Xsara - Lämmityslaitteen kennon vaihto?

Aloittaja tise, lokakuu 29, 2007, 12:57:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tise

auto on xsara vm-2000 hdi ja ilmastoinnilla.pitäis saaha vinkkejä lämmityslaitteen kennoston vaihtoon.
minusta näytti ettei lähe tuleen kumpaankaan etujalkatilaan.pitääkö purkaa koko kojelauta?
xantia 2.1 td vm-98.

Suutari

Elikkäs oltiin anopille kattomassa 112000km ajettuu  03.vm siististi pidettyä xsaran farkkuu ja ainut vika oli vuotava lämmityslaitteen kenno....Nesteen haju oli kopissa VALTAVA ja huurrutti ikkunat! Hieman HÄVETTI, kun oon kehuskellu xsaraa, ettei oo mitään vikaa ollu... Ny pitää kysellä, että onko yleinenkin vika??? Ittellänikin kun on pihas tollanen 03.vm....... Pitääkö siis varautua tohon remppaan jo piankin? En oo viittiny edes kattoo, että onko lämppärinkenno kuinka häjys paikkaa, taitaa saada koko kojelaudan purkaa, että pääsee käsiksi... Hinta kyllä oli autossa kohdallaan ja lupailivat korjata vuotavan kennon samaan kauppaan, mutta eipä anoppi halunnu valmiiksi "rikkinäistä" autoo ostaa.... Niin siis autossa oli täys merkkihuoltokirja ja jakoremmit yms.. oli vaihdettu! Hurja on kyllä xsaran arvonalenema, sillä auton olis saanut 7500€ Kenno korjattuna ja juuri katsastettuna  :o :o

CitXsan97

Saarasta en tiedä, mutta ainakin Xantiassa kennoja on menny. Taitaa tälläkin foorumilla olla niistä asiaa aika paljon.
Mutta menee niitä muissakin autoissa! Tuttavani Opelixiin on kenno vaihdettu jne.
Pointti ehkä onkin juuri siinä, miten kennoon pääsee käsiksi. Xsaran omistajat kertokoot omia kokemuksiaan, mutta Xantiassa kennon vaihto on hiivatin kova homma. Kojelaudan joutuu purkamaan kokonaan. Tuli fiilis, että auton rakentaminen olisi aloitettu leijuvan lämmityslaitteen kennon ympärille  ;D

Paikka-ainetta ovat jotkut menestyksekkäästi käyttäneet, itselläni se oli lyhytaikainen lohtu. Parasta, kun vaihtaa kennon het.
Santula oli ajettu n220tkm/10 vuotta, kun kenno meni.

Missäs tuo Xsara on?  :D

Kapteeni Camembert

Lähes epäilyttävän hapla tuo Xsara. Vastaavat ovat yleensä lähtöhinnaltaan 9 000 euron kieppeillä. Mikäs kone ja varustetaso tuossa oli?

Gusse

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni Camembert - maaliskuu 27, 2008, 08:09:44
Lähes epäilyttävän hapla tuo Xsara. Vastaavat ovat yleensä lähtöhinnaltaan 9 000 euron kieppeillä. Mikäs kone ja varustetaso tuossa oli?
Aika monien hintapyynnöt alkavat kyllä nykyään olemaan reilusti alle 9 000 €. Tässäkin yksi esimerkki www.nettiauto.fi/1825730.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

Suutari

http://www.rintajouppi.fi/vinfo15.asp?vid=ICG363 Tuosta autosta oli kauppa tekeillä! Muita vikoja oli märäntynyt pakoputki, joka on kyllä kestäny jopa hienosta mun mielestä, mutta tiensä päässä se silti oli! Edellisen omistajan sain "langanpäähän" ja sillä oli ollu ongelmia väyläkortin kans, oli kuulemmaista jättäny esin. penkinlämmittäjät päälle, mutta oli takuuseen korjattu ja sanoi, ettei autossa oo mitään vikaa... Ja mitä mä sillä ajelin, niin eipä se pahalta tuntunu! Ei muuta, jos hinta miellyttää, niin Seinäjoelle vaan xsarakaupoille!

