Kirjoittaja Aihe: Piti olla lohkolämmitin mutta ei näy olevan  (Luettu 2786 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karkpa

• Vieras
Piti olla lohkolämmitin mutta ei näy olevan
« : Huhtikuu 19, 2006, 21:47:31 »
Ostin http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=687442 ja ilmoituksessa näkyy että pitäisi olla lohkari ja sisätilapistoke mutta en ole kumpaakaan löytänyt. Voiko olla mahdollista että niitä ei olekkaan? Eikös suomessa luulis joka autossa lohkarin olevan?

miqsu

• Vieras
Vs: Piti olla lohkolämmitin mutta ei näy olevan
« Vastaus #1 : Huhtikuu 19, 2006, 22:00:35 »
Puuttuuhan minunkin xantiastani lohkolämmitin ja sisätilanpistoke, mutta eipä sitä luvattukaan ostaessani.

Mietin vain, että miksi mietit sitä..? Eikö sinun tulisi enemmänkin olla kiinnostunut, mitä myyjä vastaa siihen, miksi autossa ei luvattua lohkolämmitintä ollutkaan?

miqsu

• Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 19, 2006, 22:03:20 »
Ja lisään vielä, että nyt sitten tarkkana. Tuossahan luvataan erittäin hyväkuntoista citikkaa. Kilometrejä vain reilu 100tkm, ja tuollaisella hintalapulla... Pitääköhän km:t paikkansa?

Poissa sitikkaporo

• "C4"
  • Peukkuja: 0
« Vastaus #3 : Huhtikuu 19, 2006, 23:13:48 »
juu tuttua tuo luvattujen ominaisuuksien puuttuminen, etsin 1½ v sitten patongin kautta halvahkoa mutta toimivaa citroënia, ulkonäölle en asettanut vaatimuksia. Luvattiin teknisesti hyväkuntoinen BX, "jolla voi sitten ajella 3-4 vuotta huoletta, on tosi pienikulutuksinen ja pehmeäkulkuinen, takakynkän laakerit vaihdettu ja muuta tehty, lohkolämppäri löytyy.." 

Ja paskat, vaihteisto kypsyi 3 kk jälkeen, kun oli vain 3 pultilla kiinni koneessa, imusarjan pulteista puuttui joka kolmas, loput löysällä, pakosarja huonosti kiinni (myyjän kommentti: "oli vähän kiire kasata sitä sulle, saat vaihtolootan kun haet täältä") . Lämppäriä ei ollut ("eikö siinä tosiaankaan ollut sitä?"), pehmeää ei ollut kulku vaan pellit ("kyllä se kaveri jolta sen ostin kertoi vaihtaneensa ne kynkän laakerit, ja on paineistanut pallot, ei se mua huijjais"). Takarenkaat oli kuin sierrassa konsanaan, länkällään. Ja katsastus ei onnistunut verorästien vuoksi. Muutama kiukkunen puhelu Keski-Suomeen myyjälle, joka kehui kaupanneensa paljon tuonticitikoita ja "tehdaskunnostettuja" osia, mutta edes veroja ei herra saanut maksettua. Vittuunnuin ja vein bx:n latoon varaosalähteeksi. En ala toisten veroja makselemaan... Opin tästä kyllä aika kivasti. No omaan piikkiin menee kyllä hätäinen kauppatilanne, oli saatava joku auto alle. Ostin sit tutulta kohtuuhyvän beksin, johon olen ollut tyytyväinen. Ja ennen kaikkea, olen oppinut arvostamaan kunnossa olevan beksin hyviä ajo-ominaisuuksia...
XM 2.0 Berline -95, Xantia 1.8 Break -99, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

karkpa

• Vieras
Lohkolämmittimestä ja kilometreistä
« Vastaus #4 : Huhtikuu 20, 2006, 05:58:12 »
Voiko lohkolämmittimen itse asentaa, onko kukaan asentanut Xantiaan?

Kilometrin pitää kutinsa, Kysyin AKE:lta edelliset omistajat ja soitin vanhemmalle miehelle jolla auto on ollut 30tkm asti. Autolla on ajettu vain 2500-5000km vuoteen, mies käy polkupyörällä töissä ja autolla kävi kesämökillä. En myöskää maksanut autosta sitä mitä pyydettiin. Koeajolla löytyi vikoja: Lämmittyslaitteenkenno vuotaa(tulee makean hajuista ilmaa jos vipu lämmän puolella), kuskinpuolen penkinlämmitin ei toimi, Mittariston korvake vissiin katki rempsottaa hiukan, todella pieniä ruostekohtia, pieniä naarmuja puskurissa. Edellinen omistaja myös harmitteli lohkolämmittimen puuttumista, luulin ensin että hän ei ollut löytänyt pistoketta, toisin kävi eihän siinä sitä ollutkaan. Myyjä oli muuten tehnyt ilmotuksen nettiin ennen kuin oli edes nähnyt koko autoa, ekassa ilmotuksessa oli myös Airbag sekä ABS jotka hävisivät ilmotuksesta tunnin sisällä ku soitin autosta ja rupesin kyselemään.

