Tila-auto C3 Picasso

Aloittaja PicassoHDI, marraskuu 05, 2008, 11:26:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

Tila-auto C3 Picasso on mielenkiintoinen uutuus Citroënin monipuoliseen mallistoon. Selkeän muotoisessa uutuudessa on yhdistetty kompaktit ulkomitat avariin sisätiloihin. C3 Picasson ensiesittely on Pariisin autonäyttelyssä lokakuun alussa ja myyntiin auto tulee ensi vuoden alkupuolella.

Citroën C3 Picasso on hyvä esimerkki kompaktista B-segmentin autosta, johon on luotu mainiot sisätilat onnistuneen muotoilun ansiosta. Citroënin uusin malli on perusmuodoltaan hyvin kuutiomainen, mutta kulmia pyöristämällä autolle on saatu sympaattinen ja moderni ilme. Lyhyt ja jykevä keula ja täysin pysty perä tekevät auton kulmien hahmottamisesta helppoa. Autosta näkee hyvin ulos suurten ikkunoiden ja korkean istuma-asennon ansiosta. Tuulilasi on kolmiosainen, minkä avulla siitä on saatu suurempi ja A-pilarit on voitu tehdä kapeammiksi. Tarjolla on myös lasikatto, jonka kanssa C3 Picasson ikkunapinta-ala kasvaa 4,52 neliömetriin.

Citroën C3 Picasso on vain 4,08 metriä pitkä, mikä helpottaa pysäköintipaikan löytämistä ja ajoa ahtaissakin paikoissa. Auton leveys on 1,73 metriä ja korkeus 1,62 metriä. Selkeiden muotojen ansiosta kompaktin C3 Picasson tavaratila on jopa 500 litraa kaikkien viiden matkustajan ollessa kyydissä. Takaistuinten selkänojat kääntyvät yhdellä käden liikkeellä alas, jolloin tavaratila laajenee entisestään. Myös etumatkustajan selkänoja on taitettavissa alas pöydäksi. Kussakin takaistuimessa on 15 sentin pituussäätövara.

Citroën on määritellyt C3 Picasson moottorivalikoimaksi kahden uuden sukupolven bensiinimoottorin sekä kahden HDi-dieselin paketin. Tarjolla ovat VTi 95- ja VTi 120-bensiinimoottorit sekä 90- ja 110-hevosvoimaiset HDi-moottorit, joista jälkimmäinen on varustettu hiukkassuodattimella.

Citroën C3 Picasson ensiesiintyminen yleisölle on Pariisin autonäyttelyssä 4.-19.10.2008.

Xari

Top Gearin valinta vuoden perheautoksi.

Olenkin aina pitänyt tuota asiantuntevimpana auto-ohjelmana :)

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/16983

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Xari - joulukuu 03, 2008, 22:01:01
Top Gearin valinta vuoden perheautoksi.

Olenkin aina pitänyt tuota asiantuntevimpana auto-ohjelmana :)

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/16983

C3 picassosta vuoden perheauto, Sebastian Loeb ja Gilles Vidal pokkasivat "vuoden mies" -tittelit

Citroën Picasso – perheen uusin tulokas, C3 Picasso, on saanut "Vuoden Perheauto" – tittelin arvostetun Top Gearin palkintojenjakotilaisuudessa, vaikka auto saapuu markkinoille vasta vuonna 2009.

Pienten tila-autojen luokassa C3 Picasso tulee nostamaan riman korkealle kekseliäällä muotoilullaan, monipuolisuudellaan sekä tilankäytöllään. Autossa yhdistyvät luontevasti vastakohdat: Citroënin "taikalaatikko" on samaan aikaan moderni ja retro, sekä kulmikas että pyöreä.

"C3 Picasso on juuri sitä, missä Citroën on parhaimmillaan: pieni, hyödyllinen sekä upea. Tältä tulee 2000 -luvun perheauton näyttää." kuuluivat Top Gearin perustelut valinnalleen.

C3 Picasson menestystä palkintojenjakotilaisuudessa täydensivät MM-rallin voiton varmistanut Sebastian Loeb sekä Citroënin pääsuunnittelija Gilles Vidal, jotka pokkasivat tilaisuudessa Vuoden mies – tittelit.

Pate

Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Sitikkapuoskari

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

Mukava vaihtaa ilmanputsari tuohon 1.6 HDI koneeseen. Ilmanputsari on koneen takana  :o Suunnittelijat hoi... Järkeä?

Pate

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 12, 2009, 22:02:42
Mukava vaihtaa ilmanputsari tuohon 1.6 HDI koneeseen. Ilmanputsari on koneen takana  :o Suunnittelijat hoi... Järkeä?

