XANTIAN Pensatankin suojakansi

Aloittaja penti65, huhtikuu 12, 2008, 21:16:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

penti65

Keskuslukitus ei aukaise pensakorkin suojakantta, kuinka sen helpoiten saa auki ?
Ettei tarvitsisi sorkkarautaa käyttää.

mn41

Minulla oli aikaisemmassa xantiassa sama vika,mutta päinvastoin,eli luukku ei mennyt kiinni.Siinä luukun takareunassa oleva tappi ,joka meneee luukussa olevaan koloon lukitsee luukun.Voitelun puutteessa se tappi jumittuu jompaan kumpaan asentoon. itse irroitin sen tappisysteemin takalokasuojan sisäkautta irroittamalla muovilokarin.Siellä on sellainen solenoidi, joka liikuttaa tappia.Mutta nyt se hankalin asia,en tiedä,miten sen luukun saa auki,koska tämäsolenoidisysteemi on lukittu sieltä luukun puolelta,en muista oliko 13mm mutterilla siihen lokasuojapeltiin..Herkistelin solenoidin ja tein varuilta sopivan kokoisen ohuen lista-avaimen ,jolla pystyin irroittamaan ko kapistuksen siitä luukun takapuolen kapeasta raosta,kun se ko kapistus muutaman kuukauden kuluttua jumitti luukun kiinni. Nyt en enää riskeerannut,vaan ostin uuden solenoidin ja huolehdin sen tapin voitelusta.Anteeksi pitkä sairaskertomus,ja se ,että en tiedä ,voisiko sen tapin saada herkisteltyä,että solenoidi vetäisi sen pois,edellyttäen ,että itse solenoidi on kunnossa ja sen voi kai kuulla kun lukitsee ja avaa keskuslukituksen ,sieltä pitäisi kuulua napsahdus.

ealab

Kara voi olla myös vääntynyt ja hangoitella siksi. Näköjään kannattaa voidella silloin tällöin. Solenoidia ei taida olla, vaan sähkölukkomoottori, ehkä tilalle sopisi yleismallinenkin. Pitäisi laittaa jokin metallilanganpätkä karasta lokasuojaan, jotta saisi kannen auki silloin, kun sitä eniten tarvitsee aukaista. Yleensä näin käy.

penti65

Kiitoksia vihjeestä, sain kannen auki solenoidin lukitusmutterin aukaisemisella.
Erittäin ohuella avaimella homma onnistui, nyt rasvattu kunnolla.