ajaminen huoltoasennossa

Aloittaja kulmaraudat, marraskuu 28, 2024, 10:20:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kulmaraudat

Vuoden vanhat takapallot ja taka akselistosta ei ole kuulunut mitään kolinaa tai naksumisia. Tuossa yks päivä jouduin ajamaan korkeimmassa asennossa aura-auton tekemän vallin yli ja toinen takakulma putosi hivenen syvennyksessä olevan kaivonkannen päälle ja joustoa ei tietysti ollut.

nyt taas toiselta puolelta takaa kuuluu kolahduksia ajellessa monttuihin ja joskus myös kääntäessä kun auto ottaa uuden asennon.

voiko kohtuu uudet pallot mennä rikki jos ajaa huoltoasennossa ja kulma kolahtaa kaivon kannen syvennykseen?
Mondeo mk4.5 Ecoboost 2.0 powershift
Focus mk3 1.6Ti-VCT powershift

Entiset ranskalaiset:C5 2.0b berline automaatti vm05, Renault Laguna automaatti vm03. Xsara break vm. 00.

Bornyhalls

Ennemmin se jousitolppa hajoaa kuin itse pallo tuollaisesta.

kulmaraudat

Lainaus käyttäjältä: plagu - marraskuu 28, 2024, 10:24:27
Ennemmin se jousitolppa hajoaa kuin itse pallo tuollaisesta.

ok, takana ei taida olla tolppaa. on se sylinteri, kummallinen laakeroitu tukivarsi ja pallo. eli takana varmaan se tukivarsi, laakeri tai sylinteri menisi ennemmin rikki kuin pallo. mutta täytyy tutkia että onko palloissa tasaisesti "jousto" tallella tai että mistä toi naksunta on taas alkanut. oli vuoden hiljaa ja hiljeni pallojen vaihdolla vuosi sitten.

Entiset ranskalaiset:C5 2.0b berline automaatti vm05, Renault Laguna automaatti vm03. Xsara break vm. 00.

Teuski

Onko kynkänlaakerien vaihdosta tietoa? Oliskohan ennestään huono laakeri ottanut nokkiinsa ja nyt siellä napsuu.

Miltä pyörien asennot näyttää? Paukkuuko paikallaan korkeutta muuttaessa?
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

kulmaraudat

Lainaus käyttäjältä: Teuski - marraskuu 28, 2024, 11:02:36
Onko kynkänlaakerien vaihdosta tietoa? Oliskohan ennestään huono laakeri ottanut nokkiinsa ja nyt siellä napsuu.

Miltä pyörien asennot näyttää? Paukkuuko paikallaan korkeutta muuttaessa?

ei ole mun aikana vaihdettu tukivarren laakereita (5 vuotta ja 80tkm) ollut omistuksessa. täytyy mittailla pyörien asentoa. näyttää ihan normaalilta. ei pauku kun paikallaan muuttaa korkeutta.
voi myös olla että on enään vain 15tkm jäljellä mun omistuksessa joten rauhassa pähkäilen että voiko napsumiselle tehdä jotain vai antaako olla.

kulmaraudat

sellaisen huomasin että kun istahtaa autoon (ei siis käynnissä ja auto paikallaan) silloin tällöin sama peltinen kolahdus/napsahdus vasemmasta takanurkasta.

Teuski

Kyllä se ihan kynkänlaakerilta kuulostaa.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-