Mitenkä usein olet vaihtanut ilmanputsarin huoltojen välillä?
On totta, että saisi se tietysti olla helpommalla paikalla mutta itse ainakin huollatan käyttöauton liikkeessä.

renkimikko

KUinkas  näytti että tuo ilmanputsari oisi tuotu tuohon vasempaan etukulmaan mutta en kyllä ole noita 1.6 hdi koneita juurikaan katsellut. Takana jos tuo putsari on niin taitaa vaatia pyörän ja sisälokasuojan irroituksen ennenkuin vaihto onnistuu.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: renkimikko - helmikuu 15, 2009, 10:57:49
KUinkas  näytti että tuo ilmanputsari oisi tuotu tuohon vasempaan etukulmaan mutta en kyllä ole noita 1.6 hdi koneita juurikaan katsellut. Takana jos tuo putsari on niin taitaa vaatia pyörän ja sisälokasuojan irroituksen ennenkuin vaihto onnistuu.
Ilmansuodatin on moottorin takana, etukulmassa on ilmanotto. Ilmansuodattimen vaihto vaatii moottorituennan irroituksen apukuskinpuolelta ja näin voidaan moottoria laskea alaspäin. Helpottaa suodattimen vaihtamista huomattavasti. Mukava vaihtaa myös hehkutulpat joskus, kun ne hehkut on koneen takana. Vaatii peilin, erikoistyökalut ja näppärät kädet.

Pate

Erikoista miksi suodatin on ylipäätään sinne laitettu? Luulisi C3 Picassossa olevan konepellin alla tilaa, keulan ollessa huomattavasti korkeampi kuin monessa muussa autossa.

renkimikko

Huh ,aika kova homma tuossa vaihdossa.Onko 308 sama homma tuon vaihdon kanssa vai onko siinä  enemmän tilaa?

marko

Omassa Picassossa (1.6HDi) näyttää konehuone aika samalta. Tosi paskassa paikkaa on ilmansuodatin mutta kyllä sen tässä sentään vaihtoi ilman moottorikiinnikkeiden irrotusta.
viimasuoja

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: marko - helmikuu 15, 2009, 14:23:50
Omassa Picassossa (1.6HDi) näyttää konehuone aika samalta. Tosi paskassa paikkaa on ilmansuodatin mutta kyllä sen tässä sentään vaihtoi ilman moottorikiinnikkeiden irrotusta.
Joo picassossa on vähän paremmin tilaa. http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet438083.htm

Xari

Eipä tullut sit tuostakaan mun seuraavaa autoa, kyllä sitä nyt perushuollot pitää päästä tekemään ilman kauheita purkamisia >:(

Ensimmäinen omistaja teettää huollot liikkeessä ja ehkä toinenkin, kolmas sit jo tekee osan itse ja kiertää noin hankalasti huollettavat vehkeet kaukaa, ja siinä sitä sit taas ihmetellään kun arvo laskee eikä kellekkään kelpaa.

danbomp

No niin, nyt on sitten eka koeajo tehty 1,4 koneella ja hyvältä tuntui. Kiihdytyksissä ei mitään ihmeitä voinutkaan tapahtua, mutta vääntöä oli silti mielestäni mukavasti ja viitosvaihteella voi hyvin jo cruisailla 65:stä eteenpäin. Tilat ovat mainiot. Itse olen 183cm pitkä ja llaitoin kuljettajan istuimen sopivaksi itselleni ja silti mahduin vielä takapenkille hyvin ilman että polvet osuivat kuljettajan istuimen selkänojaan.

Kokonaisuutena erittäin positiivinen kokemus.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

PicassoHDI

Varmaan sopiva kone tuolle on 1.6 HDI 90hv.

Pasi A S

C3 tuli ja Xsara Picasson valmistus loppui :( Ymmärsinköhän oikein, kysyin Vehon myyjältä ja tarkalleen ottaen sanamuoto (myyjien sanamuodot...) oli että Xsara Picassoa ei enää saa tehtaalta tilattua,Suomessa on jokusia autoja varastossa mistä otaa. Voihan se tarkoittaa että Xsara Picassoa ei tuoda enää Suomeen, mutta tekevät vielä. Tiedä sitten.

Megaman

Lainaus käyttäjältä: Pate - helmikuu 13, 2009, 08:08:31

On totta, että saisi se tietysti olla helpommalla paikalla mutta itse ainakin huollatan käyttöauton liikkeessä.

OT: Omassa C5:ssa putsari on naurettavan helppo vaihtaa, mutta liian ylivoimanen vaihdettava ilmeisesti huollolle (Veholle)
Putsari oli musta molemmin puolin :o , kun otin sen viime keväänä auki.Huollot oli leimattu 80 tkm asti. Mulle toi tuli 94 tkm mittarissa...
Taatusti oli ihan tehtaan asentama toi suodin.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

danbomp

Lainaus käyttäjältä: Megaman - huhtikuu 09, 2009, 00:26:09

OT: Omassa C5:ssa putsari on naurettavan helppo vaihtaa, mutta liian ylivoimanen vaihdettava ilmeisesti huollolle (Veholle)
Putsari oli musta molemmin puolin :o , kun otin sen viime keväänä auki.Huollot oli leimattu 80 tkm asti. Mulle toi tuli 94 tkm mittarissa...

