C5 takalasinpyyhin liian pitkä? Lisäjarruvalo " hehkuu"...??

Aloittaja mikkojke, marraskuu 22, 2007, 13:59:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkojke

Mulla ottaa takalasin pyyhin ( BREAK ) kiinni lippaan, jossa on lisäjarruvalo: Vika vai ominaisuus. Näyttää alkuperäiseltä sulalta. Auto ollut meillä vasta hiukan yli kuukauden ( VM-05 ), joten ei ole aiempaa kokemusta. Tekee jäljen lippaan  ja jättää pyyhkimättä osan lasista. Voiko lippa ollut taipunut alaspäin? Se ainakin näyttää olevan kunnossa.

Toinen kysymys lisäjarruvalosta. Jääkö teillä ledirivistö hiukan hehkumaan, kun sammutatte auton ja laitatte ovet lukkoon? Mulla tekee näin ja mietin tästäkin onko vika vai ominaisuus. Ei näy päivänvalossa, mutta pimeällä. En ole seurannut kauanko palaa.

Ominaisuuksia tulee mukaan kun ajaa ranskalaisella, sen olen huomannut 7 vuoden aikana. Tosin niin tulee Nokian tuotteidenkin mukana. Ja paljon... ;D

Jasse

Lainaus käyttäjältä: mikkojke - marraskuu 22, 2007, 13:59:54
Mulla ottaa takalasin pyyhin ( BREAK ) kiinni lippaan, jossa on lisäjarruvalo: Vika vai ominaisuus. Näyttää alkuperäiseltä sulalta. Auto ollut meillä vasta hiukan yli kuukauden ( VM-05 ), joten ei ole aiempaa kokemusta. Tekee jäljen lippaan  ja jättää pyyhkimättä osan lasista. Voiko lippa ollut taipunut alaspäin? Se ainakin näyttää olevan kunnossa.

Katso ettei sulka ole väärinpäin? Ja tarkasta onko pituus oikea.

Lainaus käyttäjältä: mikkojke - marraskuu 22, 2007, 13:59:54
Toinen kysymys lisäjarruvalosta. Jääkö teillä ledirivistö hiukan hehkumaan, kun sammutatte auton ja laitatte ovet lukkoon? Mulla tekee näin ja mietin tästäkin onko vika vai ominaisuus. Ei näy päivänvalossa, mutta pimeällä. En ole seurannut kauanko palaa.

Ominaisuuksia tulee mukaan kun ajaa ranskalaisella, sen olen huomannut 7 vuoden aikana. Tosin niin tulee Nokian tuotteidenkin mukana. Ja paljon... ;D

En usko että kuuluu hehkua, vikaa johdotuksissa (läpiviennissä) tai maa vikaa?

PicassoHDI

Jos lisäjarruvalo palaa himmeästi on varmaan molemmat auton omat jarruvalon polttimot epäkunnossa. Onko autossa vetokoukkua?

mikkojke

Koukku on kyllä. Muistaakseni BOSAL merkkinen. Tuossa taisi olla toinenkin samanlainen kysymys eri otsikon alla ja oli sanottu huollossa, että on normaalia. Mielenkiintoista, mitä ominaisuuksia ranskalainen insinööri osaa autoihin tehdä.

Pentti Hilkuri

Normaali toiminta.Hehkuu niin kauan kun kunnes väylä nukahtaa.Saa poistettua vastuksella jos haluaa harrastaa...

mikkojke

Ei taida maksaa vaivaa...Ilmeisesti ledien virrankulutus ei ole kovinkaan mittava. Ei harrastamisessa sinänsä mitään vikaa ole, mutta en taida tällä kertaa alkaa hommailemaan. Yleensä tulee rikottua enemmän kuin korjattua... :-\

japa

Kyllä ledien varmaan kuuluukin hehkua, sillä itse olen huomannut uusien (ledi)jouluvalojen hehkuvan sammutuksen jälkeen hetken.  :)

Saa varmaan aika nopsaan juosta auton taakse hehkua ihailemaan :)
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

C5 1.6HDi

Se takalasin pyyhkimen sulka on liian pitkä, ei pitäisi ottaa kiinni lippaan. Mene lähimmästä Citroen-liikkeestä hakemaan uusi sulka, maaliskuussa -07 maksoi n. 20 euroa

itsellä -06 C5 break, missä on myös havaittu lisäjarruvalon hehkumisilmiö, Oulun Vehon mukaan kuuluu asiaan ja hehku loppuu n. minuutin kuluessa.

tomi_k

Moi,

Motonetin koodien mukaan hommattu takalasin pyyhkijän sulka oli n.20mm liian pitkä (ja sulka oli oikein päin :)). Myyjä sanoi, ettei muuta ollut saatavilla... mutta kävelin pyyhkijä -osastolle ja hieman pengoin tilannetta ja hyllystä löytyi aivan toisella koodilla oleva, n.20mm lyhkäisempi ja tismalleen alkuperäisen näköinen yksilö tilalle :). Ja kassan kautta kotia :)! Mitta muistaakseni oli n.290mm (eli tämä siis C5 -farmariin)....

/Tomi