Joikhu

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 20, 2006, 07:47:20 »
Olikohan auton myyjä mr. Naakka? Ihan toiminimen kera?

Samppa

• Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2006, 08:02:21 »
Eipä ollut omassa ZX:ssäkään lohkolämppäriä, kun sen ostin. Asennutin lämppärin Oulussa Kärkkäisen vieressä olevassa putiikissa (kun muistas vaan nimen). Hintaa sisäpistokkeen kanssa tuli muistaakseni n.300€ (tarvikkeet+asennus).
Onnistunee kohtuudella myös itse asentaa. Hintaa pelkille kamppeille tullee 150-200€ (sisäpistokkeella). Kannattaa kuitenkin vaatia myyjää asentamaan lämppäri, koska ilmoituksessa se selvästi luvataan. 

mch42

• Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 20, 2006, 09:13:18 »
Tuommoset k*sipäämyyjät ottaa kyllä päähän >:( "HUIPPU-KUNTOINEN HUOLLETTU CITIKKA" vrt. Karkp:an kertomukset täällä :'( Eihän tuollaista tapausta voi kutsua huippukuntoiseksi. Tai, jos tuollainen on huippukuntoinen, niin mun >200 tkm ajettu on vähintään "uudenveroinen" :)

Olipa taas hyvä muistutus siitä, ettei epämääräisiltä pikkufirmoilta / jobbareilta kannata ostaa.. vaan joko suoraan varsinaiselta omistajalta (jolla mieluummin on ollut ko auto vuosikausia), tai sitten jos oikein haluaa törsätä niin sitten kunnollisesta autoliikkestä, jolloin on edes jonkin verran kuluttajansuojaa mihin voi vedota jos on harrastettu harhaanjohtavaa markkinointia tms.

karkpa

• Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 20, 2006, 09:16:11 »
Joo Tmi. Heikki Naakka kyseessä on. http://www.nettiauto.com/naakka Onko kellä kokemusta kaupankäynnistä hänen kanssa?

Citroman

• Vieras
« Vastaus #9 : Huhtikuu 20, 2006, 09:50:57 »
En tiedä Naakkaa, mutta eikös tuossa ole 3000 autoksi ihan kohtuullisesti tavaraa ilman niitä lämppäreitäkin. Ja ei ole paljon ajettu.
Ja Jyväskylässä myydään minun entistä Renua automaattivaihteistolla vaikka minä jouduin vaihtamaan ihan käsin. Ja on ihan merkkiliike kyseessä.

Jasse

• Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2006, 11:03:46 »
Laitata vaan myyjän piikkiin se lämppäri sisäpistokkeella jos on kerran niin luvannut. Onhan sinulla sentään siitä mustaa valkoisella.

Poissa Pasis

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
« Vastaus #11 : Huhtikuu 20, 2006, 11:11:25 »
Laitata vaan myyjän piikkiin se lämppäri sisäpistokkeella jos on kerran niin luvannut. Onhan sinulla sentään siitä mustaa valkoisella.

Ei taida virheellinen myynti-ilmoitus riittää... Esim. autotalli.com:n autoliikkeiden ilmoituksissa varusteet mitä sattuu. Olivat tarkempia, jos joutuisivat kaikki puuttuvat asentamaan tai lopettaisivat vausteiden listaamisen kokonaan.

karkpa

• Vieras
« Vastaus #12 : Huhtikuu 20, 2006, 11:29:59 »
Maksoin autosta alle 3000EUR. Omasta mielestä auto on tähän mennessä ollut hintansa väärti. Asennan lohkarin itse jos ei ole vaikea. Mittariston kiinnityskorva tulee kuntoon kun vaihdan lämmityslaitteenkennon ja samalla kaikki mittariston lamput. Auton huoltokirja on täydellinen auto on ollut uudesta asti Salossa ja huollettu AstrumAutossa. Edellinen omistaja oli 2 kertaa käyttänyt autoa ruostesuojauksessa. Omistajia on ollut 2 autoliikettä ja 3 yksityistä(minä mukaan lukien) Saako Xantiaan halvemmalla ku 195EUR infra lukkoo, edellisellä omistajalla oli kaukosäädin rikkoontunut. Eikös sen voi purkaa jostain romusta ottaa kaukosäätimen ja vastaanottimen katosta? Edellisen omistajan mukaan sain auton tosi halvalla koska autoliike Salossa yritti myydä autoa 4000EUR alkuvuodesta.

