Hyväksi todettu ja toimiva navigaattori?

Aloittaja Toni B., tammikuu 23, 2006, 14:26:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

andre

Tuli sitten eilen hommattua tuollainen TomTom One. Saas nähdä miten sitten tositilanteessa toimii, alku ainakin tuntuu ihan lupaavalta.
Netistä löysin tällaisen sivun, jonne on kerätty lisäkoordinaatteja. Löytyy esim. ABC asemia, Hesburgereita, Mäkkäreitä, tuulilasikorjaamoita ym. ym.  http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/
Nyt pitää vielä saada tup.syt.pistokkeeseen jakokappale, että saa kännykän handsfreen ja tomtomin molemmat kiinni yhtäaikaa.
Onko tuohon navigaattoriin olemassa mitään "virallista" päivitystä? Oma näkyy olevan versiota 5.40

Toni B.

TeeKoo

JAtkanpa tähän ketjuun, vaikka alkuperäinen kysyjä uuden aloittikin.

Olen nyt viikon käyttänyt Sonera Navigaattoria Commu 9500:ssa. Hyvin toimii. Ja Soneran liittymässä datasiirtomaksu kuuluu kympin kk-hintaan.

GPS-palikka on Rikaline, jonka ostin kaverin ylijäämävarastosta. On aivan sama, onko palikka taskussa, kojelaudalla vai keskikonsolissa, satelliitit löytyvät (Turku-Hki-akselilla kokeiltu vasta).

NavForAll vaimikäsenytoli, ei ole vielä Commarille, mutta kokeilen kun tulee.
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

mch42

Haukuin nav4all:ia tässä aikaisemmin... mutta: vaikkei se hyödynnäkään puhelimen (Nokia E60) ominaisuuksia täysin, se on ollut mulla melko ahkerassa käytössä pari kuukauden ajan. Joten ei se nyt niin syvältä ole :) Kokeilin myös Wayfinderia, jonka grafiikka näyttää hienommalta, mutta kummallista kyllä nav4all osoittautui paljon helpommaksi käyttää karusta käyttöliittymästään huolimatta. Lisäksi Wayfinder sai puhelimen jumiin aivan liian usein.

Eli käytän nav4all:ia aina kun tulee ajo johonkin tuntemattomaan osoitteeseen. En ole pahemmin jaksanut karttoja enää selata netissä. Esim lomamatkan aikana löytyi matkan varrelta pari rautakauppaa varsin helposti: osoitteita surffasin puhelimella ja perille löysin poikkeuksetta nav4all:in opastuksella.

nimim. "Neljänsadan metrin päästä, känny oikealle" -daamiin matkaseuraan tottunut :P

Samppa

Nav4All:a olen myös käyttänyt nyt ihan menestyksekkäästi kesän ajan. Josain vaiheessa syksyä tämän oli puhe muuttua maksulliseksi, silloin pitää harkita käyttötarvetta uudelleen.

GPS- palikaksi kannattaa hankkia sellainen, joka on varustettu SiRF-Star-III- piirillä.

C5 Shadow

Ei tuo toimi N80 mallissa. Nav4all sivuilla lukee SAATAVANA PIAN....
Onko kellään mitään käytössä siis Symb.60 3rd. editionissa ?

karu898

Garminiin (300) on tullut uusi ohjelmistopäivitys. Ei siis uutta karttaa vielä. Mutta netin kautta ohjelman päivitys onnistui hyvin ja uutta ominaisuuttakin pukattiin mukana. Testattu Perämeren kaaren alueella ennen
Lapin matkaa.

mch42

Lainaus käyttäjältä: C5 Shadow - elokuu 09, 2006, 09:02:43
Ei tuo toimi N80 mallissa. Nav4all sivuilla lukee SAATAVANA PIAN....
Onko kellään mitään käytössä siis Symb.60 3rd. editionissa ?

E60:ssa (S60 3rd) toimii, vaikka sekin on "SAATANA PIAN" :)

TeeKoo

Kävin Prahassa. En tosin autoillut mutta Navigaattori oli mukana testimielessä.

Petyin, ei suostunut näyttämään  sijaintitietoja. Miksi, en vielä tiedä.

Hesan llentoasemalla palattuani Navigaattori tas löysi itsensä hetken miettimisne jälkeen. Suerailin silloin tällöin matkan edistymistä ja Salossa sammutin laittteen.

Turussa tänään pistin kokeeksi päälle, ja kas kummaa. Olin edellen Salossa.