Suutari

Niin ja sitten oli tietysti se tyyppivika, että takajarruvalon ympäriltä maalit hilseili.....

CC-CAR

Lainaus käyttäjältä: Suutari - maaliskuu 27, 2008, 09:42:51
http://www.rintajouppi.fi/vinfo15.asp?vid=ICG363 Tuosta autosta oli kauppa tekeillä! Muita vikoja oli märäntynyt pakoputki, joka on kyllä kestäny jopa hienosta mun mielestä, mutta tiensä päässä se silti oli! Edellisen omistajan sain "langanpäähän" ja sillä oli ollu ongelmia väyläkortin kans, oli kuulemmaista jättäny esin. penkinlämmittäjät päälle, mutta oli takuuseen korjattu ja sanoi, ettei autossa oo mitään vikaa... Ja mitä mä sillä ajelin, niin eipä se pahalta tuntunu! Ei muuta, jos hinta miellyttää, niin Seinäjoelle vaan xsarakaupoille!

**No rinta-joppari taitaa sitten pimitellä niitä mahdollisia vikoja kun ei kerro sitten suoraan ostajalle että mitä mahdollisesti on autossa vikoja tai-
muuta oleellista puuttuen..Joten se siitä luotettavasta firmasta jälleen kerran... :)

ealab

Ja oliskohan tuosta takapyörät liikaa linkussa.

japa

Lainaus käyttäjältä: ealab - maaliskuu 27, 2008, 13:38:23
Ja oliskohan tuosta takapyörät liikaa linkussa.

Reilut 100tkm ajettu 2003 vuosimallin auto -tuskinpa vaan on renkaat linkussa!
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

CC-CAR

*Kyllä vähän näyttää sisään päin harittavan tuossa kuvassa jos katsoo tarkkaan siis.. :)

Suutari

Pakko hieman Rinta-jouppia puollustella! Elikkä ei ne automyyjät tuon hintaluokkaisia autoja ajele eikä etsi vikoja niistä! Citikaa kun kauppaat ko. liikkeessä, niin myyjä kysyy paljonko ajettu ja minkä vuotinen ja jos jaksavat nähdä "paljon" vaivaa, niin voivat käydä jopa klasista kattomas... J. Rinta-joupin kokoisessa käytettyjä autoja myyvässä liikkeessä tuollainen alle 10t€ autot ei paljon taida merkata, ei tuota paljoo voittoo, mutta ei niitä tappiollakaan silti sieltä myydä...Uskallanpa väittää, että ko. liike kyllä laittaa autot kuntoon, mutta ei ne niistä itte vikoja kattele, vaan jos asiakas antaa palautetta, niin sen jälkeen ne korjaa ja vaikka kauppa on tehtynä, niin kylläpä ko. liike on myymistään autoista hyvin ollu vastuussakin! Itse en ole ko. liikkeestä autoa ostanut, mutta moni tuttu on kaupat siellä tehnyt ja takuuseenkin on autoja korjattu! Takapyörät retuutelin läpitte ja ei niis kyllä mitään klappia tuntunu, eikä ajossa kolahdellu, eikä perä muljahdellu mihinkään! Itse olisin xsaran ostanu, jos olisin autoa vailla, mutta Anoppi ei halunnut valmiiksi "rikkinäistä" autoa, vaikka olisivat sen ko. liikkeessä korjanneetkin!

CC-CAR

"Normaali" autokauppias ainakin täällä päin jokaisessa liikkeessä käy tarkistamassa ajoneuvon pintapuolisesti/moottoritilaltaan ja ajavat-
koeajot sekä tarkistavat muut oleelliset kohdat myöskin.
joissakin autoliikkeissä myyjät ajavat suoraan korjaamon puolelle kuulemma tarkistukseen ajoneuvon...?

ELi marketti auto kaupan ja tavallisen autokaupan eron voi sitten jokainen hahmottaa että kummasta voi saada sen varmemman ajoneuvon.
Toki kuluttajana jokainen voi vaatia jonkin aikaista takuuta ajoneuvolle joka uudehko ja alle 100tkm ajettu.
Ja edelleenkin pätevä termi käytettyjen autojen myynnissä myös liikkeessä on että autot myydään siinä kunnossa missä ne on tulleet-
edelliseltä omistajalta!