Patonkikuski

• Vieras
« Vastaus #13 : Huhtikuu 20, 2006, 11:36:20 »
Saako Xantiaan halvemmalla ku 195EUR infra lukkoo, edellisellä omistajalla oli kaukosäädin rikkoontunut. Eikös sen voi purkaa jostain romusta ottaa kaukosäätimen ja vastaanottimen katosta? Edellisen omistajan mukaan sain auton tosi halvalla koska autoliike Salossa yritti myydä autoa 4000EUR alkuvuodesta.

osta ennemmin tällänen: http://www.sportpug.com/spforum/index.ph?board=16;action=display;threadid=16249
toimii 90kertaa paremmin ku noi infra vitsit

Poissa Toni B.

• "C5"
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
    • http://blog.bergholm.net
« Vastaus #14 : Huhtikuu 20, 2006, 11:39:39 »
Juu, kyllä tuolla parilla sadalla saapi radiotoimisen lukituksen.

Citroman

• Vieras
« Vastaus #15 : Huhtikuu 20, 2006, 11:40:33 »
Juu, radio-ohjattuja minäkin suosittelen. Mulla on XM:ssä Bulldog systeemit. Googlella löytyy!

Johannes Vitku

• Vieras
« Vastaus #16 : Huhtikuu 20, 2006, 12:27:28 »
Vuosi sitten minulla oli käytössä 405 mi16 josta puuttui myös lohkolämppäri. Hyvä etten asennuttanut sitä sillä ajoneuvosta ei ollut oikeita papereita. Kyllä vitutti!!! Asia saatiin selvittettyä ja sain luvallisen ja täysin laillisen auton korvaukseksi rahasumman kera (Volvo 480es) Asia päättyi lopulta hyvin, mutta opetuksesta jäi todella paha jälkimaku. Myyjä oli mun nykyään entinen kaveri. Volvon loru loppui kun lancer tuli moikkaamaan risteyksessä takaluukunkautta!!.

korjattu tekstiä. tuli taas kirjoittettua ajatukset jossain muualla (osoittautui paperittomaksi) Tarkoitukseni oli kirjoittaa ei oikeita papereita.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2006, 16:28:15 kirjoittanut Johannes Vitku »

Patonkikuski

• Vieras
« Vastaus #17 : Huhtikuu 20, 2006, 13:16:22 »
Vuosi sitten minulla oli käytössä 405 mi16 josta puuttui myös lohkolämppäri. Hyvä etten asennuttanut sitä sillä ajoneuvo osoittautui paperittomaksi. Väärän auton, mutta vastaavan papereilla ja kilvillä. Kyllä vitutti!!! Asia saatiin selvittettyä ja sain luvallisen ja täysin laillisen auton korvaukseksi rahasumman kera (Volvo 480es) Asia päättyi lopulta hyvin, mutta opetuksesta jäi todella paha jälkimaku. Myyjä oli mun nykyään entinen kaveri. Volvon loru loppui kun lancer tuli moikkaamaan risteyksessä takaluukunkautta!!.
joku kolaroinu oman autonsa ja pölliny/hakenu ruotsista vastaavan?
aika meininkiä.

Johannes Vitku

• Vieras
« Vastaus #18 : Huhtikuu 20, 2006, 14:51:26 »
Oli tehnyt autosta kaupat mutta ei maksanut sitä jolloin ei saanut tietenkään oikeita papereita. Myyjä oli kekseliäs ja myi auton eri papereilla. Runkonumero paljasti petoksen. Kokemusella voin kehoittaa olemaan tarkkana autonostossa.

Patonkikuski

• Vieras
« Vastaus #19 : Huhtikuu 20, 2006, 15:11:37 »
Oli tehnyt autosta kaupat mutta ei maksanut sitä jolloin ei saanut tietenkään oikeita papereita. Myyjä oli kekseliäs ja myi auton eri papereilla. Runkonumero paljasti petoksen. Kokemusella voin kehoittaa olemaan tarkkana autonostossa.

no mistäs nää "eri paperit" ilmesty?

Johannes Vitku

• Vieras
« Vastaus #20 : Huhtikuu 20, 2006, 15:54:51 »

no mistäs nää "eri paperit" ilmesty?

en tiedä mistä se oli ne hommannu

Joikhu

• Vieras
« Vastaus #21 : Huhtikuu 20, 2006, 18:11:22 »
Karkpa: Itse asustelen kanssa tässä Kuopion kupeessa ja talvella kävin koeajamassa NG 900 Saabin joka oli Naakalla myynnissä. Autoa oli netissä kehuttu hyväkuntoiseksi ja toivimaksi vaan totuus oli tarua ihmeellisempää. Auto oli todella surkeassa jamassa ja en sellaista ikinä riesakseni ottaisi. Mr Naakka vaan kehui autoa.... Jäi todella epäluotettava kuva tästä kaverista... Mutta se on vaan meikän mielipide.

http://www.halytin.com/catalog/

Tuolta saa radiotoimisen kaken reilusti alle satasella ja on melkolailla helppo asennettava...

EDIT: Eipäs taida enää saadakkaan. Syksyllä 2005 tuolta sai yhdellä radiokakella varustetun paketin n. 70€:llä
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2006, 18:14:19 kirjoittanut Joikhu »