Xantian bensamittari huijaa

Aloittaja pintta, maaliskuu 01, 2008, 12:37:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pintta

Jep, eli melko tuoreena Xantian omistajana ihmetyttää moinen. Viimeksi tankkasin melkein tyhjään tankkiin 35 litraa ja silti mitsku näyttää vajaata neljännes tankkia. Muutoinkin olen epäillyt mittarin luotettavuutta. Ärsyttävää..

CitXsan97

Tervetuloa joukkoon! Santun bensamittari näyttää omiaan, siitä löytyy kyllä useita kommentteja aiemissakin keskusteluissa.
Omassani mittari sillai pelaa, että kun punainen valo syttyy toistamiseen, silloin on viisasta tankata. Niin, aivan oikein: punainen valo syttyy - muutaman päivän päästä sammuu - ja sitten syttyy uudelleen -> tankille. 61ltr menee silloin tankkiin.

Trippimittaria kannattaa käyttää. Itselläni on 2ltr breikki vm97 ja tankillisella ajelee n.726,4 km  :)

CC-CAR

no ei ihan taida bertan mittarikaan "täysiä" näyttää eli klapia näyttää olevan..

erkki

Ei se mitään huijaa.
Xantistit pistää aina tankin täyteen .Eli, kunnes automaatti katkaisee.
Kyllä näyttää aina täyttä siinä vaiheessa.

ealab

Kun seuraavan kerran vaihdatte mittaristoon polttimoita, niin putsatkaa mittarikoneistojen kontaktien liitospinnat. Niissä vika. Ohjeitakin löytyy patongin haulla: "xantian bensamittari". Muutenkin probleemitapauksissa kannattaisi käydä näiden kummankin foorumin tietopankeissa lukemassa. Tämä noin ikään yleisenä neuvona.

CitXsan97

LainaaKirjoittanut: ealab
Kun seuraavan kerran vaihdatte mittaristoon polttimoita, niin putsatkaa mittarikoneistojen kontaktien liitospinnat. Niissä vika. Ohjeitakin löytyy patongin haulla: "xantian bensamittari". Muutenkin probleemitapauksissa kannattaisi käydä näiden kummankin foorumin tietopankeissa lukemassa. Tämä noin ikään yleisenä neuvona.

Eipä auttanut pintojen putsaus. Samoin,  kuten olen ennenkin todennut, kiekkamittarin korjaus ei sekään tuottanut toivottua tulosta. Vaikuttaa olevan niin, että niiden(kin) asioiden kanssa joutuu elämään. Eipä kyllä haittaa, kun kyyti on kohdallaan. Kertaakaan ei ole jääty välille bensan loppumisen suhteen. Pitää vain asia tiedostaa ja käyttää mm. trippiä bensamittarina. Ja kyllä mittari suuntaa kuitenkin antaa, milloin pitää tankilla käydä. Tarkkuus on mielestäni varsin riittävä.

Joo, haku sitpatista ja täältä on jees, mutta puolestani saa kysellä myös "vanhoja". Eipä tässä sormenpäät kulumaan pääse näitä vastauksia kirjoiteltaessa. Jatketaan kyselyä ja vastailua, lepposes ilimapiiris, niinku ennenki.

pintta

no joo  :) En "jaksanut vanhoja" keskusteluja etsiä, kunhan kirjotin kun sattui olemaan mulla ajankohtainen.. Trippiä minäkin olen käyttänyt suurpiirteisesti.. Ei ole niin vakava vika että jaksais mittaristoa irrotella, se kuulemma aikas työläs homma.. samalla vois tietty muutaman valon vaihtaa..  :) Kiitos ja kumarrus, taas hyviä vastauksia!

erkki

Kyllä minä ainakin pidättelen sitä mittarin irroitusta kunnes sieltä menee lamppu, joka johtaa hylkäykseen katsastuksessa.
On se senverran työläs homma,siis ohjekirjankin mukaan tehtynä.
BX:ssä vielä sen jaksoi kiskoa pois ilman suurempia ihmettelyjä >:(

erkki

Lainaus käyttäjältä: CitXan97 - maaliskuu 01, 2008, 13:02:46
Tervetuloa joukkoon! Santun bensamittari näyttää omiaan, siitä löytyy kyllä useita kommentteja aiemissakin keskusteluissa.
Omassani mittari sillai pelaa, että kun punainen valo syttyy toistamiseen, silloin on viisasta tankata. Niin, aivan oikein: punainen valo syttyy - muutaman päivän päästä sammuu - ja sitten syttyy uudelleen -> tankille. 61ltr menee silloin tankkiin.

Trippimittaria kannattaa käyttää. Itselläni on 2ltr breikki vm97 ja tankillisella ajelee n.726,4 km  :)
Säähän tarkan matkan tiesit.

issap

No trippiä täälläkin käytellään, kun tuo mittari näyttelee vähän omiaan. :-\

L1tiumi

ei se mittari täälläkään oikeita lukemia näytä mutta kuitenkin toimii sillan johdonmukaisesti....kun bensaa alkaa olla vähän niin viisari laskee nopeammin

ealab

Asteikko on kutakuinkin tasajakoinen, lineaarinen. Osoitin liikkuu logaritmisesti. Alussa näyttää siltä, että tankillisella ajaisi hyvin kauas. Lopussa taas hyvin lähelle. Mittarin mukaan puolella tankilla onkin enää n. kolmannes jäljellä.

laakeri

Lainaus käyttäjältä: CitXan97 - maaliskuu 01, 2008, 13:02:46

Onkos breikissä pienempi tankki kuin berliiniläisessä? Muistelisin, että parhaimmillaan olen noin 70 litraa saanut mahtumaan '94 berlinen tankkiin. Siinä mittari näyttää oikein, mutta onkin vielä vanhan mallin mittaristo (nopeus vaijerilla).

CitXsan97

65ltr muistaakseni. Pitää tsekata ohjekirjasta ja korjata tieto, jos onpi väärä. Ihan tyhjäksi en ole koskaan ajanut.

andre

Lainaus käyttäjältä: CitXan97 - maaliskuu 11, 2008, 20:23:53
65ltr muistaakseni. Pitää tsekata ohjekirjasta ja korjata tieto, jos onpi väärä. Ihan tyhjäksi en ole koskaan ajanut.
65 litraa on ihan oikein.

ealab

Jos on 70 ltr mahtunut, niin se liene vain bensamyyjän etu. :)

KariM

65 litrassa ei liene vielä täyttöputken tilavuus mukana. Olen itsekin tankannut 68 litraa.

CC-CAR

Ei taida sittiksessä olla sitä nipukkaa jota tankin reunalta painoi niin meni jopa 15,litraa enemmän tankkiin polttoainetta.

Amppman

Mitä mulla oli 93 vuosimallin xantia niin siinä oli nimenomaan tuo nappula siinä täyttöputkessa ja juuri tuo xantian täyteen tankkaaminen on oma taiteenlaji, eli tankkaat tankin täyteen ja ajat huotsikan ympäri ja volaa tankkiin menee melkein 10 litraa lisää menovettä

andre

Lainaus käyttäjältä: Amppman - maaliskuu 12, 2008, 13:27:54
Mitä mulla oli 93 vuosimallin Xantia niin siinä oli nimenomaan tuo nappula siinä täyttöputkessa ja juuri tuo Xantian täyteen tankkaaminen on oma taiteenlaji, eli tankkaat tankin täyteen ja ajat huoltsikan ympäri ja voilaa, tankkiin menee melkein 10 litraa lisää menovettä

Sama vihreä nappula löytyy myös -95 mallisesta. Eli eiköhän se kaikissa ole.