C4 Grande pyöränkulmat takana

Aloittaja ExXm, joulukuu 08, 2022, 19:14:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ExXm

-08 Grandessa meni kesärenkaista sisäsyrjät sileeks kesässä. Kattelin vatupassilla sen verta osviittaa, että takavanteiden yläreuna on n. 15mm sisempänä kuin alareuna. Täähän on kuin joku nuorisobemari.... Eikä tuossa akselissa mitään säätöjä ole? Katsastuksessa ei mitään mainittu, että jotain välystä olis tai mitään muutakaan vikaa. Mikä neuvoks?

purflux

Jos siinä on vanhanaikainen vääntösauvajousitus, silloin voi olla laakeroitu ja laakerit sököt. Myös ylikuormitus voi vääntää ripustuksia. Vai onko siellä kierrejouset?

ExXm

Ilmapussit on tossa grandessa takana. Jos ei ole sitten vaihdettu rautajousiin joita lyhyemmässä C4 picassossa. Muistin muuten väärin, takarenkaat kuluu mulla ulko- eikä sisäsyrjästä.  Näköjään tää ei oo mikään poikkeus, että takarenkaat kuluu http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?139784

KariM

Se on yhdystukiakseli, eli yhtä palaa koko rakenne. Jos pyöränkulmissa on vikaa, ei tilanteelle ole mitään(*) tehtävissä kun koko akselisto on vääntynyt pois muodostaan. Negatiivista camberia siinä on ihan ohjearvona luokkaa -1,5 astetta, mikä on jo silminhavaittava sivukallistuma, mutta ei vika. Auraus tuolla c4ownersin linkissä oli pielessä.

(*) Koko akselistoa ehkä pystyy hieman kääntämään, mikä vaikuttaa suuntakulmaan.

ExXm

Kiitoksia tiedosta. Mulle noi alustarakenteet on vähän hepreaa kun ei oo juurikaan tarvinnu niiden kanssa pelata. No onneks tais olla renkaat, missä ei pyörimissuunnalla ole väliä. Kääntää vanteellaan ja ajaa renkaat loppuun ja sit paaliin...

purflux

Lainaus käyttäjältä: ExXm - joulukuu 10, 2022, 16:40:39
Kiitoksia tiedosta. Mulle noi alustarakenteet on vähän hepreaa kun ei oo juurikaan tarvinnu niiden kanssa pelata. No onneks tais olla renkaat, missä ei pyörimissuunnalla ole väliä. Kääntää vanteellaan ja ajaa renkaat loppuun ja sit paaliin...

Ei kannata paalata jos saa uuden akselin.
Sinänsä harvinaista että ulkosyrjä kuluu, se ei viittaa vääntymiseen koska vääntyessä pyörät menee enemmän lintalleen ja kuluttaa sisäpuolta. Mystinen vika kun ulkopuoli kuluu.

ExXm

No tossa syksyllä vasta parkkiksella havahduin, että täh. Oisko nyt kuskinpuolinen niin, että ihan kantikkaaks oli kulunu reuna. Ja viel premiumrenkaat.... Ei sillä mitään merkitystä ole, että ilmapussit on vaihtunu rautajousiin?

purflux

Lainaus käyttäjältä: ExXm - joulukuu 10, 2022, 19:31:24
No tossa syksyllä vasta parkkiksella havahduin, että täh. Oisko nyt kuskinpuolinen niin, että ihan kantikkaaks oli kulunu reuna. Ja viel premiumrenkaat.... Ei sillä mitään merkitystä ole, että ilmapussit on vaihtunu rautajousiin?

Ei luulisi jos kiinnityspisteet on samat. Noi ilmapussit on ihan uutta minulle.

IJN

Tuskinpa jousittavan elementin tyypillä on merkitystä mutta jos takapään korkeus muuttuu, sillä voi olla.

ExXm

Ihan vaaterissa tuo näkyy kuormaamattomana makaavan. Ja aikalailla kevyellä kuormallakin tullut ajeltua.