Xsara - HDI:n kansiremontti

Aloittaja sakarione, marraskuu 15, 2008, 10:16:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sakarione

Onko kukaan tehnyt kannentiivisteen vaihtoa itse, Xsara -01 HDI:hin? Kannattaako siihen ryhtyä ylipäätään itse? Minun Xsarassa oireina: kylmää ja lämmintä lämppäristä, pientä kuplintaa paisuntasäiliöön ja lämmön nousua yli 90 asteeseen, vaikka uusi termostaatti on 83 asteinen. Huomasin myös ettei vapaatuuletin käynnistynyt, vaikka moottorin lämpö nousi korkealle. missähän tuulettimen käynnistysanturi sijaitsee? Mitähän kansiremontti maksanee merkkikorjaamoilla?

jatako

Pikkasen yli tonni merkkikorjaamolla pelkkä tiivisteen vaihto töineen ja osineen. Ehkä pari sataa lisää hinta jos ja kun kansi käytetään jollain koneistamolla tarkastuksessa. Sitten tietty taas maksaa lisää jos kannelle jotain tarttee tehdä. Mitäs on ajettu moottorilla? Meillä tuli tiivisteelle kilsat täyteen jo noin 180 tkm paikkeilla.

audiophile

Vahvistan hinnat. Nyrkkipajasta ei tietoa. Kauanko/montako kilsaa ongelma teillä oli ennenkö vaihdoitte tiivisteen. Kuinka nopeasti häviävä jäähdytinneste hapettaa männänrenkaat tai tekee itse kanteen ongelmia. ps. Mitä kannesta kannattaa maksaa käytettynä?

Whipper

Tuli kansiremppa tehtyä Xsara 2.0 Hdi -02 pataan, kampuran hihnapyörän hajoamisen seurauksena. Jälkiviisaana voinen sanoa että jos on hyvä autotalli ja todella hyvät hermot voi rempan suorittaa. Itse touhusin syksyllä pihalla. Keljuin osuus koko revohkasta on pako- ja imusarjan irroitus. Muuten kohtuu helppo jos on kokemusta auton korjailusta.

walderama

Otitko suuttimet irti kannesta, vai jätitkö koneistamon huoleksi ?.
Lähinnä kiinnostaa miten tiukassa nuo commonrailit on, monessa merkissä kun on niiden kanssa ollut ongelmia..

Whipper

Lainaus käyttäjältä: walderama - marraskuu 26, 2010, 16:17:01
Otitko suuttimet irti kannesta, vai jätitkö koneistamon huoleksi ?.
Lähinnä kiinnostaa miten tiukassa nuo commonrailit on, monessa merkissä kun on niiden kanssa ollut ongelmia..
Irroitin itse kannesta. Eivät olleet edes tiukassa, vaikka yli 350tkm on jo mittarissa.