Xantian bensamittari sekosi

Aloittaja Karkki, elokuu 01, 2007, 13:58:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karkki

Onnistuin kesälomareissulla sekoittamaan Xantian bensamittarin. Liruttelin yhdellä tankkauksella tankin tosi täyteen, viimeiset tipat ihan täyttöaukon reunalta. Seurauksena oli, että autolla sai ajella pitkälti toistasataa kilometriä ennen kuin mittarin neula alkoi laskea. Tämän jälkeenkin mittari on näyttänyt systemaattisesti suurempaa määrää menovettä kuin tankissa oikeasti on.

Kyllähän tämänkin kanssa oppii elämään, kun pakko on, mutta tylsää on  :(

aquavitix

Mulla on aina toiminut mittari noin, eli on pitkään tapissa (n. 150 - 200 km), ja sitten putoaa suht nopeasti noin puoleen väliin, hidastuu hiukan ja loppuosa taas nopeammin. Olen luullut että on ominaisuus. Ei pahemmin haittaa kun nollaa tripin aina kun tankkaa. Suurin piirtein tankillisella pääsee kesällä n. 750-800 km ja talvella noin 700-750 km.

C5 Shadow

Muistan kuulleeni että korkeintaan kolme kertaa saa pistooli naksahtaa kun pitää lopettaa tankaaminen.
Liika on pahasta. Muistaakseni oireet on moisia.

jsi

Sama juttu Xantiassa, paitsi että neula ei paljon täydestä alas tule.  Pistoolia olen aina naksutellut niin kauan, että näen bensan pinnan putkessa. 

ealab

Tuttua. Bensamittari  näyttö on valitettavan epälineaarinen, eikä asteikko pidä paikkaansa. On kuin eri paria anturin kanssa. Puolen tankin osoituksella on vain n.1/3- osa jäljellä. Mutta täyteentankkauksen jälkeen kuluttaa tosi vähän!! :) Pääsee pitkälle ennen viisarin heilahtamista.

Jallu

Mulla skulaa ihan normaalisti. Kun puolessa valissa, mittarissa noin 350 - 400km ja
vauhti on tasaista.

Pitääkin lopettaa se täyttöpyssyllä naksuttelu, jotta toimii jatkossakin.  :)

Tepi

Ei se puoliväli, mutta 100-150km niin ei se neula juurikaan liikahda. Etenkin, jos ajaa suoraan tuon verran. Muutaman starttauksen jälkeen se tuntuisi tipahtavan jo lyhyemmillä matkoilla.
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Jallu

Siis mulla kulkee tasaisesti läpi koko asteikon.

Kirkhummer

Mulla taas seilaa ZX:ssä aivan omiaan se mittari. Täyttä tai lähes täyttä näyttää sen 150-200 km, sen jälkeen tipahtaa kerralla puoleen väliin, sitten joku 50 km ja neula on toiseksi alimmalla pykälällä, sitten se hoksaa että "eiku hetkinen, paljonkos siellä olikaan" ja rupee seilaan ees takas, välillä on toiseksi alimmalla, välillä toiseksi ylimmällä pykälällä, jopa saman kauppareissun aikana!! Ja varotusvalo alkaa palaa/välkkyä sitten ku tankissa on vielä joku 15-20 litraa bensaa... Tänään ajattelin vähän vilkasta sitä anturia että onko siinä jotain hämminkiä. Edellisessä autossa oli muuten asennettu väärinpäin (!!!!!) se anturi -> näytti koko ajan täyttä.

ealab

Harvemmin vika on anturissa. Useimmin mittariston piirilevyllä tinaiset kontaktinastat mittarikoneistolle. Jotain vinkkiä löytyy sitruunapatongista, sitruunahaku: xantian bensamittari- aiheella.