Kirjoittaja Aihe: Xantian renkaassa ruuvi!!!  (Luettu 6469 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hamis

• Vieras
Xantian renkaassa ruuvi!!!
« : Huhtikuu 25, 2006, 20:17:03 »
Hemmetti sentään...huomasin tänään, että vasemmassa eturenkaassa törrötti ruuvi, viellä oli kiinni, mutta tuskin tuolla pitkälle uskaltaa ajaa...

Huoltoasemalla kävin ostamassa renkaan paikkausvaahtoa ensihätään, viellä en vaahtoa pursuttanut.
Huoltsikan kaveri sanoi, että rengasliikkeet voivat paikata renkaan suhteellisen edullisestikin (puhui paristakympistä) ettei tarvitse koko kumia uusia.

Tiedättekö täällä korson lähettyviltä yhtään liikettä joka voisi mahd. tehdä paikkauksia?

Poissa KareJG

• "C5"
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: Xantian renkaassa ruuvi!!!
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2006, 20:38:51 »
Kerran olen joutunut  paikkauttamaan renkaan naulan jäjiltä. Paikkaus onnistui hyvin eli kesti koko renkaan käyttöiän. Kannattaa siis  teettää. :) Minulla on sellainen käsitys, että nuo paikkausvaahdot on tarkoitettu vain tilapäiseksi avuksi, jos vaurio sattuu tien päällä.

Valitettavasti en osaa neuvoa, missä Korson lähellä voisit korjauksen  teettää.  :( Minä korjautin aikanaan silloisen asuinpaikkani huoltoasemalla, joka teki myös rengastöitä.
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

Poissa Pasis

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2006, 20:53:56 »
Kaikki rengasliikkeet ja myös rengastöitä tekevät huoltoasemat pystyvät sen kyllä paikkaamaan. Keltaiset sivut auttaa.

hamis

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2006, 21:14:49 »
Kiitos, kaivan keltaiset sivut esille ja koetan saada jo huomiseksi ajan...perjantaille sain jo vianorilta ajan.

Poissa Kenguru

• Yleishärö =)
  • "C8"
  • Peukkuja: 13
    • Kuveja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 25, 2006, 21:17:04 »
Uskomatonta !
Vaihdoin tänään äiteen xantiaan kesärenkaat, ja niistä yhdessä oli naula, ja vielä iso...
Ei siis hyvä päivä xantian renkaille  :laugh:
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Pugfan

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 25, 2006, 21:19:42 »
Minulla on sellainen käsitys, että nuo paikkausvaahdot on tarkoitettu vain tilapäiseksi avuksi, jos vaurio sattuu tien päällä.

Ainakin joskus noiden paikkausvaahtojen sanottiin estävän renkaan paikkauksen?

andre

• Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 25, 2006, 21:42:18 »
Minulla on sellainen käsitys, että nuo paikkausvaahdot on tarkoitettu vain tilapäiseksi avuksi, jos vaurio sattuu tien päällä.

Ainakin joskus noiden paikkausvaahtojen sanottiin estävän renkaan paikkauksen?

Niin mulle ainakin kävi kerran. Ei voitu enää paikata kun oli laitettu vaahtoa tien päällä.

hamis

• Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 25, 2006, 22:25:44 »
Tätä juuri mietin...eli koetan selvitä ilman vaahtoa...kunnes pääsen huollatuttamaan renkaan.

Xanteri

• Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 25, 2006, 22:55:21 »
Mulla meni kanssa joskus aikoinaan ruuvi renkaaseen. Siihen pantiin paikka rengasliikkeessä, ja hyvin kesti renkaan loppuun asti. Homma oli tosi nopea, odottaessa tehtiin eikä maksanut paljon mitään.

