Completos Finland Motorsport

Aloittaja andre, toukokuu 07, 2006, 06:42:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

andre

http://www.completos.fi/
Löytyy 17 sivua "tuunaus" osia Citikan eri malleihin.

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: André Citroën - toukokuu 07, 2006, 06:42:47

Kappas vaan, tuoltahan löytyi Cfemman takalaseihin valmiiksi leikattu tummennussarja. Perheeseemme tuli koira, ja tämä uuden tulokkaan myötä olen miettinyt tummennuksia takalaseihin. Arveluttaa vaan vähän, miten nuo tummennuskalvot kestävät talvella skrapaamista ja pakkasta...eli meneeköhän joka vuosi uusiksi?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Xanteri - toukokuu 07, 2006, 10:06:36

Kappas vaan, tuoltahan löytyi Cfemman takalaseihin valmiiksi leikattu tummennussarja. Perheeseemme tuli koira, ja tämä uuden tulokkaan myötä olen miettinyt tummennuksia takalaseihin. Arveluttaa vaan vähän, miten nuo tummennuskalvot kestävät talvella skrapaamista ja pakkasta...eli meneeköhän joka vuosi uusiksi?

Laita sisäpuolelle

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: Samppa - toukokuu 07, 2006, 11:12:20
Laita sisäpuolelle

Onkohan nuo muuten tarkoitettukin sisäpuolelle asennettavaksi...automaattisesti ajattelin ulkopuolelle, mutta nämä tällaiset "tuunausjutut" ovat mulle ihan vieraita ::)

Jos sisäpuolelle asentaa, niin mitenkähän nuo takalasin lämmityspiuhat suhtautuvat muovikalvoon (eikös ne piuhat mene lasin sisäpinnassa)? Rupeekohan kalvo irtoilemaan/kupruilemaan lämmön vaikutuksesta.
Toinen mikä askarruttaa tuossa sisäpuolelle asennuksessa on huurteenpoisto: vaikeuttaako muovikalvo takalasien aukipysymistä kosteilla keleillä?

jakkehdi

Lainaus käyttäjältä: Xanteri - toukokuu 07, 2006, 11:58:14
Lainaus käyttäjältä: Samppa - toukokuu 07, 2006, 11:12:20
Laita sisäpuolelle

Onkohan nuo muuten tarkoitettukin sisäpuolelle asennettavaksi...automaattisesti ajattelin ulkopuolelle, mutta nämä tällaiset "tuunausjutut" ovat mulle ihan vieraita ::)

Jos sisäpuolelle asentaa, niin mitenkähän nuo takalasin lämmityspiuhat suhtautuvat muovikalvoon (eikös ne piuhat mene lasin sisäpinnassa)? Rupeekohan kalvo irtoilemaan/kupruilemaan lämmön vaikutuksesta.
Toinen mikä askarruttaa tuossa sisäpuolelle asennuksessa on huurteenpoisto: vaikeuttaako muovikalvo takalasien aukipysymistä kosteilla keleillä?

kylläpä ne taitaa kaikki sisäpuolelle tulla.
takalasin tummaus/lasinlämmitin asiaa en ole itseasiassa edes miettinyt, ainakaan mitä oon takalasin tummennuksia katellut eipä niissä ole ollut jälkiä kupruilusta.
huurteenpoistoon ei ole vaikutusta, eli kalvon liima pitää kalvon ilmatiiviisti kiinni lasissa(kosteus ei pääse väliin, jos on kunnolla tehty tummennus).
Nyk. Mercedes Vito 115cdi 4x4 aut -07, Citroen C5 2.0Hdi Tourer -12
Ex. Skoda Roomster 1.9tdi-09/ Peugeot 807 2.0hdi -07/Skoda Octavia 1.9tdi 4x4 -01/Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06/ Peugeot 205 - 1.hät. -87/ Citroen xsara 110 hdi -02/ Peugeot 306 2.0hdi -

