Xsara - VTS tuli taloon

Aloittaja kontumi, toukokuu 15, 2008, 23:07:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kontumi

Elikkäs vaihdoin tänään farmari xsarani, tilalle tuli Xsara VTS 2.0 16V VTS, eli jos jollain on kokemuksia, niin mitä lastentauteja ja muita perusvika paikkoja kannattaisi VTS:stä tarkastella?

VTSBOY

ihan ekaksi onneks olkoon hyvästä valinnasta :)

air bag saattaa vilkuttaa joskus,mutta ei maksa 20-50 euroon korjaus.
kuskin penkin alla on liittimet jotka ovat todella surkeat eli ikä ja penkin liikuttelu hajottavat ne.
ostitko phase 1 vai phase 2 eli vanhakoppasen vai uudemman? uudemmassa on mulkosilmät.
                                                                                                         (ajovalot)
näis vts:s on ihan hyvät varustelut: automaatti ilmastointi,sadetunnistin ja vähän kaikkea muuta pientä.
omassa vts:ssäni ei ole ilmastointia mutta kyl se liikkuu paremmin mitä ilmastoitu vts:ssä
jotkut puhuvat suuresta kulutuksesta, mutta omani vie kaupungis noin 8,5-10litraa riippuen kaasujalasta :angel:
xsaran omat poppivehkeet ovat kyllä surkeat. ne kannattaa päivittää jos kuuntelee paljon muusiikkia.
eipä tässä muuta nyt tule mieleen. kysy ihmeessä lisää niin vastaillaan

PicassoHDI

- Taka-akseliin kannattaa asentaa välittömästi rasvanipat ja kunnon rasvaus. Samalla kannattaa tarkistaa onko akselin laakerointi kunnossa.
- Sadetunnistin jos sekoilee, kannattaa sadetunnistimen alue pestä hyvin kunnollisella ikkunanpesuaineella (autopesuloiden vaha sekoittaa sadetunnistimen toiminnan) ja vaihtaa uudet pyyhkijänsulat.

Zygi

etupenkeille ei kannata notkua polvilla eli kurotella toiselta penkiltä jotain, menee perseenlämmittimet rikki helposti.

Jeth

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - toukokuu 16, 2008, 08:53:59
ostitko phase 1 vai phase 2 eli vanhakoppasen vai uudemman?

Tämä on 1 koppainen, kiiltävä musta. On komee :) nähty muutamaan otteeseen.

Kuten picassohdi sanoi, kannattaa taka-akseliin ne nipat laittaa. muuten tulee 1k€ remontti vastaan ajan myötä.

kontumi

Valintahan oli todellakin hyvä :p. No tuota taka-akselia pitää tutkia, omassani ei myöskään ole ilmastointia, ja olen ainakin kulutuksesta huomannut että alkaa laskea kun alkuinnostuksesta alkaa kaasujalka kevetä. :p Elikkäs vanhaa koppaahan tuo kaara on, koska pidän sen valoista enemmän kuin uusista, (tyhmän näköiset (mielestäni)) katson samalla varmaan noita nippoja kun vaihdan ne kannatin/topparikumit sinne taka-aksilalle kun kolisee kuopissa, vaikka kuinka tarkasti ajelenkin. (soratiellä enintään 20km/h :) Jeps, mutta kiitoksia näistä, kyselen lisää jos ilmenee jotain. :)

kontumi

Päivitetääs vähän, nyt on laitettu nipat taka-aksilaan, poppivehkeet on todellakin päivityksessä, auto seissyt toista viikkoa tallissa äänieristyksen johdosta.. kuskinpenkki on korjattu, (edellinen omistaja kevyt, putkirunko linkussa ja kannakkeet irti kynnyksestä..) >:( tänään hain moottorin tukigummit, ne pitäisi laittaa niin ei kiihdytyksessä repisi putkistoa, kuten nyt...  :-\

XsaraVTR84

Löytyykös tuosta kuvia mahdollisesti ^ ? Itse omistanut tämän nykyisen VTR mallisen xsaran viime joulukuusta ja erittäin tyytyväinen olen autoon ollut. Ajomukavuus on taattua ranskalaista laatua siis pehmeää vaikka tarkoitus olisi alustasarja hankkia eikä nuo ajo-ominaisuudet luultavasti huononnu, päinvastoin jämäkkyyttä tulee varmasti joka taas tekee ajamisesta entistä mukavempaa/turvallisempaa vaikka jo vakiona tämä xsaran alusta on hyvä. Tietysti makuja on monia mutta pientä jämäkkyyttä haetaan lisää.

kontumi

Voisin tämän viikon mittaan laittaa kuvia kunhan ehdin ottamaan, popit ovat vähän vielä keskeneräiset, mutta soivat jo. Vannehuulet kiillotin juuri eilen, niistäkin kuvia kun ehdin.  :) Nyt lähti xenon-valosarja tilaukseen, sellainen pitäis seuraavaksi näpätä kun illat pimenevät.. :)

XsaraVTR84

Minkäslaisia musiikki laitteita olet autoon asentamassa ?

kontumi

Hmmm.. No tuota, autossa on kyllä ihan laadukkaita kamoja.. spl dynamics, pioneer, peerless, jne. Ei viitti tarkemmin luetella kun täältäkin päin löytyy kaikkia pitkäkyntisiä, kateellisia räkänokkia, jotka varmaan innolla tahtois edes yrittää murtautua autoon..  :-\ :police: ;D

XsaraVTR84

Juu laadukkaita nuo on kyllä, pioneeri oli itsellä kanssa aikasemmin mutta nyt vaihdoin sitten alpineen. Ymmärrän kyllä pointtisi todella hyvin.  ;)