Tikkurilassahan on useitakin rengasfirmoja, jotka tekevät tuollaisen "ruuvinreikäpakkauksen". Esim. Euromaster ja Tikkurilan Rengas.

hamis

• Vieras
« Vastaus #9 : Huhtikuu 25, 2006, 22:56:38 »
Sanokaas xantialla enempi ajaneet, että missä xantiassa pitäisi tunkki ja rengasavain olla?
En löydä niitä mistään!

Xanteri

• Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 25, 2006, 23:03:45 »
Sanokaas xantialla enempi ajaneet, että missä xantiassa pitäisi tunkki ja rengasavain olla?
En löydä niitä mistään!

Yleensä tunkki löytyy takaluukun alapuolelta vararenkaan sisältä. Myös rengasavain saattaa olla siellä, tai sitten se on takaluukun sivuluukussa. Tai sitten edellinen omistaja on nyysinyt sen :-\

hamis

• Vieras
« Vastaus #11 : Huhtikuu 25, 2006, 23:07:50 »
Taitaa olla nyysinyt kun sivuluukuissa ei ole...ja vararengas on pohjassa jonka avaamiseen tarttis ainakin ilm. avainta...prkle...
no huomenna pitää keksiä jotain, autolla ei töihin sitten pääse...

Xanteri

• Vieras
« Vastaus #12 : Huhtikuu 25, 2006, 23:19:47 »
Taitaa olla nyysinyt kun sivuluukuissa ei ole...ja vararengas on pohjassa jonka avaamiseen tarttis ainakin ilm. avainta...prkle...
no huomenna pitää keksiä jotain, autolla ei töihin sitten pääse...

Jos sulla on mahdollisuus mennä huomenaamulla esim. Ala-Tikkurilan Euromasterille heti klo 7, niin tod.näk. saisit renkaan korjautettua saman tien. Tai sitten soitat heti seiskalta sinne ja kysyt, mahtuisko yksi renkaanpaikkaus aikatauluun heti aamutuimaan.

hamis

• Vieras
« Vastaus #13 : Huhtikuu 25, 2006, 23:30:32 »
Pitää kokeilla onnea kun tuo euromasteri olisi tavallaan työmatkan varrellakin, voisi aamulla lähteä ajelemaan siihen suuntaan ja matkalla jo kysäistä josko olisi vapaata aikaa...heti aamusta, soittaa sitten työkaverille noutamaan jos auton joutuu sinne jättämään...

Kiitos avusta.

miqsu

• Vieras
« Vastaus #14 : Huhtikuu 26, 2006, 12:36:26 »
Eipä tuossa korjauksessa mitään ihmeellistä ole.

Hiotaan/karhennetaan sopiva alue reiän ympäriltä, puhdistetaan, jätetään liima kuivamaan about 10 minuutiksi, tappi/paikka päälle(paikka sisältää myös lankoja, eikä ole pelkkää kumia). Paikka rullataan pirun lujaa kiinni, ja vielä mömmöt päälle ettei jää paikkaus paljaaksi.

Ja aivan varmasti kestää, jos tehdään oikein...

Jussi

• Vieras
« Vastaus #15 : Huhtikuu 26, 2006, 12:55:42 »
Tubeless-renkaan voi paikata myös itse... tee-se-itse paikkaussarjoja saa joistakin tarvikeliikkeistä satunnaisesti.

Helppoa kuin heinänteko. Rengasta ei tarvitse ottaa vanteelta, kunhan paikallistaa reiän ja tuikkaa työkalulla "kamelinpaskan" reikään... kestää, toimii ja onnistuu vaikka tiepäällä.

Tee-se-itse sarjat on aivan samaa tavaraa kuin kumikorjaamojenkin käyttämät paikat... tosin jokin villi huhu väitti että "kamelinpaska" paikkaukset olisi nykyjään kiellettyjä.

