Xantian vika osa 2: moottorihäiriön varoitusvalo

Aloittaja Mako, elokuu 16, 2007, 09:04:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mako

..ja tämäkin vielä. Ohjekirja sanoo, että pitäisi kiikuttaa auto huoltoon kun tuo varoitusvalo (salama moottorin sisällä) palaa. Onko mahdollista paikantaa vikaa mitenkään itse? Auto itsessään kyllä käy ihan normaalisti ja ottaa hyvin kierroksiakin.

Auto on Xantia 1.8i '94.

Kiitos etukäteen.

-M

aquavitix

Palaako koko ajan vai vain käynnistettäessä. Itse nollasin tuon ottamalla akun johdon irti muutamaksi minuutiksi (varmista että on esim. radion koodit tallessa). Jos vikavalo sammuu, ei liene vakavaa, tilapäinen häiriö. Toisaalta voit käydä luetuttamassa tai tehdä oman lukulaitteen. Muistaakseni täältä löytyy ohjeet. Vikakoodi ei kuitenkaan välttämättä kerro mitään (kokemusta on).

Mako

Lainaus käyttäjältä: aquavitix - elokuu 16, 2007, 09:26:07
Palaako koko ajan vai vain käynnistettäessä. Itse nollasin tuon ottamalla akun johdon irti muutamaksi minuutiksi (varmista että on esim. radion koodit tallessa). Jos vikavalo sammuu, ei liene vakavaa, tilapäinen häiriö. Toisaalta voit käydä luetuttamassa tai tehdä oman lukulaitteen. Muistaakseni täältä löytyy ohjeet. Vikakoodi ei kuitenkaan välttämättä kerro mitään (kokemusta on).

Kiitos. Täytyy käyttää huollossa vian luvussa. Mitähän Veho ottaa tuosta toimenpiteestä?

-M

aquavitix

Minulta veho riisti muistaakseni 40 euroa lukemisesta. Muualla pääsee tod. näköisesti halvemmalla varsinkin jos vikakoodi johtaa huoltoon...

EDIT: Muistaakseni täältä foorumilta löytyy ohjeet miten tuon saa itsekin selville ja lisäksi vielä lista koodeista...

Mako

Liittyisikö tähän semmoinen vika, mikä tuli tänään huomattua, että tuo Xanttu paukauttelee konehuoneen sulakerasiasta sulaketta, joka on korjausoppaan mukaan "Oxygen Relay Sensor/Cruise Control joku". Cruisea tuossa minun autossa ei ole..

marsumus

Itselläni täsmälleen sama peli kuin Makolla ja ongelmakin jossainmäärin. Sama valo palaa käynnistäessä ja sammuu hetkisen kuluttua, syttyy uudestaan n 5 min ajon jälkeen ja saattaa palaa 10s-2min jatkaen tätä vilkkumista seuraavat 10 minuuttia. Yleensä häviää kokonaan jos ajaa pidempää matkaa, eli harvoin törmännyt valoon enään 30min ajon jälkeen. Viimeksi kun korjaajalle kulkupeliä näytin ja kysyin asiasta oli vastaus jotenkin näin, että moottorissa pientä käyntihäiriöö/ilmansaannissa ongelmaa tai säätää muuten tyhjäkäyntiä. Korjaaja kuitenkin sanoi ettei kannata huolestua asiasta->ei aiheuta mitään toimenpiteitä jos ei vaikuta moottorin käytökseen.

aquavitix

Omaan Xantiaani vaihdatin huohotinletkut ja nyt syttyy tuo häiriövalo toisinaan ajon aikana hetkeksi. Huollon mukaan ei syytä huoleen, ilmeisesti hakee säätöarvoja.
Pitäisikö nollata tuo vikamuisti ottamalla akun johto irti ja suorittaa jonkunnäköinen totutus ajo vai poistuuko tuo vilkutus itsestään ajan kuluessa ?.

Häiritsee tuo vilkkuminen, vaikka moottorin toiminnassa ei mielestäni ole juurikaan eroa.