Kauris loikkasi keulaan

Aloittaja Gubben, heinäkuu 31, 2008, 23:46:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gubben

Tuli tuossa maanantai-iltana vähän ennen puolta yötä otettua kauriin kanssa yhteen. Kauris lensi komeassa kaaressa tien yli ojaan ja C5 viikoksi pajalle. Täytyy kyllä sanoa, että ei siinä vain kyllä ollut mitään tehtävissä kun kauris loikkaa risukon keskeltä reipasta vauhtia eteen. Ei sitten niin yhtään mitään voinu tehä. Vauhtikaan ei mulla ollu kovinkaan kova kun olin juuri ohittanu 80km/h aluella olevan kameratolpan ilman räpsäyttämistä.
Vaikka kauris ei mikään iso eläin ole sai se kuitenki aikaan tuhoa aika reippaasti: puskuri, konepelti, rekisterikilpi ja ajovalot uusiksi ja kyljestä hieman peltiä suoraksi. Nuo edellä mainitut todettiin vahinkotarkastuksessa ilman konepellin aukaisua, mahdollisesti ovat löytäneet jotain muutakin uusittavaa konepellin aukaisun jälkeen lisää. Alustavan arvion mukaan 2500€ olis kustannukset, mutta saapa nyt nähä sitten kun saan auton, että mikä on sitten toteutuma. Ootellaan nyt vain, että milloin saa auton taa käyttöön. Ilmeisesti joskus seuraavalla viikolla.

MarieCurie

Hirvet ja kauriit on se mitä pelkään liikenteessä (rattijuoppojen lisäksi). Eipä siinä yleensä ole mitään tehtävissä kun kaikki käy niin nopeasti. Kurja juttu joka tapauksessa, mutta onneksi ei mitään (rahalla) korvaamatonta tapahtunut!

jakkehdi

Menee varmasti likelle 5000€ aika helposti: mulla kun poro tuli eteen ja melkolailla samat vauriot, niin vakuutusyhtiötä laskutettiin 4500€(vaihtoon, konepelti, puskuri, oikealta etulokasuojan pelti + maalaukset). 
Nyk. Mercedes Vito 115cdi 4x4 aut -07, Citroen C5 2.0Hdi Tourer -12
Ex. Skoda Roomster 1.9tdi-09/ Peugeot 807 2.0hdi -07/Skoda Octavia 1.9tdi 4x4 -01/Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06/ Peugeot 205 - 1.hät. -87/ Citroen xsara 110 hdi -02/ Peugeot 306 2.0hdi -

Maddis

Itse törmäsin muutama vuosi sitten toisella ranskalaismerkillä (Renault Megane) kauriiseen/peuraan noin 70km/h vauhdilla. Ei tarvinnut korjaamaan alkaa, kun rellu meni lunastukseen samantien. Eli on siinä hieman eroa ajaako pienellä vaiko isolla autolla päin kaurista.

Tässä vielä kuva rellusta mällin jälkeen. http://takaisin.fi/~madcat/rellu.jpg

Aimo Käikäle

Vaimo ajoi 97 Toledon noin vuonna 2004 päin hirven vasaa, korjaus kustannukset oli reipas 2000€. Harmittelin että osui auton oikeaan kulmaan eikä keskelle jolloin olisi mennyt lunastukseen.
Ongelma nimittäin on siinä että vanhemmiten korjaus alkaa näkyä, esim maali tuntuu haalistuvan eri tavoin. Samoin ruostevaurioita saattaapi tulla paikkoihin joita ei ulospäin näe (maalaus ja ruosteenesto?)
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Putkimies22

Ajoin 1986 100A:lla päin kaurista, vauhtia soratiellä korkeintaan joku 60, todenäköisesti vähemmän. Ehdin kirjaimeen "r" tietyssä kirosanassa kun pamahti. Peura selvisi hengissä, autosta korvattiin 2500mk eli saman verran millä olin sitä juuri myymässä (inttiin lähdön takia).
Autosta meni lokari, konepelti ja oikea ovi. Ei niitä halpaan autoon alettu vaihtamaan, kunhan oikaistiin peltisepän neuvoijen mukaan :)
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

Gubben

No niin, sain auton tänään korjaamolta. Laskussa näky olevan kevyt 3700€ kustannuksina. Menee jonkun verran mulle tarjotun 2500€:n kertakorvauksen yli. Työn laatuun olen kyllä tyytyväinen ja muutenkin Raskoneen toimintaan korikorjaukseen ja maalaustyöhön. Asennutin omalla kustannuksella samaan kerralla jo pitempään harkitsemani Xenon-valosarjan.
Auton korjauksessa siis meni yhdeksän päivää, mutta onneksi olen ottanut aikanaan keskeytysvakuutuksen kaskoon. Nyt harmittaa etten laittanut sitä isompaa päiväkorvausta.

KKu

Offtopic

Gubben: Minkä valosarjan hankit/asennutit ja paljonko maksoi? Itselläni olisi sama suunnitteilla.

Gubben

Semmoinen merkki kuin Hidcool ja maksoi Raskoneella 129€. On kuulemma kaupungin edullisin hinta. Pitempään oli mullaki mielessä xenonien hankinta, mutta nyt sitten tuli hankittua kun sattui auto olemaan hoidossa sopivasti. Muuten olisin varmaankin siirtäny ja siirtäny xenonien hankintaa.