Poissa Pasis

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
« Vastaus #16 : Huhtikuu 26, 2006, 13:16:57 »
Motonet:

Tubeless-renkaan paikkaussarja 45-1332 7.90 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2006, 13:18:12 kirjoittanut Pasis »

miqsu

• Vieras
« Vastaus #17 : Huhtikuu 26, 2006, 13:50:51 »
Nuo Tee-se-itse sarjat kun eivät ole lähelläkään sitä mitä korjaamot käyttävät. Ja entisenä rengasasentajana puhun siis kokemuksesta.

Enpä itse ajaisi metriäkään renkaalla joka on korjattu "väärältä puolelta".

Poissa Kane80

• "C3"
  • Peukkuja: 0
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
« Vastaus #18 : Huhtikuu 26, 2006, 14:04:26 »
Viime suvena meni ruuvi kanssa C5:sen takanakista sisään erittäin vinossa asennossa.
Noh rengasliikeen guru repi sen väkisin irti ja yritti murjoo reikään tamppia pysty suoraan, jolloin sai nähtävästi uuden reiän aikaan. Eli sitä ei sitten saanu enään paikatuksi, toisaalta ne renkaatkin olivat aika surkeet (Michelin energyt), joita ei saatu ikinä tasapainoon, joten ostin sitten tänä keväänä uudet Continentalit.
Positiivistä rengasliikkeen tunnin tunaroinnista oli se että ei tarvinnu yrityksestä maksaa  :mrgreen:

miqsu

• Vieras
« Vastaus #19 : Huhtikuu 26, 2006, 14:51:05 »
Kaneen viestiin kommentoin, että yritäppä paikata vastaava reikä näillä tee-se-itse sarjoilla :)

Jussi

• Vieras
« Vastaus #20 : Huhtikuu 26, 2006, 17:13:43 »
Nuo Tee-se-itse sarjat kun eivät ole lähelläkään sitä mitä korjaamot käyttävät. Ja entisenä rengasasentajana puhun siis kokemuksesta.

Enpä itse ajaisi metriäkään renkaalla joka on korjattu "väärältä puolelta".

Noh... aika monta rengasta olen nähnyt kumikorjaamolla paikattavan ja aivan saman näköistä tavaraa ja samanlainen työkalu noissa t-i sarjoissa on...

mutta kuten sanoin niin voipi olla että "kamelinpaskaa" ei enää käytetä.

miqsu

• Vieras
« Vastaus #21 : Huhtikuu 26, 2006, 18:34:46 »
Siis ovatko nämä tee-se-itse-sarjat niitä, jotka tapahtuvat renkaan ulkopuolelta, riisumatta rengasta vanteelta. Vai tapahtuuko näillä paikkaus niin, että rengas otetaan ensin vanteelta ja paikataan sisäpuolelta..?

hamis

• Vieras
« Vastaus #22 : Huhtikuu 26, 2006, 20:32:27 »
Rengas paikattu...mutta...

Eli ajoin aamulla 7.00:si euromasterille ala-tikkurilaan, odotin paikan päällä reilu kaksi tuntia renkaan paikkaukseen, kun vihdoin oli vuoroni ja asentaja alkoin rengasta irroittamaan huomasi, että pyörissäni oli lukkomuterit, itse en asiasta aiemmin tiennyt, no lukkopäätä ei sitten autosta tonkimisesta huolimatta löytynyt jonka seurauksena asentaja sanoi, ettei voi millään sitten paikata rengasta...lähdin sitten paikalta ja soitin autoliikeeseen josta olin xantian hankkinut ja kysyin lukosta, myyjä väitti sen löytyvän autosta, ei löytynyt.

