C5 III - (Taka)Ovet ei pysy auki

Aloittaja Jyppi77, heinäkuu 17, 2024, 14:05:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyppi77

Heips!

Takaovet eivät pysy auki pitämättä,
(Eikä etuovetkaa kovin hyvin, jos vähänkään kallellaan)
onko se koko sarana vaihdettava
vai onko olemassa joku kikkavitonen?
Ei vaikuta kovin halvoilta ne saranat
(jossain oli jopa satkun kipale)
ja millainen työ se olisi vaihtaa?

Citroen kuski vuodesta 2023
-C5 III 2.0 16V Sedan 2009

Rictoen

Saranat vaihdettava ja normihinta esim ebayssa taitaa olla 90 - 100 €.

Olen pariin etuoveen vaihtanut, ei kovin paha. ovi raolleen, tunkilla tai apurin avulla kannatukselle ja sarana irti korista ja ovesta. Korin puolella ahdasta, mutta sopivilla avaimilla olen saanut pultit avattua ja kiinnitettyä.  Luulen että nyt menisi vartissa vaihto, joka itseasiassa on tässä nykyisessäkin odottamassa.

Niin, voi olla jotain niksejä, joita en tiedä - paremmin perehtyneet jatkavat...

Jyppi77

Lainaus käyttäjältä: Rictoen - heinäkuu 17, 2024, 21:59:49
Saranat vaihdettava ja normihinta esim ebayssa taitaa olla 90 - 100 €.

Näin mä oon asian ymmärtäny.. suolainen hinta jos kaikki 4 uusii.. no jos nyt alkuu noi takaovien saranat..

Olen pariin etuoveen vaihtanut, ei kovin paha. ovi raolleen, tunkilla tai apurin avulla kannatukselle ja sarana irti korista ja ovesta. Korin puolella ahdasta, mutta sopivilla avaimilla olen saanut pultit avattua ja kiinnitettyä.  Luulen että nyt menisi vartissa vaihto, joka itseasiassa on tässä nykyisessäkin odottamassa.

No eiköhän se kaverin luona sit onnistu

Niin, voi olla jotain niksejä, joita en tiedä - paremmin perehtyneet jatkavat...
Ei ilmeisesti ole..

mrc5hdi

Juuri omaani vaihdoin kuskin oveen.
Alkuun rutisi ja naksui. Lopulta hiljeni, muttei enää pysynyt auki asennossa.
Niinkuin edellä on todettu, helppo vaihtaa, vajaan tunnin homma pienellä sovittamisella.
Eiköhän tuo takaovi mene samoilla työvaiheilla..
Jos hinta kirpaisee kivijalkaliikkeestä, omani tilasin täältä:

€34.73 | Door Hinge Stop Door Stopper Limiter for Citroen C5 Left Right 9035X0 9035W9
https://a.aliexpress.com/_EGv5NHh

Parissa viikossa perillä, varsin orkkislaatuisen oloinen sarana.

chewitsi

joka huollossa pitäis öljytä saranat ja pitimet. Aika nopeesti muuten alkaa tepposteleen.

ace

Lainaus käyttäjältä: chewitsi - elokuu 06, 2024, 00:08:27
joka huollossa pitäis öljytä saranat ja pitimet. Aika nopeesti muuten alkaa tepposteleen.

Juuri näin. Jos oikein muistan, nämä C5 X7 ovistopparit ovat vaan rakenteeltaan suljetut kotelot, eli öljyä ei saa sisään ja kosteus ei tule ulos. Joku joskus kertoi, että kotelon pohjaan reikä ja sitä kautta öljyä sisään.
C5 Aircross Hybrid/2021, C5 240 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

mrc5hdi

Lainaus käyttäjältä: mrc5hdi - elokuu 05, 2024, 15:36:06
Juuri omaani vaihdoin kuskin oveen.
Alkuun rutisi ja naksui. Lopulta hiljeni, muttei enää pysynyt auki asennossa.
Niinkuin edellä on todettu, helppo vaihtaa, vajaan tunnin homma pienellä sovittamisella.
Eiköhän tuo takaovi mene samoilla työvaiheilla..
Jos hinta kirpaisee kivijalkaliikkeestä, omani tilasin täältä:

€34.73 | Door Hinge Stop Door Stopper Limiter for Citroen C5 Left Right 9035X0 9035W9
https://a.aliexpress.com/_EGv5NHh

Parissa viikossa perillä, varsin orkkislaatuisen oloinen sarana.

Ja sehän oli vaan orkkislaatuisen oloinen. Puoli vuotta ja ovi tulee taas omia aikojaan kiinni.. 🤨

Jyppi77

Lainaus käyttäjältä: mrc5hdi - helmikuu 23, 2025, 14:48:33
Ja sehän oli vaan orkkislaatuisen oloinen. Puoli vuotta ja ovi tulee taas omia aikojaan kiinni.. 🤨

Hitto.. no onneks en oo kerenny tilata toista paria..

Onkohan noi ebaystäkään sit sen parempia kuin nuo AliExpressin? vai onko vaan mentävä marmoritiskille?