05 vm takasatula

Aloittaja juhani.28, tammikuu 20, 2025, 09:34:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhani.28

Takasatulan kun purkaa ja kasaa,pitääkö aina vaihtaa uudet pultit? Semmosta jostain luin..

mustis

Ei tarvi jos ne sattuu saamaan ehjänä auki.

purflux

En ole vaihtanut I-koppasessa 2002 pultteja jos ovat suosiolla auenneet. Mutta jos momentti on ollut kova niin varmuudeksi vaihtaisin. Niinkin voi tehdä että laittaa vanhat pultit ja ajaa varovasti (ei motarilla 120 vaan 90) ja vaihtaa ne kun saa uudet jostain.
Tässä yhdet pultit, tiedä sopiiko sitten:
https://www.ak24.fi/fi/varaosat/frenkit-232025?ccid=18454;100807

cdi

Mä  tein uudet pultit  kun ei mitta ja paksuus täsmännyt muistaakseni 12 mm 8,8 pultista. Ei siellä jännitykset muodostu määräväksi tekijäksi vaan pikemminkin leikkausvoima.  Ja takapäässä painokin kevenee voimakkaassa jarrutuksessa.  On sillä toimempiteen jälkeen 4-5vuosi menossa.

perrye

Lainaus käyttäjältä: juhani.28 - tammikuu 20, 2025, 09:34:38
Takasatulan kun purkaa ja kasaa,pitääkö aina vaihtaa uudet pultit? Semmosta jostain luin..
Pitää

purflux

Lainaus käyttäjältä: cdi - tammikuu 21, 2025, 09:34:33
  Mä  tein uudet pultit  kun ei mitta ja paksuus täsmännyt muistaakseni 12 mm 8,8 pultista. Ei siellä jännitykset muodostu määräväksi tekijäksi vaan pikemminkin leikkausvoima.  Ja takapäässä painokin kevenee voimakkaassa jarrutuksessa.  On sillä toimempiteen jälkeen 4-5vuosi menossa.

Muistelen taas että olisi ollut 10x1,25 pultti mutta sekin on epävarmaa onko II-koppasessa sama kuin ykkösessä.

cdi

Lainaus käyttäjältä: purflux - tammikuu 22, 2025, 11:21:28
Lainaus käyttäjältä: cdi - tammikuu 21, 2025, 09:34:33

Muistelen taas että olisi ollut 10x1,25 pultti mutta sekin on epävarmaa onko II-koppasessa sama kuin ykkösessä.

Saattaa olla mutta paikallisessa putkassa ei ollut tarpeeksi pitkiä niin sorvasin sopivaksi ja tein uudet kierteet.

Ainut mihin kannattaa laittaa vaihtaa12,9 kuusiokolopultti on käsijarrun vivun kiinnitys .