Seuraavaksi alkoin sitten metsästämään paikkaa jossa voisi renkaan paikata ja irroittaa lukkopultit, eräs liike suostui paikkaamaan renkaan kun kyseessä oli eturengas jota pystyi hyvin kääntämään ja sai näin ruuvin näkyviin, muttereita eivät suostuneet avaamaan.
No kävin paikkauttamassa yrityksessä reijän ja ajoin siitä itäväylän teboilille tarkistamaan rengaspaineita kunnes...huomasin, että toisessa eturenkaassa taas oli viilto!!!
Ei ollut rengas aivan puhki mutta vaarallisen näköinen oli...tämän jälkeen ajoin takaisin samaan rengasliikkeeseen ja kysyin voiko viiltoa koettaa paikata, ei voinut, myöskään pultteja eivät voineet vielläkään millään avata...
tämän jälkeen oli sitten pakko alkaa etsimään paikkaa joka avaisi pultit, kävin yhteensä kymmenessä korjaamossa ja rengasliikkeessä kysymässä avausta ja uutta rengasta, yhdessäkään ei ollut aikaa tai halua auttaa...alkoi toivo jo menemään ja kiukku kasvamaan, uskomattoman huonoa asiakaspalvelua sain useastakin paikasta...

Pelastavana paikkana oli herttoniemessä sijaitseva Capital rengas jossa todella ystävällinen asiakaspalvelu ja työkin suoritettiin nopeasti, heti en vaihtoon päässyt, vasta useamman tunnin kuluttua, mutta aika sanottiin ja lähdin muita asioita siksi aikaa hoitamaan, lukkopultit aukesivat kivuttomasti ja viilletty rengas uusittiin 10minuutissa, koko hommaan meni 15minuuttia.

Uskomattoman vaikeata oli useille yrityksille palvelu, kai sitä rahaa sitten tulee kottikärryllisesti ovesta sisään niin että on varaa valita asiakaskunta ja mitään vaikeampaa ei haluta edes yrittää...

Mutta olihan tässäkin tapa kuluttaa päivä, nyt pitää vahtia hieman parkkipaikkaa kun haiskahtaa ilkivallalta, ruuvin viellä olisin uskonut, mutta tuo viilto hyväkuntoisessa renkaassa epäilyttää...

Kiitos avustanne.

Poissa KareJG

• "C5"
  • Peukkuja: 1
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
« Vastaus #23 : Huhtikuu 26, 2006, 20:54:01 »
Esimerkki Citroen -miehen sitkeydestä ja kärsivällisyydestä  :) ;) Toivottavasti autosi ei joudu uudestaan ilkivallan kohteeksi.

Se mitä kerroit palvelun ladusta, kuulosti kovasti tutulta. Kyllä meillä ollaan vielä kaukana ns. palveluyhteiskunnasta.
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

miqsu

• Vieras
« Vastaus #24 : Huhtikuu 26, 2006, 21:01:22 »
Ja nyt on taas puolustettava rengaskorjaamoja, jotka ovat ko. työstä kieltäytyneet.

Citikkamies tietysti vaihtaa renkaansa ajoissa, sopivaan aikaan, muttei ehkä tiedä sitä, että sesonki ei ole loppu sinä päivänä kun laki määrää nastattomat alle. Firmojen pakettiautot, mattimyöhäiset, kitkoilla ajavat, ja muuten vain renkaita uusivat ruuhkauttaa edelleen noita rengasfirmoja, ja näihin aikoihin korjaamotkin ovat ruuhkaisempia kuin muihin vuodenaikoihin. Kevät on pahinta aikaa...

No, sitten asiakkaaksi tulee näinkin hankala kuin tämä hamiksen tapaus. Kokemuksesta sanon, että jos asiakkaalla ei ole lukkomuttereiden avainta mukana keskellä sesonkia, niin koko loppupäivä on yhtä helvettiä(lukekaa: ajanvarausjärjestelmä) jos puolen tunnin varattua aikaa lähdetään venyttämään tuntiin hakkaamalla lukkomuttereita auki.

Toki hyvin palveleva liike varaisi ajan mahdollisimman pian näinkin pitkälle työlle, eikä käännyttäisi asiakasta kokonaan pois. Sitä kyllä itsekin ihmettelen, sillä aikoinaan vianorilla ollessani ei näin yleensä tehty.

Mutta pisteet capitalille, että hoitivat asian juuri näin.