven lukko. Kun taas aukaisen repsikalta niin kaikki aukeavat. Taas jos kaikki ovet ovat auki ja yritän lukita niitä kuskin puolelta, kuuluu napsaus että ovet lukittuvat, mutta samantien aukeavat. Repsikalta lukittaessa kaikki menevät lukkoon. Missähän vika?

Esben

Mulla ei avaimellakaan saa tosiaan avattua repsikan lukkoa,ovi kyllä sisäkahvasta aukeaa,mutta lukko jää kiinni asentoon,joku mekaaninen jumitus tai jäätyminen siellä on.
Ei auta kuin alkaa purkamaan ovipahvia pois niin pääsis näkemään oven sisälle.Vaimon autossa oli joskus
myös tuollainen vika että ovet meni lukkoon ja samantien auki,mutta silloin oli kuskin ovesta yksi ovijohto
poikki.

Juksu

Kai se itekin pitäis purkaa sitten tota kuskin puolen ovea ja kattoa oisko sieltä joku johto poikki tjtn.
Osaakohan kukaan muuten sanoa, kun meni avain poikki tosta kaukosäätimestä, että kuinka siihen saa vaihdettua avaimen? Ilmeisesti jollain popniitillä kiinni.

sniper

Täällä kanssa pakkasilla teki saman tempun, eli toimii vain avaimella. Unohdin viime kuivauksen jälkeen rasvata vänkärin puolen lukot ja siitä lienee seuraus. Nyt lämpötilan noustua nollaan kaikki taas pelaa kuin ajatus.
Berlingo XTR 1.6 HDI 110 -10
C4 2.0 HDI VTRS -07