Patonkikuski

toi sarja on niin kallis että ennemmi pyytäisin ammattimiestä laittamaan kalvot, ja tulisi varmasti kunnolla www.lustig.fi

jakkehdi

Lainaus käyttäjältä: Patonkikuski - toukokuu 07, 2006, 13:32:45

toi sarja on niin kallis että ennemmi pyytäisin ammattimiestä laittamaan kalvot, ja tulisi varmasti kunnolla www.lustig.fi
ei se kyllä tuokaan ole mikään halpa...
Ex. Skoda Roomster 1.9tdi-09/ Peugeot 807 2.0hdi -07/Skoda Octavia 1.9tdi 4x4 -01/Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06/ Peugeot 205 - 1.hät. -87/ Citroen xsara 110 hdi -02/ Peugeot 306 2.0hdi -

Samppa

Sisälle nuo tosiaan on tapana laittaa. Takalasinlämmittimen kanssa ei pitäisi ongelmaa tulla. Langatkaan ei sentään niin kuumana hehku, että muovi sulaisi. Ja eipä kupruiluakaan ole pahemmin näkynyt. Asennus kannattaa tietenkin tehdä huolella. Helpointahan se olisi irtolaseihin tehdä, oma hommansa vaan niiden irroittelemisessa  :-\

edit: Onhan noissa kalvoissa (laadukkaissa ainakin) thyyningin lisäksi se etu, että ne imevät tehokkaasti lämpö- ja UV- säteilyä itseensä (UV:ta jopa n. 99%). Se säästää auton verhoiluja ja lämpökin pysyy hieman helpommin ulkopuolella.

Uusissa autoissa ainakin onkin tieten jonkinlaisia suojakerroksia laseissa. Enpä tiedä näistä sen tarkemmin sitten..

Jasse

No empä itse aqinakaan alottaisi kalvottamista noin kalliilla sarjalla, vaan jollain halpiksilla. Enkä kyllä yleensälään kalvoista noin paljoa maksaisi, tuolla hinnallahan ne saa jo melkein laitettua ja saapa vielä takuunkin kaupanpäälle.

Patonkikuski

Lainaus käyttäjältä: jakkehdi - toukokuu 07, 2006, 15:56:14

ei niin mutta eipä tartte ite nähä kalvottamisen vaivaa ja taistelua,  kerran oon auton itte kalvottanu ja 2iltaa siinä meni että tuli siedettävä, ja tais joka lasi tullu tehtyä vieläpä kahteen kertaan.  ei huvittas riskeerata 150eur kalvoja itse kötöstelemällä, sama sitten teettää homma kokonaan ammattilaisella.

tuosta completoksen laadusta en ole kovin paljoa hyvä kuullut.

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: Samppa - toukokuu 07, 2006, 22:28:39
edit: Onhan noissa kalvoissa (laadukkaissa ainakin) thyyningin lisäksi se etu, että ne imevät tehokkaasti lämpö- ja UV- säteilyä itseensä (UV:ta jopa n. 99%). Se säästää auton verhoiluja ja lämpökin pysyy hieman helpommin ulkopuolella.

Uusissa autoissa ainakin onkin tieten jonkinlaisia suojakerroksia laseissa. Enpä tiedä näistä sen tarkemmin sitten..

Juurikin tuo lämmön ulkopuolella pitäminen olisi pääasiallisena syynä mahdolliseen takalasien kalvotukseeni. Koiruus tykkäisi enemmän olla takakontissa, kun aurinko ei helottaisi täydellä teholla suoraan turkkiin.

Onkohan noissa C5:sen laseissa muuten jo ihan vakiona jonkinlainen lämpösuojasysteemi?

jakkehdi

Lainaus käyttäjältä: Patonkikuski - toukokuu 08, 2006, 13:13:44

ei niin mutta eipä tartte ite nähä kalvottamisen vaivaa ja taistelua,  kerran oon auton itte kalvottanu ja 2iltaa siinä meni että tuli siedettävä, ja tais joka lasi tullu tehtyä vieläpä kahteen kertaan.  ei huvittas riskeerata 150eur kalvoja itse kötöstelemällä, sama sitten teettää homma kokonaan ammattilaisella.

onko se niin kova homma, jos kalvot ovat valmiina oikean kokoiset(olettaen, että kalvo on hyvälaatuista)?

