Mikähän tässä on vikana?

Aloittaja Esko, tammikuu 16, 2020, 23:18:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esko

Öljyn kulutus 1L /1000km, ei tunnu normaalilta, ja varmaan vähän kaunisteltu...   https://huutokaupat.com/1698384  kannattaako huutaa, pari tonnia?

mustis

"Koeajon perusteella jämäkän tuntuinen auto."
C5 x7  :)

hyper

Hinta tuskin nousee pariin tonniinkaan, mitä nyt olen sivusta seuraillut kamuxin ja rintajuipin huutokauppoja niin sitikat menee halvalla. Onkos tuo thp/vti koneella, 1.6 bensa? Mitä vikaa siinä nyt voi sitten ollakaan...
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

C5-2005

Lainaus käyttäjältä: hyper - tammikuu 17, 2020, 11:28:48
Hinta tuskin nousee pariin tonniinkaan, mitä nyt olen sivusta seuraillut kamuxin ja rintajuipin huutokauppoja niin sitikat menee halvalla. Onkos tuo thp/vti koneella, 1.6 bensa? Mitä vikaa siinä nyt voi sitten ollakaan...

156 THP
C5 2.0i A Break 2005 ja Mercedes-Benz 124 300TD A 1993
Aiemmat:
C5 2.0i A Break 2005 (Xantia/CX pallotettu)
C6 2.2 HDI aut. Exclusive 2009
C6 2.7 HDI Exclusive 2006

olli__o

Kai tuossa koneessakin on ne perinteiset syyt: männänrenkaat (ja/tai männät/sylinterit) ja venttiilien tiivistekumit (tai molemmat), turbokin toki voi vuotaa öljyä, se olisi halvin noista korjata (tai riippuu miten tekee, ulkopuolisella vai pääosin itse?).

Näiden lisäksi on tuon koneen tyypillisiä heikkouksia ainakin jakopäässä/ajoituksessa ja venttiilien karstoittuminen(kuten muissakin suorasuihkutus-koneissa) sekä imusarjan ongelmat talvella.
Tuolla vaikka jotain listaa ja/tai googlella lisää:
https://www.etuners.gr/peugeot-citroen-thp-engine-maintenance-servicing-101/

Ja jos tuolla vaan jatkaa ajamista öljyä lisäillen, niin männänrenkaat (jos vikaa niissä) ainakin karstoittuu ja yleensä hiili/karsta raappii sylinterinseinänkin hoonattavaan/porattavaan kuntoon.

Esko

Sehän oli kovin haluttu auto, hinnaksi tuli n.4500€ tosin 3000 jälkeen oli enään pari huutajaa...

Citikka sara

Tuntuu nuo thp olevan kalliimpia entä hdi koneelliset. Jännä sinällään vaikka noissa thp moottoreissa on ollut paljon ongelmia..