Xantian lämppäri

Aloittaja pintta, tammikuu 07, 2008, 15:01:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pintta

:) Tervehdys... Ostin pari päivää sitten -94 1.8 Xantian. Mukavalta tuntuu. Nyt kuitenkoin lämppärin puhallin lopetti toiminnan kokonaan, ärsyttävää.. Sulakkeet näyttää olevan ok. Mitään vinkkejä? Huomenna menen tosin näyttämään sitä liikkeeseen josta sen ostin.

andre

Virtalukon pohja tullut tiensä päähän. Tekee juuri tuota, lämppärin voi saada toimintaan heiluttamalla virta-avainta lukossa virran ollessa päällä.

pintta

:) kiitoos, koklaan sitä sitten..

JoneTolppa

Jos en väärin muista niin pelkkää virtalukon pohjaa ei saa uutena vaan pitää ostaa koko hoito. Kannattaa kysellä purkuosana lukkoa ja ottaa siitä pelkkä pohja.

CelaVii5

Eikös fiksuinta olisi ostaa uusi lukko ja vaihtaa siitä pohja vanhaan? Ei se kulunut purkuosa kuitenkaan kauaa kestä...

JoneTolppa

No riippuu paljon osasta. Faijan 605:ssa on purkuosa kestänyt 5v. ja oli huomattavasti edullisempi kuin uusi lukko. Mutta eipä motonetissä näytä hirveitä maksavan uusi lukkokaan, n.80e.

hamis

En suosittele motonetin virtalukkoa, itse ostin keväällä sellaisen ja viikko ennen jouluaattoa sain hankkia uuden...
On jokin kiinalainen malli, helppo vaihtaa, avain muistuttaa pyöränlukon avainta ja kestävyys on vähintäänkin kyseenalainen...

Itselläni teki niin, että työnnettyäni avaimen lukkoon, en saanut startattua autoa, virrat sain käännettyä, mutta starttaus "pykälään" ei kääntynyt, yritin kääntää avaimen pois, mutta olikin jumissa lukossa...meni tunnin saada avain keinoteltua lukosta, sen jälkeen purin koko virtalukon ja menin ostamaan alkuperäisen, loppui pelleily kiinalaisen tuotteen kanssa, pöydällä illalla kiinalainen toimi kuten kuuluu, mutta autoon en sitä enää harkitsekkaan, edes hätätilassa.

Jos asut pk-seudulla niin motonetin sijasta voisin suositella auto-artikkelia, urheilutie 8.
Myyvät ranskalaisiin osia, lähinnä alkuperäisiä, mutta myös tarvike.
Tuolta itse sain hankittua lukkosarjan, saa myös pelkän virtalukon eikä hintakaan ole merkittävästi motonetin hintoja korkeampi.

Lisäksi muuten omistaja taitaa ajella itsekkin xantia breakilla joten kokemusta löytyy.
Itse olen osia hankkinut paljon tuolta ja sivussa saanut toisinaan hyviä vinkkejä, esim. hydr.vuotoa ei veholla osattu korjata kahta päivää pidemmäksi aikaa, tuota kautta sain toimivan ratkaisun...mutta se on oma juttunsa.

KooMatti

Jeps............Omakohtaisesta kokemuksesta sanoisin,että aina ensin kannattaa merkkiliike hinnat tarkistaa.Tämä yllättävä tulos johtuu siitä,kun muutama vuosi takaperin ZXn kolaroin,jotkut osat olivat halvempia merkkiliikkeessä kuin motonetissä.........puhumattakaan purkaamoiden  ryöstöhinnoista (esim.konepellin tuulihakakin oli kalliimpi kuin merkkiliikkeessä uusi)  :-\

pintta

Kiitos vinkeistä.. Vien auton kuitenkin liikkeeseen josta sen ostin, saavat siellä tutkia missä vika. Kaikki muut pelittää kuiteskin, paitsi tuo puhallin..

Mukavuudenhaluinen

Lainaus käyttäjältä: pintta - tammikuu 08, 2008, 13:03:35
Kiitos vinkeistä.. Vien auton kuitenkin liikkeeseen josta sen ostin, saavat siellä tutkia missä vika. Kaikki muut pelittää kuiteskin, paitsi tuo puhallin..

Mulla sama ongelma ja veikkaan että sinullakaan myös takalasin lämmitin ei toimi  ::)

pintta

sepä siinä onkin, että toimii takalasin lämppärikin :)

pintta

Etuvastus oli tässä tapauksessa rikki..

kka

Sen virtalukonpohjan pystyy korjatakin jos ei ole kovin pahasti sulanut, omasta purkasin sen ja hioin metallipinnat puhtaaksi ja rasvasin ne hyvin, on pelannut nyt 4 kk ilman ongelmia.