No toi tuli sulle 94tkm mittarissa niin edellisestä suodattimen vaihdosta oli sitten jo 34tkm tuossa kohtaa ja missä kohdassa sen itse vaihdoit? Kyllä 34tkm kilometriä sopivassa olosuhteissa saa putsarin mustaksi molemmilta puolilta, kokemusta on.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

peijoona

Megaman

Lainaus käyttäjältä: xs2jammu - huhtikuu 09, 2009, 07:14:13
Lainaus käyttäjältä: Megaman - huhtikuu 09, 2009, 00:26:09

No toi tuli sulle 94tkm mittarissa niin edellisestä suodattimen vaihdosta oli sitten jo 34tkm tuossa kohtaa ja missä kohdassa sen itse vaihdoit? Kyllä 34tkm kilometriä sopivassa olosuhteissa saa putsarin mustaksi molemmilta puolilta, kokemusta on.

Vaihdoin patruunan heti. Aika paljon olen noita putsareita vaihdellut ja kyllä ne on sisäpuolelta aina puhtaita olleet, vaikka muuten olisivat mustia ja pöllyisiä. Omat ajot on nykyään alle 20 tkm vuodessa, tulee tarkistettua toi putsari kerran kesässä. Kopistelu ja paineilmaa, jos ei ole mustunut.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

barfly

Lainaus käyttäjältä: Xari - helmikuu 15, 2009, 16:36:46
Eipä tullut sit tuostakaan mun seuraavaa autoa, kyllä sitä nyt perushuollot pitää päästä tekemään ilman kauheita purkamisia >:(

Ensimmäinen omistaja teettää huollot liikkeessä ja ehkä toinenkin, kolmas sit jo tekee osan itse ja kiertää noin hankalasti huollettavat vehkeet kaukaa, ja siinä sitä sit taas ihmetellään kun arvo laskee eikä kellekkään kelpaa.

juuri näin!

Perushuollot pitää pystyä tekemään itse ilman akrobaattitaitoja.

Itseäni mietitytti TM:ssä taanoin ollut vertailu bensa 1.4 litrasen ja diesel 1.6 version välillä oleva seikka, että polkimet bensaversiossa ovat "henkilöautomaiset" ja Dieselissä ne Berlingon oudot.

Ei se voi olla vaikeaa laittaa ne polkimet oikein!

Pasi A S

Mulle C3 picasso oli pieni, mutta siinä olis passeli 90 hv diesel kone.C4 picasso olis just passeli tiloiltaan mutta tässä on tarjolla vain FAP dieselit.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - huhtikuu 09, 2009, 20:38:43
Mulle C3 picasso oli pieni, mutta siinä olis passeli 90 hv diesel kone.C4 picasso olis just passeli tiloiltaan mutta tässä on tarjolla vain FAP dieselit.
Berlingo 1.6 hdi 90hv  ;D

Pasi A S

"Berlingo 1.6 hdi 90hv"

Aivan, Berlingoa kiertelinkin Veholla. Olen kyllä rauhoittunut auton vaihto hötkyilyn suhteen. Mulle sopis varmaan 90 kaakkinenkin, ajo tapa on raahallinen, mihinkäs sitä kiire on kun työmatkalla työnantajan piikkiin ajelen. Muksut saattais purnata kun takana pään kohalla on näkemistä haittaava este (takaovi aukon muotoilu) Öljyn määrän lisääntyminen aiheutti paniikki kohtausta joka purkautui auton vaihto kuumeena. Toisaalta tämä hötkyileminen on ymmärrettävää, ekaa kertaa sitä ollaan pappia kyydissä, ei aikaisemmat autoni ole öjyn sekaan mitään lisänneet. Joku lohdukseni kirjoitteli että 2.2 HDi kone kestänyt 280 tkm, vaikka öljyn seassa onkin havaittu 5 tkm ajon jälkeen aina dieseliä. Tosin tämä heppu vaihtoikin öljynsä 5 tkm välein.Aika tympeältähän se äkkiseltään tuntuu. Mun ajoilla 3 vkon välein vaihdettaisiin öljyt, silloin kun duunissa on kiire ja kumi on laulanut.Nyt ei ole nykystä kiirus vaihtamaan, mutta mulla tulee 50 tkm vuodessa. Tosin tästä lamasta nyt ei tiedä miten vaikuttaa työajoihini.