C4 vm. 2005 ujeltava ääni rattia kääntäessä

Aloittaja n1k0, elokuu 07, 2020, 09:19:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

n1k0

Pikainen googlailu ei tuottanut varmuutta asiaan, joten kysynpä täältä onko kyseessä ominaisuus vai vika. Eli kun ratin kääntää ääriasentoon kumpaan suuntaan vain, kuuluu konepellin alta outo ujeltava ääni. En pääse pariin päivään asiaa itse tarkistamaan, mutta eräs veikkaus olisi ohjaustehostimen nesteiden vähäisyys ellei tuo sitten satu olemaan vain ärsyttävä ominaisuus.

Jude

Mun C4 1.6 -06 vinkui samalla tavalla, lopulta siihen vaihdettiin hammastanko ja tehostin joka on muistaakaseni sähköinen. Hammastanko oli mennyt sököksi kun tiivisteet olivat hajonneet.

n1k0

Okei, kiitoksia vastauksesta. Pitääpä tiedustella huollosta osaisiko joku kertoa paremmin tai paljonko mahdollisesti tuollainen remppa kustantaisi. Eräs epäily oli myös että eturenkaat ottaisivat kiinni johonkin mutta luulisi sitten renkaissa tai lokareissa näkyvän selvät jäljet tästä.

n1k0

Tässä vielä ääninäyte kyseisestä äänestä jos se sattuisi kuulostamaan tutulta jonkun korvaan.

Jude

Mun C4:n ääni kuulosti vinkumisen ja ujelluksen sekoitukselta, ei noin sivistymättömältä.

n1k0

Hah, joo sen verran mielenkiintoinen ääni tuo kyllä että ehkä paras käydä tarkistuttamassa kunnolla mikä vialla vielä kun ongelmana on pelkkä ääni

wesa

Hdi picasson vuotava tehostin piti tuollaista ääntä käännön ääripäissä aina kun oli neste vajunnut  liian ales. Ei ehkä noin kovaa vai oliko mikki lähellä tehostinta?
CX 25 Prestige -84, CX 22 i -88, GS X3-sähkö projekti, , Xantia Activa tct -96, C4GP 136 Hdi Excl A -07, C5 HDI 170 -08

n1k0

Okei, tuonkin äänen voimakkuus hieman vaihtelee ja mikki tosiaan oli kohtuu lähellä tehostinta. Koitan lisätä ohjaustehostimen nestettä jos ääni katoaisi ja pysyisi poissa, muuten vikana varmaan sitten myös tuo vuotaminen.