C5 X7 Kolmannen etupallon vaihto

Aloittaja jussis, lokakuu 15, 2020, 12:06:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jussis

Tervehdys!

Onko kukaan vaihtanut itse Hydractive 3+ kolmatta etupalloa?
Vaatiikoo runkopalkin irrottamisen? Hyviä vinkkejä?

Kyseessä 2008 C5-farmari 2.0 HDi Diesel 136 HV.

isokissa5

Itse kysymykseen ei ole vastausta, mutta mistä päätit että pallot on ovat vaihtokunnnossa?

jussis

Aattelin, että 12 v vanhassa autossa on, kun ei oo muitakaan palloja kertaakaan vaihdettu.

vialho

Edelliseen X7:aan vaihdettiin keskipallo Citikkahuollossa Loimaalla. Firman omistaja itse vaihtoi pallon, purkamatta mitään palkkeja. Julmetun kokoisella vääntimellä kuulemma lähti. Osa tosin varmasti modattu ko käyttötarkoitusta varten
ex-sitikat: e-C4-23, C5 Aircross 130 HDI-19, C4 Cactus II 110-19, C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Kitkatti

Kävin sitikkakorjaamolta kysymässä vaihtoa pari viikkoa takaperin: palkki irrotettava ja kuulemma riski ettei lähde sovulla pallo irti, vaan hajottaa kiinnitysjalan. Onko kokemuksia tai perää asiassa?. Nurkkapallot vaihdoin itse ja muuttui jousitus pehmeämmäksi. HDI 136.

jarik

Montako niitä perkuleen palloja on loppujen lopuksi yhteensä? Konehuoneessa varsinaiset etu"jouset", takana alhaalla taka"jouset". Takana keskellä kaks lisää ja keulassakinko keskellä yks? Löytyykö niitä vieläki lisää?

Jos ja kun joka nurkassa on varsinaiset ns jouset, niin mikä merkitys muilla on? Autossa on kuitenkin normaali kallistuksenvakaaja molemmissa päissä.

C5-2005

Lainaus käyttäjältä: jarik - lokakuu 27, 2020, 23:13:35
Montako niitä perkuleen palloja on loppujen lopuksi yhteensä? Konehuoneessa varsinaiset etu"jouset", takana alhaalla taka"jouset". Takana keskellä kaks lisää ja keulassakinko keskellä yks? Löytyykö niitä vieläki lisää?

Jos ja kun joka nurkassa on varsinaiset ns jouset, niin mikä merkitys muilla on? Autossa on kuitenkin normaali kallistuksenvakaaja molemmissa päissä.

Niiden kytkemisellä ja poiskytkemisellä luodaan pehmeä jousitustila ja sport-tila.

C5 2.0i A Break 2005 ja Mercedes-Benz 124 300TD A 1993
Aiemmat:
C5 2.0i A Break 2005 (Xantia/CX pallotettu)
C6 2.2 HDI aut. Exclusive 2009
C6 2.7 HDI Exclusive 2006