Sisätilanlämmittimen puhallin vikisee ja sähkölasit takkuaa (Berlingo -03)

Aloittaja eskoasko, tammikuu 31, 2008, 21:22:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eskoasko

onko lämppärin puhaltimessa rasvanippaa tai pystyykö sitä muulla tavalla huoltamaan kun vikisee ai rajusti 2- ja 3-asennoilla. En ole kyllä paikallistanut sen tarkemmin vikaa, mutta arvelisin että vika on siellä.

Entäpä mitä on tehtävissä viallisille etuovien sähköikkunoille, parina päivänä temppuilivat ja nyt eivät toimi ollenkaan. auto ostettu tasan 4kk sitten, joten onko myyjällä vastuuta?

Kenguru

Harvoin on noissa puhaltimen moottoreissa mitään suunniteltua rasvausmahdollisuutta.
Kolmen eri auton puhaltimen moottorit olen kuitenkin rasvaillut / öljynnyt. Useimmiten itse moottori ei pidä ääntä
vaan sen ropellin laakerit vikisee. Eli ropellin pystyakselille crc:tä tai juoksevaa vaseliinisprayta yläpuolelta niin saattaa vikinä helpottaa. Riippuu ihan ropelaattorin rakenteesta kuinka hyvin sitä saa huollettua. Noi ainekset leviää sitten kaikkein parhaiten kun irroittaa moottorin kotelostaan auton lattialle, laittaa pyörimään pienellä nopeudella ja sitten varovasti alkaa antamaan ainetta akselille.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Pasis

Lainaus käyttäjältä: eskoasko - tammikuu 31, 2008, 21:22:53

Entäpä mitä on tehtävissä viallisille etuovien sähköikkunoille, parina päivänä temppuilivat ja nyt eivät toimi ollenkaan. auto ostettu tasan 4kk sitten, joten onko myyjällä vastuuta?

Jos ostit liikkeestä, kannattaa ainakin yrittää.

eskoasko

Lainaus käyttäjältä: Kenguru - helmikuu 01, 2008, 08:59:08
Harvoin on noissa puhaltimen moottoreissa mitään suunniteltua rasvausmahdollisuutta.
Kolmen eri auton puhaltimen moottorit olen kuitenkin rasvaillut / öljynnyt. Useimmiten itse moottori ei pidä ääntä
vaan sen ropellin laakerit vikisee. Eli ropellin pystyakselille crc:tä tai juoksevaa vaseliinisprayta yläpuolelta niin saattaa vikinä helpottaa. Riippuu ihan ropelaattorin rakenteesta kuinka hyvin sitä saa huollettua. Noi ainekset leviää sitten kaikkein parhaiten kun irroittaa moottorin kotelostaan auton lattialle, laittaa pyörimään pienellä nopeudella ja sitten varovasti alkaa antamaan ainetta akselille.

"heinäsirkan" sain ajettua puhaltimesta teflon öljyn kanssa.

Noissa sähkölaseissa lienee jotain maadoitus vikaa, kun molemman puolen lasit temppuilivat yhtäaikaa ja nyttemmin eivät toimi ollenkaan. Onko mitään vinkkiä mistä metsästäisin mahdollista vikaa.

CC-CAR

berlingon ovipahvit tai kuskin puoleinen pahvi ekana pois eli on ihan paino napukoilla kiinni.tosin kaikki näkyvät ruuvit auki ja sivupeilin-
kolmio juttu irti ja muistaakseni oli siellä alla ruuvi/ruuveja.?
Itse jouduin repimään ovipahvin kesällä irti kajarin takia kun johto oli irti..
ja siellä on sitten muovi ikkunointi eli joudut repimään sen auki ja kannattaa sitten tehdä uusi suoja pölylle jostain muovista tai teipata-
entinen umpeen,ja tarkista nyt ainakin sitten lasin nostimen moottorille tuleva virta puoli että tuleeko sinne virtaa,tosin on vähän ahtaat-
paikat joten malttia sekä lämmin talli mielellään... :)

Ja sitten vielä varoituksen sana,eli ei mitään apinan raivoa tuon ovi pahvin kanssa touhuillessa ja mahdollisimman leveä meisseli tai paneeli-
työkalu jolla saa homman tehtyä jälkä tekemättä,eli taitaa sitä ikkunan kampeamis työkalua ainakin autovaraosaliikkeistä saada ja biltemaltakin.

Ainiin ja entäs oletko varma ettei lasin nostimen katkaisin itse ole rikkinäinen,tai sulake kaput??

eskoasko

ajelin ensimmäistä kertaa tänään pariin kuukauteen yhtäjaksoisesti 100 kilometriä puhallin puhaltaen lähes täysillä kuumaa. liekköhän kuivattanut joitakin johtimia kun molemmat lasit ryhtyivät toimimaan.

CC-CAR

liitos häiriö,tai sitten vaan tosiaan kosteutta...
PIenenä "pelotteluna"
täällä päin pari volvoa palanu samalla lailla eli tulipalo lähtenyt lämmityslaitteen puolelta tuhoten keskikonsolin.. :)
Ja ihan yhtä äkkiä leimahtaneet ja liki samoihin aikoihin,mutta eri paikassa tosin..

jatako

Raitisilmasuodatin kannattaa ehkä tarkistaa. Ainakin työkoneissa puhaltimen moottori kuluu ja alkaa vikistä sitä nopeammin mitä tukkoisempi suodatin.