Mutta onhan ne isotkin autokaupat kivoja kun tarjolla vaikka minkä näköistä kulkuneuvoa sekä kyllä se jouppikin luotettava firma silleen on jos-
vertaa yksityisen myymiin ajoneuvoihin joissa ollaan ihan omalla vastuulla ostelemassa eikä itku auta markkinoilla jos ostos onkin sitten täysi-
pommi.Ja myönnän että itse tein yksityisen kanssa rohkeat kaupat mutta joskus on kortit lyötävä pöytään vaikka hirvittäisi ja tällä hetkellä-
viikonloppuna on haettavana 150e moottori jolla ajettu 235tkm..(kolariautosta)  :)

Kapteeni Camembert

Lainaus käyttäjältä: Suutari - maaliskuu 27, 2008, 19:03:40Uskallanpa väittää, että ko. liike kyllä laittaa autot kuntoon, mutta ei ne niistä itte vikoja kattele, vaan jos asiakas antaa palautetta, niin sen jälkeen ne korjaa ja vaikka kauppa on tehtynä, niin kylläpä ko. liike on myymistään autoista hyvin ollu vastuussakin! Itse en ole ko. liikkeestä autoa ostanut, mutta moni tuttu on kaupat siellä tehnyt ja takuuseenkin on autoja korjattu!

Käytäntö vaihtelee kyllä tässä hyvinkin suuresti. On liikkeitä, joissa kaikki (paitsi kuluvat osat) korjataan kaupan jälkeen mukisematta, ja sitten liikkeitä, joissa saa alkaa taistella asiansa puolesta.

Nykyisestä autostani pimahti katalysaattori 700 kilometrin ajon jälkeen (Antipollution fault, Veholla diagnosoitiin). Oli siis selvää, että katissa oli jo myyntihetkellä häikkää, sillä en itse sitä kolauttanut mihinkään tai muuten hajoittanut. Autolla oli ajettu 140 000, joten katin olisi pitänyt kevyesti kestää. Alkoi päiväkausien taistelu myyjäliikkeen (iso, mutta ei Veho) kanssa. Soitin myös kuluttaja-asiamiehelle, joka totesi, että vaikka katti ei ole ns. kuluva osa, saisin olla tyytyväinen, jos myyjäliike hankkii osan, asentaa sen  ja tulee hinnassa 50 prosenttia vastaan. Näin lopulta tapahtui, mutta köyhdyin silti 320 euroa.

Viime kesällä törmäsin polttareissa kaveriin, joka oli duunissa automyyjänä isossa liikkeessä Helsingissä. Hän väitti (vielä selvinpäin ollessaan), että heidän liikkeessään kaikki isommat ja pienemmät viat korjataan vaihtoautosta ilmaiseksi puoli vuotta kaupanteon jälkeen.

jatako

Tossa alussa kyseltiin, jotta onko yleinen vika. Viime talvena kun meidän Xsara hukkaili jäähdytysnesteitä, epäiltiin Astrum-autossa ekana lämppärinkennoa. Niitä kuulemma jonkin verran mennyt. Meillä lopulta vika kohdentui rikkinäiseen kannentiivisteeseen.

Sitikkapuoskari

Kyllä meillä ainakin Seinäjoen Rinta-Jouppi korjauttaa viat jos niitä löytyy myydystä autosta. Ei ne isot autokauppiaat pysty kaikia piilovikoja löytämään. Ainakin vastaan tulevat jos on isompaa. Eihän käytetty auto ole uusi.. jos olisi niin hintakin olisi sen mukaan.. Xsaran kennoja on mennyt muutamia- ei iso epidemia- toki isohko työnä.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Kapteeni Camembert

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - maaliskuu 28, 2008, 22:33:35
Kyllä meillä ainakin Seinäjoen Rinta-Jouppi korjauttaa viat jos niitä löytyy myydystä autosta.

Korjaa korjaa, mutta epäilenpä, että eivät korjaa ns. kuluvista osista aiheutuneita vikoja... ja siitä saakin sitten kauppurin kanssa tapella, mikä osa milloinkin on kuluva. 