Kesti aika kauan (en aikaa katsonut) ennen kuin taas löyti itsensä. Pistän käytttötukeen kyselyn, maanantaina varmaaan vastaavat.

Mutta jos se noin epäluotettava on, lopetan käytön. Onneksi en ollut automatkalla, enkä sitä mitenkään tarvinnut.

Tää nyt ei enää liity Sitikoihin millään tavalla...

mch42

Lainaus käyttäjältä: TeeKoo - elokuu 12, 2006, 13:55:11
Kesti aika kauan (en aikaa katsonut) ennen kuin taas löyti itsensä.

Mulla on nav4all:in myymä GPSlim. Kun laittaa virrat päälle, saattaa kestää 1-5 min ennen kuin se saa sijainnin lukittua. Veneessä oleva GPS taas löytää sijainninsa noin 5 sekunnissa virran kytkemisestä... Eli noissa on ilmeisesti huomattavia eroja, kauanko cold startista kestää, ennen kuin paikannus alkaa sujua.

C5 Shadow

Kylmä startit voi helpostikkin olla minuutteja. Ei vika, vaan ominaisuuksia.

Turussa tänään pistin kokeeksi päälle, ja kas kummaa. Olin edellen Salossa.
Salossa siis sammutit niin sinne se jää. Kylmä startti Turussa niin menee taas hetki ennen kuin on kartalla.

Itse kyllä pärjäsin TomTom & N70 yhdistelmällä Italian maassa loistavasti. Pari kertaa menin mönkään kun oli niin pitkät tunnelit jotta kadotti signaalin, mutta se onkin jo eri juttu

Wildchild

Navicore ja S60 Nokialainen on minut aina perille vienyt kanssa :) Tosi kätevä ja kulkee aina mukana (mikäli sitten gps on taskussa :)

TeeKoo

Nyt testasin omaa systeemiäni kaverin Navicoren ja hänen GPS-palikkansa kanssa.

Samalla tavalla toimivat, pirun kauan kestää (10 - 15 min pihalla), ennen kuin sijainti löytyy. Liekö sitten liikaa pilviä taivaalla.

No, tuli ainakin todistettua, että ehjä on.

Nyt olen pitänyt tosssa pöydällä paikallaan. Silloin tällöin ilmoittaa, ettei GPS-kattavuutta. Lienee riippuvainan satelliittien liikkeistä.

svc

Olen nyt pari kuukautta käyttänyt N70:ssä Navicorea. GPS palikka on Nokian LD-3W juuri tuolla Sirf III piirillä.
Ihan toimiva paketti. Vastaanotin on todella herkkä. Toimii vaikka olisi taskussa tai repussa.

Puhelimessani on ladattuna myös MapView GPS II johon olen skannannut lähialueen kartat.
Tämä softa vastaa lähinnä perus GPS-laitetta, joka tallentaa reitit ja osaa näyttää sijainnin kalibroidulla kartalla.
Ilmainen ja sangen monipuolinen.
"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2,0 HDi -11, Seat León eHybrid -21

mch42

Lainaus käyttäjältä: C5 Shadow - elokuu 14, 2006, 08:48:39
Kylmä startit voi helpostikkin olla minuutteja. Ei vika, vaan ominaisuuksia.

Outoa vain että veneessä oleva Navman Tracker löytää itseään kartalta erittäin nopeasti, vaikka se on ollut poiskytkettynä ja laatikkoon pakattuna, eli todellisen kylmästartin jälkeen... Siitä lähinnä tuli mieleen että olisikohan noi pienet GPS/bluetooth-palikat toteutettu jotenkin säästöbudjetilla.

Tepi

Lainaus käyttäjältä: mch42 - elokuu 14, 2006, 13:01:03
Outoa vain että veneessä oleva Navman Tracker löytää itseään kartalta erittäin nopeasti, vaikka se on ollut poiskytkettynä ja laatikkoon pakattuna, eli todellisen kylmästartin jälkeen... Siitä lähinnä tuli mieleen että olisikohan noi pienet GPS/bluetooth-palikat toteutettu jotenkin säästöbudjetilla.

Isommissa kaupungeissa isot talot haittaavat satelliittien löytymistä? Mitä olen noilla Sirf3-piirisillä testaillut niin ainakin täällä pohjoisen pikkukylissä signaali löytyy melkoisen nopeasti. Nopeammin mitä itse Navicore ehtii kännykässä lataantua... ;)
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Samppa - elokuu 08, 2006, 18:27:22
Nav4All:a olen myös käyttänyt nyt ihan menestyksekkäästi kesän ajan. Josain vaiheessa syksyä tämän oli puhe muuttua maksulliseksi, silloin pitää harkita käyttötarvetta uudelleen.

