Berlingo - Kuluttaa liikaa ja nykii (1.9D)

Aloittaja harri-82, syyskuu 16, 2008, 20:34:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

berlingo-partner

Lainaus käyttäjältä: harri-82 - syyskuu 23, 2008, 16:37:40
185-80-14. Ainoastaan "yksi numero" muuttuisi. 175-70-14 on kehältään käytännössä sama kuin 185-70-14. Myös matkamittari huijaa reippaasti, ja sekin virhe korjaantuisi (en ole tätä tarkasti ottaen laskenut, mutta minua positiivinen matkamittarivirhe ei haittaisi)

(profiili/100 x leveys x 2 + tuumakoko x 25,4 mm/tuuma) x pii         jne.

mittarivirhe on melkoinen jos vaihdetaan 175/70 185/80:en.

edit: laskelma vannetukku.fi sivulta

keijokos

Oletko tankannut samassa paikassa. Itse kun tankkaan tuurissa eräällä mittarilla jää auto hieman vasemmalle takakenoon ja tankkiin menee noin 10 ltr vähemmän

harri-82

Lainaus käyttäjältä: keijokos - lokakuu 19, 2008, 12:28:35
Oletko tankannut samassa paikassa. Itse kun tankkaan tuurissa eräällä mittarilla jää auto hieman vasemmalle takakenoon ja tankkiin menee noin 10 ltr vähemmän

Enpä ole, en. Kyllähän tuo kymmenen litraa on jo tosi paljon. Tuollainen selittäisi kyllä tämän välillä paremman arvon jutun, mutta onko se noin? Diesel vaahtoaa melkoisesti, joten onhan tankkia periaatteessa hankala muutenkaan saada täyteen. Koska nyt laskeskelen kulutuksia, olen suosinut lirutusta eli tankkaan niin täyteen kun vain ikinä saa.  Polttoaineen pinta tulee lähes korkille asti. (Eikös terveiden jousien pitäisi pitää tankki aina suunnilleen suorassa?) Epätarkaahan tämä varmasti on. Oletuksia on tehty paljon. Vielä kun ottaa mittarivirheen huomioon, niin epätarkkuus sen kun kasvaa. Kuitenkin poikkeamaa saadaan, oli absoluuttinen arvo mikä oli. Tähän astisilla autoillani menetelmä on kuitenkin aina antanut samansuuntaisia tai vähintäänkin järkeviä tuloksia. Varmintahan olisi päästää tankki tyhjäksi ja pitää varatankkia mukana :)

Pasis

Lainaus käyttäjältä: harri-82 - lokakuu 20, 2008, 10:56:40
Lainaus käyttäjältä: keijokos - lokakuu 19, 2008, 12:28:35

Enpä ole, en. Kyllähän tuo kymmenen litraa on jo tosi paljon. Tuollainen selittäisi kyllä tämän välillä paremman arvon jutun, mutta onko se noin? Diesel vaahtoaa melkoisesti, joten onhan tankkia periaatteessa hankala muutenkaan saada täyteen. Koska nyt laskeskelen kulutuksia, olen suosinut lirutusta eli tankkaan niin täyteen kun vain ikinä saa.  Polttoaineen pinta tulee lähes korkille asti. (Eikös terveiden jousien pitäisi pitää tankki aina suunnilleen suorassa?) Epätarkaahan tämä varmasti on. Oletuksia on tehty paljon. Vielä kun ottaa mittarivirheen huomioon, niin epätarkkuus sen kun kasvaa. Kuitenkin poikkeamaa saadaan, oli absoluuttinen arvo mikä oli. Tähän astisilla autoillani menetelmä on kuitenkin aina antanut samansuuntaisia tai vähintäänkin järkeviä tuloksia. Varmintahan olisi päästää tankki tyhjäksi ja pitää varatankkia mukana :)

Berlingon tankin täyttöputki tulee kyllä silloinkin täyteen, kun tankki ei tule täyteen. Johonkin jää ilmatasku, koska tankki on laakea lähes koko auton levyinen. Tuota yritettiin omassa bensa-Berlingossa korjata takuuaikana, mutta kun Veho ei saanut sitä korjattua, siitä tulikin ominaisuus. Kuka käski ostaa ranskalaisen auton ? Nykyään käyn pääsääntöisesti tankkaamassa samalla asemalla, jossa piha sopivasti kallellaan bensapumpusta poispäin.

jtbo

Mutta vaikka tankki jäisi aavistuksen tyhjemmäksi, ei se silti mielestäni selitä nykimistä kuivalla ja jos nyt vielä kulutus pomppaa aina kuivalla ja nykivällä kellillä niin jotain outoahan asiassa täytynee olla.

CRC tai joku Contact Cleaner suihkuteltava tavara, jolla suihkuttelisi kaikki anturien ja pumpun sähköliittimet läpi, samalla kun ottaa auki voisi vähän karhealla pyyhkäistä varmuuden vuoksi, tuolloinhan sitä näkisi ainakin vaikuttiko mitään.

Usein sähkö-ongelmissa vika on maadoituksessa (tai lähinnä sen puutteessa, huono kontakti) ja ne on aika vekkuleita metsästettäviä, voi olla helpoin valita puskuri josta liitos kerrallaan putsataan ja kiristellään toiseen puskuriin saakka, maavikojen suhteen voi usein heittää logiikan ikkunasta pihalle, huono maadoitus kun saa sähkön kulkemaan täysin eri reittejä miten on suunniteltu.