Jasse

Lainaus käyttäjältä: jakkehdi - toukokuu 08, 2006, 20:19:05
Lainaus käyttäjältä: Patonkikuski - toukokuu 08, 2006, 13:13:44

onko se niin kova homma, jos kalvot ovat valmiina oikean kokoiset(olettaen, että kalvo on hyvälaatuista)?

Niin no ei se välttämättä mulle, eikä sulle tai osalle muista. Mutta kun meitä täällä on joka lähtöön, yhtään ketään väheksymättä. Ja en edes ymmärrä mitä tolkkua on maksaa kalvoista 150e jos samanlaiset saa laitettunakin 200e? Koska jos haluat kaljot hyvin laittaa joudut kuitenkin ottamaan takaovien lasit irti ja työtä siinä tulee olemaan rutosti enemmän kun 50e.

Pasis

Veikkaan että takaikkunan kalvotus on ensikertalaiselle melko haastavaa...

jakkehdi

Lainaus käyttäjältä: Xanteri - toukokuu 08, 2006, 14:53:19
Lainaus käyttäjältä: Samppa - toukokuu 07, 2006, 22:28:39

Onkohan noissa C5:sen laseissa muuten jo ihan vakiona jonkinlainen lämpösuojasysteemi?

kyl niissä pitäisi olla

Citikka99

Ne kalvot kiinnitetään niin, että ensiksi kiinnitetään kalvo lasin ulkopuolelle vedellä ja leikataan terävällä veitsellä tarkasti ikkunapinnan kokoiseksi. Sen jälkeen kalvo irroitetaan ja veden avulla kiinnitetään ikkunan sisäpuolelle. Lastalla sivellään kaikki ilmakuplat pois. Laseja ei tarvitse irroittaa.
Harjoitella voi vaikka ainakin Biltemasta saatavalla halvalla vesikiinnitteisellä kalvomateriaalilla. Ne on siitä kätevät, että ne voidaan irroittaa milloin vain. Itse olen käyttänyt niitä parina kesänä. Olen ottanut ne aina talveksi pois.

Lisäys: En tiedä montako kertaa kalvot saadaan kiinnitettyä uudestaan, muutaman kerran joka tapauksessa. Ne Biltemasta ostamani muutaman euron kalvot kiinnitetään ainoastaan vedellä ja pysyvät, jos saa kaiken ilman pois välistä. Tosin toisena vuotena takalasin kalvo alkoi loppukesästä hieman irtoamaan.
Suunnittelen vastaavien kalvojen laittamista nykyiseenkin autooni. Samaa suojaominaisuutta niillä ei ole kuin kalliimmilla ja ilmeisesti myös parempi laatuisilla kalvoilla. Itse ostin ne halvan hinnan takia ja harjoittelu mielessä. Muistaakseni maksoivat muutama vuosi sitten yhteen autoon alle 10 euroa. Nykyistä hintaa en tiedä.

andre

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - toukokuu 09, 2006, 10:19:30
Ne kalvot kiinnitetään niin, että ensiksi kiinnitetään kalvo lasin ulkopuolelle vedellä ja leikataan terävällä veitsellä tarkasti ikkunapinnan kokoiseksi. Sen jälkeen kalvo irroitetaan ja veden avulla kiinnitetään ikkunan sisäpuolelle. Lastalla sivellään kaikki ilmakuplat pois. Laseja ei tarvitse irroittaa.
Harjoitella voi vaikka ainakin Biltemasta saatavalla halvalla vesikiinnitteisellä kalvomateriaalilla. Ne on siitä kätevät, että ne voidaan irroittaa milloin vain. Itse olen käyttänyt niitä parina kesänä. Olen ottanut ne aina talveksi pois.

Montako kertaa tuollaisen kalvon voi laittaa ja ottaa pois ettei se kärsi tuosta?

CelaVii5

Eikös nuo Completosin kalvot ole valmiiksi muotoon-leikattuja ja myös lasien kuperuus on otettu huomioon? Nimim. ei kiinnostaisi tummentaa Berline-Xantian takalasia rullatavaralla...

