C5 II 2.0 HDI AM6 Vetoakselin sisemmän nivelen suojakumi

Aloittaja powerage, toukokuu 21, 2021, 13:19:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

powerage

Onko joku onnistuneesti vaihtanut vetoakselin sisemmän nivelen suojakumia (Vasen)? Purkautuuko akseli järkevästi mistään kohti?
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

olli__o

Ei mitään kokemusta, mutta tuli joku mielikuva että noita olisi ollut eri toimittajilta eri tavoin purkautuvia, mutten muista koskiko mitä konetta ja mitä automaattilaatikkoa, en löytänyt keskustelua aiheesta, mutta tuollaisen löysin (voi samalla senkin tarkistaa):
https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=23069.msg165957#msg165957

Ves_ku

Joskus yritin niveltä irti, mutta lujassa seisoo. Yhden nivelen päästin rälläkällä halki ja kyllä sielä sellainen rengas on josta se teoriassa yli tulisi, mutta vaatii kyllä tosi sopivat välineet että saa nypyn aikaan. Tuohon ei taida olla ihan jokapaikasa niveltäkään tarjolla joten ilmeisesti ei ole ajateltu DIY purettavaksi. Sopiva laadukas yli vedettävä kumi taitaa olla helpoin.

powerage

Kyseessä on sisempi nivel (tripodi) kts kuva. Toimiiko siinä ylivedettävä?
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

Ves_ku

No ei kyllä oo tullut koskaan siihen sisempään suojakumia vaihdettua, mutta miksikäs se ei sopivilla mitoilla toimisi. Liikkeethän siinä sisäpäässä on maltillisemmat poislukien tietty pituuden muutos jota ei ulommassa ole. Kokonaisen kunnostetun merkkarilta ostetun vetoakselin joskus vaihdoin ja siitä sisempi kumi (muovi) petti alle vuoden. Sain uuden akselin takuuseen ja se sit kestikin.

Teme

Sisempi nivel on kiinni seegerillä, ei ole paha irroittaa.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Ves_ku

Lainaus käyttäjältä: Teme - toukokuu 22, 2021, 07:00:21

Miten muistan ettei c5 II 2.0 hdi am6 yhdistelmässä irtoa. Voin kyllä olla väärässäkin.

olli__o

Se keskustelu mitä muistelin koskikin X7-mallia ja siellä oli vetoakselin valmistajasta riippuen, kahdessa irtosi ja yhdessä piti irroittaa ulompi nivel ja sen kautta lumi, eli vaikka tuolla alempana:
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=61695&start=27

Teme

Lainaus käyttäjältä: Ves_ku - toukokuu 22, 2021, 10:36:50
Lainaus käyttäjältä: Teme - toukokuu 22, 2021, 07:00:21

Miten muistan ettei c5 II 2.0 hdi am6 yhdistelmässä irtoa. Voin kyllä olla väärässäkin.

Kyllä lähtee. Olen ulompia kumeja vaihtanut sisäpään kautta.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !