Xsara - Ulkolämpötilamittari näyttää mitä sattuu

Aloittaja Hese, huhtikuu 18, 2006, 15:33:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hese

Oisko joku foorumilainen raplannut ulkolämpötilaa mittaavaa anturia? Minulla meinaa Xsarassa näyttää vähän mitä sattuu... tälläkin hetkellä mittarissa on tuommoinen 45 astetta. Ulkona ei ihan niin paljon pitäs olla. :)

Patongista taisin aikanaan lukea, että johdot on lujilla oven saranapuolella (mittarihan on repsikan puolen peilin alapinnassa), mutta onko mittarin mahdollista näyttää tuollaisia lukemia jos johdot ovat vioittuneet? Vai pitäisiköhän nyppäistä koko anturi irti ja vaihtaa tilalle uusi... vaikkapa jostain halpis mittarista, aidon hinnasta ei mitään käsitystä.

mikko76

Olen miettinyt ihan samaa. Mulla näyttää n. viisi astetta liikaa, oli sitten pakkasta tai lämmintä. Mittarin temppuilu alkoi vasta tänä talvena.

Xsara_VTS

Itselläni ei ainakaan toistaiseksi ole ollut tuon kaltaisia ongelmia lämpötila-anturin kanssa. Itselläni on kyllä yksi Xsaran peilipari ylimääräisenä tallissa. Jos joku toteaa että anturi on rikki niin voin noista peileistä luopua pientä rahallista korvausta vastaan.

Mutta kannattaa ensin tarkistaa tosiaan ne johdot. Vanhempien xantian lämpötilamittari näytti jotain muuta kuin piti niin siihen auttoi ainakin johtojen korjailu. Mutta voi siellä tietenkin jotain muutakin olla kuin ne johdot. Itse aloitteleisin noiden johtojen katselulla ennen kuin teen jotain muuta.

Reverend

Onkohan tuo nyt ominaisuus vai ihan jotain vikaa kun ulkolämpötila näkyy 5 astetta oikeaa lämpimämpänä?

Xari

Lainaus käyttäjältä: Reverend - tammikuu 08, 2008, 00:34:26
Onkohan tuo nyt ominaisuus vai ihan jotain vikaa kun ulkolämpötila näkyy 5 astetta oikeaa lämpimämpänä?

Vika,ainakin mulla näyttää ihan oikein.

Jotkut on lämmitellyt kuumailmapuhaltimella sitä anturia,siellä voi olla kosteutta.

Larsmo

Lainaus käyttäjältä: Reverend - tammikuu 08, 2008, 00:34:26

Minulla näytti viime talvena mittari aina asteen liian kylmää. syksyllä huomasin että mittarivirhe on jo 3 astetta liian kylmää. Haittaako tuo nyt sitten ilmastoinnin tai minkään toimintaa? Ei kai sentään?

JoneTolppa

5 astetta liikaa Tuossa oma nopea thredini aiheesta. 99% varmuudella kuumailmapuhallin korjaa mittarivirheen.