Xsara - Valot

Aloittaja Mushki, joulukuu 20, 2007, 18:31:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mushki

Ihmettelin tämmöstä kysymystä että, miten isot/vahvat etuvalot saan laillisesti laittaa autooni niin että auto menee katsastuksesta läpi...?  ???
Minun Xsara VTS 1.6i -98:ssa lamput eivät tee muutakaan kun hohda ja siksi haluaisin kunnon lamput  :)
Että jos joku laittais mulle tietoja millasia lamppuja kannattaa ostaa niin olisin tod. iloinen
Kiitos   :mrgreen:

Ramha1

Jos umpion heijastinpinta on kunnossa, niin kokeile Osramin nightbreakeria tai sitten muita vastaavia 50%+ jne. lamppuja. Tietysti umpioiden vaihto voi auttaa asiaa.
EX Xsara Break HDi -00 (ph1)

Mushki

Juu kattelin niitä lamppuja just ja jos kerran sanot että ne on hyviä niin kaipa niitä vois kokeilla
Kiitoksia

VTSBOY

sul taitaa olla xsara 1.6 vtr ei vts ;)

Ramha1

Itse en ole vielä Osramia kokeillut mutta yleisesti patongin puolella ja muualla ei nyt pahemmin haukkuja ole ollut. Riippuu paljon kuskin omista silmistä miten tottuu tai näkee niillä. Omat Osramit odottaa vielä tuossa pöydällä vaihtoa kunhan nykyisistä xenon täytteisistä H7:ta loppuu veto.
EX Xsara Break HDi -00 (ph1)

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - joulukuu 20, 2007, 19:45:55
Ei taida olla vtr eikä vts... Eikös 98 coupe ollut sx varustelulla.

Mushki

Kyllä se vaan Xsara VTS 1.6i -98 on...

VTSBOY

ei ole olemassakaan xsara 1.6 vts :)

patsi jos siihen on laitettu jälkeenpäin saxo 1.6vts 122hv moottori.

muuten tästä tuli mieleen sopiiko saxon vts:ssä moottori suoraan xsaraan?

kaverillani on xsara johon etsitään uutta moottoria.

Gusse

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - joulukuu 20, 2007, 21:16:11
ei ole olemassakaan xsara 1.6 vts :)

patsi jos siihen on laitettu jälkeenpäin saxo 1.6vts 122hv moottori.
Tai sitten kylkiin on liimattu vts kyltit. Vai onko se 1.8i?
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - joulukuu 20, 2007, 19:52:29

oho en huomannut auton ikää vtr:rää ei edes tehty noin aikasin vielä.
pisteet picassohdi:lle ;)

eli varmaan liimattu merkit "wanna be Vts"

KariM

Mulla on Nightbreikkerit, ja kohtuulliseen hintaansa (H1 9,90/kpl @ Motonet) nähden olen ostokseen ihan tyytyväinen. En minä näilläkään pimeässä märässä mitään näe, mutta muissa olosuhteissa tehokkaan tuntuiset.

Noiden tuikkujen koeajolla kävi mm. seuraavaa: Ajoin vasemmanpuoleisella kaistalla. Oikealla kaistalla oli autonmitan edenpänä ykköskoppainen Xsara. Omat valoni valaisivat kirkkaammin Xsaran valojen rinnalla.

ealab

Aluksi on hyvä mitata akkujännite. Sen jälkeen lamppujännite. Se on yleensä 0,5- 1V pienempi, kuin akkujännite. Riippuen johdinpoikkipinnasta ja - pituudesta. Myös konehuoneen lataus-, maadoitus,- ja akun napojen liitosten ja puristusliitosten mittaus. Siis liitosten jännite-eromittaus. Mitään ei saisi olla. Jos on, se on jännitehäviötä, joka on pois akulta, lampuilta. Riippuen kohteesta. Maadoitukset itsestäänselvästi kannattaa putsata ja suojata. Vanhemmissa härveleissä rupeaa olla helposti näitä vaivoja. Koettu on.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - joulukuu 21, 2007, 06:55:16
Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - joulukuu 20, 2007, 19:52:29

oho en huomannut auton ikää vtr:rää ei edes tehty noin aikasin vielä.
pisteet picassohdi:lle ;)

eli varmaan liimattu merkit "wanna be Vts"

Joo tuo on hyvin mahdollista. Kyllä tuon ikäinen 1998 1.6 coupe xsara on SX varustelulla. 1.4 oli X varustelulla. 1.6 VTS:ää ei ole ollutkaan. Tai sitten autoon on hommattu jostain kolariautosta VTS:n kylkilistat.

Steffi

Ajovalo.netin mukaan VTR (1.6, tietysti) tuli markkinoille vasta syksyllä 1999. SX varustelutaso + korinväriset listat&peilit, valkoinen mittaristo ja alumiininen vaihdekepin nuppi :P Joten keskustelussa mainitun coupen on oltava joko 1.8 tai 2.0 VTS, jos ymmärän tämän oikein.

Ajovalon kattava artikkeli Xsarasta löytyy täältä: http://www.ajovalo.net/Mallit/Citroen_Xsara.htm