XM - Ruostesuojaus

Aloittaja dieselflosse, syyskuu 19, 2008, 07:48:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dieselflosse

Terve!

Kysäistäänpä nyt täältäkin...

Eli, mistä XM:n kynnyskoteloihin kannattaisi työntää kotelosuojaa? Eli, mistä ruostesuojayrittäjät mömmön laittavat? Onko valmiita reikiä, vai pitääkö porata?

Terveisin
Tëro

Vintage-autoilija

Kenguru

Mä ruuttasin päistä, samalla kun niihin hitsattiin uutta peltiä. Olikos se silloin liian myöhäistä  ::)
No mutta muistaakseni ruuttailin niistä kynnyslistojen ruuvien reiistä lopuksi sen mitä niistä sisään sai lorotettua.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

dieselflosse

Kun ei ole vielä tarvetta noihin pellin paloihin ja kun en erityisemmin tykkää ruosteista peltiä hitsailla, koitan ennalta ehkäistä moisen.

Naapurisaitilla annettiin vinkiksi porailla reiät kynnysmuovien alta. Jääpi siististi piiloon ja käsittely on helppo uusia.

Onko kynnys 'umpikamaa' vai onko siinä jonkinlaiset tuuletusreiät alareunassa? Meinaan vain, että kellarissa on monta pänikää 70-lukuista käyttämätöntä moottoriöljyä. Josko lorottaisi kotelot piripintaan  ;D
Terveisin
Tëro

Vintage-autoilija

Cikatti

Moro Flosse!
"Onko kynnys 'umpikamaa' vai onko siinä jonkinlaiset tuuletusreiät alareunassa?"

Ainahan niissä on tuuletusaukot, jonkinmoiset koska onhan mm kondenssiveden päästävä pois.

Moteuriöljyt ovat surkeita loppuviimeksi suojaamaan koska kesän porottava aurinko viimeistään ajaa öölit pois viimeiseen tippaan. Itse olen menestyksellä käyttänyt prätkän ketjuöljyä ruosteen estoon. Se on merkittävän viskoosista ja käyttäytyy kuten kontaktiliima. Halpaa ja EI käy prätkän ketjuihin koska se takuulla imee ja pitää pölyt itsessään.

Olen tastannut erään karmivan merkkiseen nyt jo kaksi vuotta siten että 2 v sitten ruuttasin prätkäketjuöljyt Saksalaisroinan varapyöräkotelon ympäri ja kappas vaan, edelleen öljyt ovat siellä suojaamassa alkavaa punoitusta ja todella punoitus ei ole edennyt. Spreiatessa tämä mopedin ketjuööli on kätevää kertakaikkiaan koska ruuttauksen jälkeen tavara on hyvin matomaista menemään pienimpiinkin huokosiin mutta ponneaineen haihtuessa tavara on todella liimaa. Kun sormella koskee niin sormen päästä alkaa venyä kosketuskohtaa kohti sellainen metrin mittainen hämähäkin seitin oloinen "karva"

dieselflosse

Minulla on hyllyssä, myös testissä pärjännyttä mömmöä ála biltema. Sitä ajattelin oikeasti laittaa... Tuo öljyidea johtui vain siitä 50L 70-luvun varastosta, jolle en keksi järjellistä käyttöä.

Terveisin
Tëro

Vintage-autoilija