Jasse

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - toukokuu 09, 2006, 10:19:30
Laseja ei tarvitse irroittaa.

Kyllä mä ainakin avattavat olen aina poistanut niin eipä lähde vahingossakaan kuorimaan alareunasta. Lisäksi kannattaa panna lasin reunoihin liimaa/lakkaa jottei rupea sieltä repsottamaan.

Lainaus käyttäjältä: André Citroën - toukokuu 09, 2006, 10:22:12
Montako kertaa tuollaisen kalvon voi laittaa ja ottaa pois ettei se kärsi tuosta?

Niin monta kertaa kun onnistut siinä, suosittelen kyllä pistämään sen kerralla kunnolla, sillä ainakin paskaa sinne väliin menee jos sitä useasti mulkkaa.

Kane80

Mulla on breikki C5:sessa kalvot takaovista lähtien ja hyvin on pysyny, minkä takia niitä pitäisi talveksi ottaa pois ?

Jasse

Lainaus käyttäjältä: Kane80 - toukokuu 10, 2006, 12:05:53
Mulla on breikki C5:sessa kalvot takaovista lähtien ja hyvin on pysyny, minkä takia niitä pitäisi talveksi ottaa pois ?

Jaa-a? Empä ole ikuna kuullutkaan,  no onhan meitä taikauskoisia jokalähtöön :)

Citikka99

Ei niitä kalvoja tarvitse talveksi ottaa pois ellei halua sitä tehdä. Itse olen sen tehnyt siksi, kun auringonvalon ja -lämmön takia niitä ei tarvita (koiraa varten kesällä) ja pidän mahdollisimman valoisasta autosta. Toinen syy on ollut se, että käyttämäni halvat kalvot on kiinnitetty ainoastaan vedellä, jolloin irrottaminen on ollut helppoa.

nickroen

Jotta saavuttaisitte parhaan tuloksen "tee-se-itse" kalvoasennuksessa, kannattaisi ottaa selvää, miten ne tulisi asentaa :) Tulee kalliiksi leikkiä kalvoilla, jos ei mene paikoilleen tai pysy kiinni. Mulle laittoi ammattimies kalvot 4v sitten, eikä ole irronneet. Homma menee näin: Ensin puhdistetaan pariin kertaan ainakin spriillä lasit, kaikki epäpuhtaus pois tarkasti alta. Sitten suihkutetaan fairy-vettä(astianpesuaine) lasiin ja kalvositten paikoilleen. Tämän jälkeen pehmeällä kumilastalla poistetaan ilmakuplat kalvosta lähtemällä liikkeelle keskeltä kohti reunoja. Tällä tapaa kalvo asetetaan paikoilleen ja lastalla voi korjata vielä kuplat pois, katsoo miten asettuu. Tämän jälkeen annetaan 2-3pv kalvojen kuivua paikoilleen ja ikkunoita ei ehdottomasti saa avata sinä aikana, jottei irtoa alhaalta. Hyvin on kestäneet kalvot paikoillaan eikä ole tarvinnut mitään lakkaa tai poppakonsteja. Biltema tai muut halpakalvot kannattaa kiertää kaukaa, mikäli ei halua "teinilook"-autoa :)

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: nickroen - toukokuu 18, 2006, 08:22:39
Jotta saavuttaisitte parhaan tuloksen "tee-se-itse" kalvoasennuksessa, kannattaisi ottaa selvää, miten ne tulisi asentaa :) Tulee kalliiksi leikkiä kalvoilla, jos ei mene paikoilleen tai pysy kiinni. Mulle laittoi ammattimies kalvot 4v sitten, eikä ole irronneet.

Kyllä tässä on ainakin itselle tullut sellainen olo, että mikäli kalvot autooni hommaan, niin asennuksen saa tehdä joku joka sen kunnolla osaa (eli en ainakaan minä). Mutta koska ilmeisesti C5:ssa on jo vakiona jonkinlainen "lämpösuoja" laseissa, voi olla turhaa enää kalvottaa laseja lämmönheijastamismielessä.

Toni B.

Eikai sitä lämpösuojaa ole kuin tuulilasissa?