Nav4all piti olla maksuton 15.8. asti, joka meni jo. Sivut kuitenkin päivittämättä, onko rekisteröityneille tullut jotain tietoa maksulliseksi muuttumisesta ja hinnasta ?

mch42

Hermot ei loppujen lopuksi riittänyt nav4all:in ja muiden kännykkänavigointituotteiden kanssa pelleilyyn, joten hommasin vastikään ilmestyneen TomTom ONE new editionin. Laite on kätevän kokoinen ja käytettävyys on erinoimainen. Istuu hyvin Xantian tuulilasissa vasemman A-palkin tienoilla, jossa se ei juuri näkökenttää haittaa. Pitää vain saada virtapiuha jotenkin nätisti piiloon ja jonnekin muualle kytketty kuin pelkääjän jalkatilassa olevaan 12V-liitäntään. Voin siis suositella kyseistä laitetta. Verkkokauppa.com myy edelleen ONE:n vanhaa versiota, itse hommasin uuden version www.data-systems.fi:stä. Ensi viikolla tulee sitten kokeiltua miten se toimii Barcelonan maisemissa  ;D

C5 Shadow

Tomtom 6 Nokian N80:ssa. Imukuppiteline tuulilasissa vas.reunassa A-pilarin juuressa.
Paikkana loistava, eli ei ole tiellä ja näyttökin näkyy riittävän suurena.
Olen ollut tyytyväinen tuohon TT6:een. Voin suositella.

fratello

Ostin tom tom one uuden version. Tosi näppärän kokoinen. Helppo käyttää oudoissa suurkaupungeissa kävelysuunnistuksessa. En ole vielä testannut kauanko akku kestää. Ostin tarvikeadapterin typakansytytinpiuhalle hotellilatausta varten (noin 14€). Laite lataa vain mini-usb liittimestä. Näyttää olevan saman hintainen uusi versio (299 €) kun vanha tarjouksessa? Erillinen laite on siitä hyvä että kännykkää ei voi oikein lainata kellekkään mutta pelkän navigaattorin voi turvallisesti antaa vaikka puolisolle.

sevä

Lainaus käyttäjältä: Jones - huhtikuu 27, 2006, 12:55:14
http://www.nav4all.com/N4A/index/index.php tuolta löytyy täysin ilmainen navigointi ohjelma tietysti datayhteydestä joutuu maksamaan ja samasta osoitteesta saa tilattu halvalla hyvän GPS-vastaanottimen.

Tuli tilattua about pari kuukautta sitten toi GPS palikka tuolta Nav4all:lta. Toimitus oli nopea ja ennen kaikkea palikka edullinen.
Palikan tilaaminen ei velvoita mitenkään käyttämään Nav4all:n softaa ja itse käytänkin Navicorea. TomTomin kanssa en saanut palikkaa toimimaan ja eipä siinä mitään, sillä olen ihan tyytyväinen Navicoreen. Puhelimena on Nokian pikkukommari.

Pari viikkoa sitten hommasin puhelimelle telineen. Sellaisen imukuppikiinnitteisen, taivutettavan varren päässä olevan vaakamallin. Asennuspaikaksi luontevimmalta tuntui sama kuin batbug:lla, eli sivu ikkuna. Siitä ylettyy helposti käyttämään kaikkia luurin toimintoja. Mm. handsfree toimii ihan hyvin käyttämällä pelkästään luurin omaa kaiutinta...

Bluetooth ja varsinkin kokoajan päällä oleva näyttö syö melkoisesti akkua (lisäksi sähköpostin takia päällä on aina GPRS), joten jouduin vetämmän puhelimelle latauspiuhan. Piuhan, tai siis laturin jatkojohdon tein vanhasta Nokian verkkovirtalaturin johdosta ja rikkinäisen 6100 puhelimen liittimestä :) Jatkojohto kulkee siististi keskikonsolista ovelle kojelaudan raoissa.

mch42

Plussaa Tompalle myös siitä että näyttö on harvinaisen hyvin yhteensopiva polaroid-aurinkolasien kanssa. Nestekidenäytöthän yleensä menee täysin mustaksi tietyssä katselukulmassa (esim kännykkä, Xantian kello/lämpömittari, veneen karttaplotteri jne kaikki kärsii tästä). En kyllä tiedä miten ihmeessä Tompan näyttö on toteutettu, mutta kuva ei tummu merkittävästi missään kulmassa. 8)