C5 II - HDI 136 tiputtaa öljyä

Aloittaja Duracell, joulukuu 09, 2008, 11:42:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Duracell

Eli auto on C5 HDI 136 Break, otettu käyttöön 7.2.06, ajettu ~96000 km

Ongelma:

Tiputtaa öljyä maahan. Ongelma alkoi 60 tkm huollon jälkeen (Tehty Veho Olari).

Olarin Vehon mukaan sieltä on menossa kampiakselin takimmainen tiiviste.

Kysymys kuuluukin että, onko näitä jouduttu korjaamaan ja jos on niin paljonko ko autolla on silloin ollut ikää/kilometrejä takana?
Vehon mukaan 30 euron tiivisteen vaihdon hinta on töineen 640 euroa. Ihmetyttää vaan kun kävin heti kun asian huomasin niin näyttämässä autoa Veholla, silloin eivät löytäneet että mistä vuotaa, samaten huoltoplussan huoltomiehen mielipide oli että haittaako tuo jos vähän tiputtaa öljyä  ??? nyt kun käytin huoltokutsujen takia huollossa niin viidessä minuutissa löysivät ongelman. Kummallista toimintaa, eikö tuota olisi jo silloin 60 000 kilometrin huollon jälkeenkin löytänyt?

Vai onko tämä sitä vehon "rahat pois asiakkailta" toimintaa?

hp10a10

Ihan off-topic mutta mitäs huoltokutsuja sulle on tullut tuohon menokkiin?

T.mupez

Lainaus käyttäjältä: Duracell - joulukuu 09, 2008, 11:42:17
Eli auto on C5 HDI 136 Break, otettu käyttöön 7.2.06, ajettu ~96000 km

Ongelma:

Tiputtaa öljyä maahan. Ongelma alkoi 60 tkm huollon jälkeen (Tehty Veho Olari).

Olarin Vehon mukaan sieltä on menossa kampiakselin takimmainen tiiviste.

Kysymys kuuluukin että, onko näitä jouduttu korjaamaan ja jos on niin paljonko ko autolla on silloin ollut ikää/kilometrejä takana?
Vehon mukaan 30 euron tiivisteen vaihdon hinta on töineen 640 euroa. Ihmetyttää vaan kun kävin heti kun asian huomasin niin näyttämässä autoa Veholla, silloin eivät löytäneet että mistä vuotaa, samaten huoltoplussan huoltomiehen mielipide oli että haittaako tuo jos vähän tiputtaa öljyä  ??? nyt kun käytin huoltokutsujen takia huollossa niin viidessä minuutissa löysivät ongelman. Kummallista toimintaa, eikö tuota olisi jo silloin 60 000 kilometrin huollon jälkeenkin löytänyt?

Vai onko tämä sitä vehon "rahat pois asiakkailta" toimintaa?
Kampiakselin takimmainen tiiviste (eli kampuran takastefa) on vaihdelaatikon "takana". Eli tuon asian 100% varmistaminen vaatisi laatikon irroittamista *imho*. Vaihtoa varten taasen irroitettaneen laatikon lisäksi öljypohja? (Usein kait voi vaihtaa myös ronklaamalla vanha stefa paikaltaan ja prässäämällä uusi tilalle.) En tiedä onko C5'n öljypohjan alla poikittaispalkkia joka estää pohjan irroittamisen koneen paikalla ollessa? Jos noin, niin silloin konekin pitää irroittaa kiinnikkeistään ja nostaa hiukan ylös. Tämä selittänee yli 600 euron vaihtohinnan. Tietty jos vuoto alkaa juuri sopivasti huollon (=öljynvaihto) yhteydessä, tulee mieleen että josko kuitenkin vuotaa öljypropusta. Huoltomies kiertänyt öljypropun tiivistepinnan öljypohjassa kurtulle? Toki vuodon öljypropusta näkee siitä että öljy tihkuu propun ympäriltä :)

Tuntuu kyllä oudolta että alle 100 tkm ajetussa/3v vanhassa autossa olisi stefa jo vaihtokunnossa. Kyllä mun mielestä maahantuoja saisi ton remontin maksaa, varsinkin kun on asiasta jo huomautettu 60tkm kohdalla. Onkohan siitä käynnistä jäänyt mitään merkintää Vehon järjestelmään? Tai onko sulla työmääräyksestä kopiota?