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni Camembert - maaliskuu 31, 2008, 11:57:55
Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - maaliskuu 28, 2008, 22:33:35
Kyllä meillä ainakin Seinäjoen Rinta-Jouppi korjauttaa viat jos niitä löytyy myydystä autosta.

Korjaa korjaa, mutta epäilenpä, että eivät korjaa ns. kuluvista osista aiheutuneita vikoja... ja siitä saakin sitten kauppurin kanssa tapella, mikä osa milloinkin on kuluva. 
Totta tuokin-valitettavasti..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Qeewstle

Onko kukaan korjannut itse tuota vuotovikaa ts. vaihtanut lämppärin kennoa?
Itsellä vuotaa kovastikin ja epäilen, että ei enää paikkausaineet auta vaikka pullo tuossa valmiina olisikin. Autona -99 ilmastoitu saara. Korjaamolla olivat 4-6 tuntia varanneet aikaa, joten kalliiksi tulisi.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Qeewstle - heinäkuu 22, 2008, 10:53:36
Itsellä vuotaa kovastikin ja epäilen, että ei enää paikkausaineet auta vaikka pullo tuossa valmiina olisikin. Autona -99 ilmastoitu saara. Korjaamolla olivat 4-6 tuntia varanneet aikaa, joten kalliiksi tulisi.
Lisää kuluihin vielä auton sisustapesu n. 50-80eur.

ace

Lainaus käyttäjältä: Qeewstle - heinäkuu 22, 2008, 10:53:36

Jos on yhtään samanlainen savotta kuin Xantiaan, niin itse vaihdettuna varaisin aikaa vähintään päivän pari (tuo 4-6 tuntia kuulostaa aika rivakalta toiminnalta). Ei ole vaikea homma, mutta aikaavievä, kun pitää arkistoida jokainen nippeli ja nappeli, ettei niitä jää sitten kasatessa yli ;D
C5 Aircross Hybrid/2021, C5 240 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Qeewstle

Juu, hiasta hommaahan tuo on. N. 4 tunnin jälkeen pääsen purkamaan itse lämmitinlaitosta. Haynesin opas on kyllä ollu enemmän kun tarpeellinen.
Itse kennohan ei minun tapauksessa maksa kuin 65e, joten en lähteny sitä korjaamolle laitattaan sekä mukavaa hommaahan tuo värkkääminen on, tiettyyn pisteeseen saakka  :)

tao

pistänpäs samaan ketjuun myös oman kysymyksen.. autona xsara -00 1.6 5d.
Onko millainen homma tuo lämppärinkennon vaihto? neuvot olisivat tarpeen sillä citroen huollossa veikkasivat hinnaksi 400€..ja osan hinnaksi 80€.  >:(
tulee siis sellanen ikävä tuoksu auton sisälle kun pistää lämmöt päälle ja neste vähenee, vaikkakin pikkuhiljaa (ei siis väliä onko lämmöt päällä).. citikalla epäilivät syyksi tuota lämppäriä..

p.s. sanoivatpas myös siellä ettei ole mitään haittaa vaikka nesteet loppuisi..  ??? onko tuo oikeasti totta?

lisäälhm

Kyllä ihmettelin kymmenkunta vuotta sitten kun hairahduin tiisseli Jettaan vm -86 ajettu n. 350 tkm ja lämppärinkenno vuoti. Takuuna olisivat vaihtaneet, vaan tykkäsin itse vaihtaa; hain vain kennon ilmaiseksi Pörhöltä. Tuollainen toimintamalli heillä oli kun tyyppiviaksi olivat kokeneet. 405:een vaihdoin kennon ja katsoin kuinka putket vähän väänsivät kennoa ja siitä syystä vuoti. Ei ole tarvinnut vaihdella kennoja sitikoihin.

m1qq0

Niin eli vika on ilmennyt tässä viime talven aikana.

Aina kun pistää puhallinta lämpimän puolelle, tulee kapiiniin järkyttävä jäähdytysnesteen haju, ja ikkuna vetää oikealta puolelta huuruun?
Mistäs tätä lähtis hommaa lähtis purkamaan...on näitä vikoja kertynyt jo  varastoon aika läjä, mutta tämä nyt on häiritsevin.