Petsku73

Tuohon vika listaa semmoinen lisäys jotta, noita koiranluita tuntuu menevän aivan tusinatavarana.
Auto on ollut mulla nyt vajaan 40tkm ajan, ja siihen on vaihdettu molemmille puolille muistaakseni kahteen kertaan jo nuo.
Eli jos alkaa kuulumaan kolinaa pikkukuopissa, melko varmaan koiranluu. Ovat onneksi halpoja.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Petsku73 - elokuu 21, 2008, 10:18:14
Tuohon vika listaa semmoinen lisäys jotta, noita koiranluita tuntuu menevän aivan tusinatavarana.
Auto on ollut mulla nyt vajaan 40tkm ajan, ja siihen on vaihdettu molemmille puolille muistaakseni kahteen kertaan jo nuo.
Eli jos alkaa kuulumaan kolinaa pikkukuopissa, melko varmaan koiranluu. Ovat onneksi halpoja.

Älä osta tarvikeosaa. Osta alkup.
Motonetin luut ei kestä ku puolivuotta/vuoden.

kontumi

Joo, kyllä tuo vähän kolisee, mutta olen tässä odotellut että katsastusmies katsoo sitten mistä vika, itse kun en jaksa.. ;D ei ole vielä niin mainittavaa kolinaa.. osat kyllä haen alkuperäisenä varmaan enkä mitään sekundaa, pitkällä ajalla siinä säästää...

Petsku73

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - elokuu 21, 2008, 10:59:19

Älä osta tarvikeosaa. Osta alkup.
Motonetin luut ei kestä ku puolivuotta/vuoden.

En tiedä mitä tuolla vantaan autokorjaamossa käytetään. Siellä on pariin kertaan vaihdettu. Kerran myös haettu paikallisesta varaosaliikkeestä. Sain valita ohuemmasta, ja paksummasta vaihtoehdosta. Otin paksumman. Sillä ei tosin taida olla merkitystä jos ne löystyy.
Jos sitten tällä kertaa hakisi ihan veholta, ja katsoisi mitä kestää. Jotenkin tosin epäilen, että näitten kohdalla ei taida olla paljoa merkitystä.

Sitikkapuoskari

Alkuperäisillä varaosilla 2 vuoden takuu- sisältäen merkkikorjaamolla asennettuna myös työn.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Petsku73

Nyt tuli sitten vaihdettua koiranluu.
Alkuperäinen varaosakin tuli sitten ostettua loppujenlopuksi, kun paikallinen varaosaliike, oli sulkenut ovensa 10 minuuttia ilmoitettua sulkemisaikaa aikaisemmin.
Hinta oli vain kivan suolainen. 45€
Vaihto ei olekkaan kovin kummoinen. En ymmärrä miksi olen näitä vaihdattanut liikkeessä tähän asti.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Petsku73 - elokuu 25, 2008, 13:04:22
Nyt tuli sitten vaihdettua koiranluu.
Alkuperäinen varaosakin tuli sitten ostettua loppujenlopuksi, kun paikallinen varaosaliike, oli sulkenut ovensa 10 minuuttia ilmoitettua sulkemisaikaa aikaisemmin.
Hinta oli vain kivan suolainen. 45€
Vaihto ei olekkaan kovin kummoinen. En ymmärrä miksi olen näitä vaihdattanut liikkeessä tähän asti.

Halvat tarvikeluut tulevat loppupelissä kalliimmaksi

kontumi

No nyt on poppikset asennettu täs olis ainakin yks kuva valmiista kontista..

http://i77.servimg.com/u/f77/12/97/71/47/kuva_016.jpg

Kommenttia tulemaan.. :P

edit:
kerrottaneen vielä että nyt uskaltaa jo laittaakkin kuvia, kun autossa on hälytinkin :police:

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - elokuu 22, 2008, 12:39:48
Alkuperäisillä varaosilla 2 vuoden takuu- sisältäen merkkikorjaamolla asennettuna myös työn.

Aika mielenkiintoista, kun paikallinen virallinen merkkihuolto eväsi koiranluun takuun, kun sillä on kuulemma vain vuoden takuu? Noooh, eipä ollut kyllä kuittikaan enää tallessa. Koiranluu oli luonnollisesti itse asennettu.

edit:
Luu oli asennettu paikoilleen 9500km ja 1,5v sitten. Kyseessä siis BX.
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Pesonen607

Hei,
Olen omistanut joskus muutaman vuoden kyseisen kapistuksen. Oven kahvat ovat kulutustavaraa. 2kpl meni minun aikanani.
Eli ei kannata varsinaisesti vetää ovee auki kahvasta. Aukaisee ja vetää vaikka toisella kädellä oven reunasta. Minulla oli myös
xsaran farmari, eikä siinä kahvoja mennyt. Ehkä vts hieman matalampi (tulee enemmän vääntöä ehkä) ja ovi coupessa isompi/painavampi
en tiedä. Näin kuitenkin kokemuksesta. Ketuttaa kun kahvoja myydään sitten mustana mattaversiona tai pohjamaalattuna, jonka joutuu
vielä erikseen mallauttaa oikeeseen väriin.

VTSBOY

tuosta olen toista mieltä.  pösö 206 ongelmana on ollut noi koiranluut eikä xsaran. ostin oman auton 114tkm ajettuna ja nyt ajettu 190tkm

enkä ole vaihtanut koiranluita eikä ne pidä mitään ääntä

myös kolmella kaverillani on xsara vts:ssä eikä nekään ole vaihtaneet kertaakaan koiranluita