Duracell

Lainaus käyttäjältä: hp10a10 - joulukuu 09, 2008, 13:42:45

Niitä oli 3 kpl yhteensä YES, YFK ja YBJ

YES Alipainepumpun venttiilin korjaus, ennalta ehkäisevä menettely
YFK Ilmanjakokotelon vaihto
YBJ Pysäköintitutkien tunnistimien tiivistys

Duracell

Lainaus käyttäjältä: T.mupez - joulukuu 09, 2008, 14:08:04
Kampiakselin takimmainen tiiviste (eli kampuran takastefa) on vaihdelaatikon "takana". Eli tuon asian 100% varmistaminen vaatisi laatikon irroittamista *imho*. Vaihtoa varten taasen irroitettaneen laatikon lisäksi öljypohja? (Usein kait voi vaihtaa myös ronklaamalla vanha stefa paikaltaan ja prässäämällä uusi tilalle.) En tiedä onko C5'n öljypohjan alla poikittaispalkkia joka estää pohjan irroittamisen koneen paikalla ollessa? Jos noin, niin silloin konekin pitää irroittaa kiinnikkeistään ja nostaa hiukan ylös. Tämä selittänee yli 600 euron vaihtohinnan. Tietty jos vuoto alkaa juuri sopivasti huollon (=öljynvaihto) yhteydessä, tulee mieleen että josko kuitenkin vuotaa öljypropusta. Huoltomies kiertänyt öljypropun tiivistepinnan öljypohjassa kurtulle? Toki vuodon öljypropusta näkee siitä että öljy tihkuu propun ympäriltä :)
No propun juuresta ei tihuta, sen mäkin oon katsonu. Tarvis tehä konepesu jotta näkis kunnolla alta että mistä se vuotaa. Mietityttää kun huohottimen yläpäässä on kosteutta.

Lainaus käyttäjältä: T.mupez - joulukuu 09, 2008, 14:08:04
Tuntuu kyllä oudolta että alle 100 tkm ajetussa/3v vanhassa autossa olisi stefa jo vaihtokunnossa. Kyllä mun mielestä maahantuoja saisi ton remontin maksaa, varsinkin kun on asiasta jo huomautettu 60tkm kohdalla. Onkohan siitä käynnistä jäänyt mitään merkintää Vehon järjestelmään? Tai onko sulla työmääräyksestä kopiota?

No mä ymmärtäisin jos tällä olis ajettu ~300-400 tkm, mutta alle 3v ja 96 tkm ajettuna niin ei ymmärrystä löydy tuolle vuodolle.

Mä käytin tuota silloin pikahuollossa kun huomasin tuon vuodon. Silloin poika kovasti putsaili ja katteli muttei löytäny mistä vuotaa ja totesikin että pestä pitäis ennenkuin vuotokohdan löytää. Kummallisesti nyt löysivät nopeesti ja kalleimman kohdan vielä.

hp10a10

Lainaus käyttäjältä: Duracell - joulukuu 09, 2008, 15:14:10

Mihinhän malleihin tuo kutsu mahtaa olla? Mun -07 vastaavaan autoon ei ole kyllä tullut kutsua, milloin nuo on mahdettu kutsua?

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: hp10a10 - joulukuu 09, 2008, 15:59:16
Lainaus käyttäjältä: Duracell - joulukuu 09, 2008, 15:14:10

Kampanjat on yksilökohtaisia, kysy lähimmältä Citroen korjaamolta kampanjoiden tilanne sinun autoosi. Ilmoita valmistenumero kysyessäsi.

Mihinhän malleihin tuo kutsu mahtaa olla? Mun -07 vastaavaan autoon ei ole kyllä tullut kutsua, milloin nuo on mahdettu kutsua?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Mato Matala

Lainaus käyttäjältä: Duracell - joulukuu 09, 2008, 11:42:17

Mulla alkoi vuotamaan kun mittarissa oli 195 tkm, remontti ei-merkkiliikkeessä maksoi kaikkineen vajaan tonnin. Samalla uusittiin kytkin ja löydettiin viimeinkin jo jonkin aikaa vuotanut hydrauliputki (mitä merkkiliike ei löytänyt...). Se uusittu hydrauliikkapalikka maksoi muistaakseni jonkun satasen.

Duracell

Noniin, nyt on homma kunnossa. Kampiakselin taemman stefan tiiviste vaihdettiin. Samalla tehtiin uusi takuukysely tehtaalle, kesti melkein kukkausi kun tehtaalta tuli vastaus.

Tehtaan vastaus oli että tiiviste menee heidän piikkiin ja 40% työn hinnasta. Tehdessä olin maksanut 50% koko korjauslaskusta ja huoltopäällikkö kertoi että siitä jäisi vielä vajaa 35 euroa maksettavaa mutta hän ei sitä jaksa laskuttaa joten mulle tuo koko homma tuli maksamaan 314e.

Veholta kyllä hyvää palvelua, täytyy myöntää.