C4 Grand Picasso vm. 2013 1.6 e-HDi 115 Polttoaineensuodatin + moottoriöljy

Aloittaja Corle, elokuu 14, 2024, 17:45:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Corle

Alustanumero: VF73A9HC8DJ804529
Moottorikoodi: BHX (DV6FC); 9HC (DV6C)

Mikähän suodatin tuossa on kun hauilla löytyy sekä peltikuorista suodatinta että suodatinpatruunaa. Eli kumpa tuohon nyt pitää ostaa vai käykö molemmat? päällä siinä polttoainesuodattimella on se käsipumppu jos niitä nyt erillaisia edes on ja onko muuta huomioitavaa kuin se että monella on ollut ongelmia siinä ilmauksessa?

Ja tietysti jos joku osaa kehua hyvää suodatinmerkkiä mikä toimii hyvin talvet kun ei viitsisi uudestaan sitä joskus 20 asteen pakkasilla vaihtaa.

Edit lisätääs tähän kysymys myös moottoriöljystä kumpi on oikea vai onko merkitystä kumpaa käyttää kun ohjekirja on ranskaksi niin en ihan varmuutta saanut kun kyseiselle moottorille kait on kahta eri valmistajan hyväksyntää. Eli  PSA B71 2312 ja PSA B71 2290 Tietäisi sitten vaihtaa oikeaa.

KariM

Tällä tubettajalla on molempien suodatintyyppien vaihto esitettynä. Hänen mukaansa eHDI:ssa olisi peltikuorinen ja BlueHDI:ssa kotelon sisällä vaihdettava patruuna. Kurkkaa mitä kannen alla näkyy, peltikuorinen on kirkas kun taas avattava pönttö musta.

https://youtu.be/w4CgyNp7oXA

Minulla olevan 2015 huoltokirjan mukaan molemmat mainitsemasi öljyluokitukset käyvät 1.6 HDI:lle (pl. BlueHDI). Totalin tuotteissa ero näkyy olevan viskositeetissa, 0W30 vs 5W30.

perrye

Öljyt
EM:05W30 B71 2290 - 05W30 B71 2290 (C2) - EM:00W30 B71 2312 - 00W30 B71 2312 (C1C2)
Suodatin mielestäni 1906E6

Tosiaan Valeokin näyttää VIN:illäkin "kuoretonta" panosta. Muut peltikuorista.

Jos auto olisi minun niin laittaisin Total Quartz Ineo ECS 5W30 öljyksi ja suodattimeksi alkuperäisen tai Purflux CS762.
Esim. Ipartsilla kun katsoo niin OE-suodatin 23,84 ja Purflux 25,73 eli OE on edullisempikin.

Corle

Jeps kiitoksia tuosta öljystä. Näin meinasinkin että molemmat käy, mutta kun on niin lyhyt ranska että oli pieni mahdollisuus että jotain ymmärsin väärin.

Ja itse suodattimeen nuo videot selvensi hyvin että on se peltikuorinen. Sen kannenkin perusteella kun auton omaa vertasin tuohon. Kun tuossa panos mallissa on tuo mutteri mistä sen saa kierrettyä auki ja kiinni. Ja peltikuorisessa ei.

Alpo Kieppi

Mukava nähdä tuo polttainesuodattimen vaihto oikein tehtynä. Minulla tuota vaihtaessa ei ilmaantunut noin helpolla. Lähti hyvin käyntiin mutta sitten sammui. Ilmaa järjestelmässä - päättelin. Piti imeä keskimmäisestä suodattimen letkulähdöstä öljynvaihtopumpulla jonkin verrankin dieseliä, joka vaahtosi kuin olut kuohuaa. Sitten lähti tulille. Kaikkinensa helppo mutta aika haiseva homma dieseljätteineen.
ë-C4 Shine -22
3008 Active Puretech 130 Mt6 -18
C4 Puretech 130 At Intensive -16

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella