C4, tulipa ostettua kesällä...

Aloittaja SitruunaVti, marraskuu 02, 2019, 17:35:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SitruunaVti

Tollanen, C4 120Vti 2011 tuli ostettua herätteenä... Keoajossa sitä niin huomannu kun entinen oli vanhempi rohea pakettiauto... Mutta 1.6i:si tuntuu ihmeen nuhaseksi, etenkin reilu 1000-3000rpm. Paljon vanhemmat millä joskus ajelin tuntui huomattavasti pirteemmiltä. Eritoten juuri tuo vajaa 1500-3000rpm tosi nössö. Perstuntumalta mutsin exvanha 80hp Fiat Brava 1.2 tuntui huomattavasti joustavammalta käyttömoottorilta. Tuolla mainitulla kierrosalueella tuntuu että välillä kun löysää kaasua, siinä ihan pintakaasun rajoilla ikään kuin olis terävimmillään. Muutoin sillä alueella tuntuu kuin olis hentosen oloista nypytystä tai jotain... Luulis että yli 2010-luvun vapari sentään olis ilosempi.
Oon kyllä lukenut koneen olevan alakierroksilla kunnossa olevanakin vähän hengetön mutta näin henketön... Lukenut oon myös jakoketjunsäädön luistoista ym. Mikä olisi helpoin mahis nähdä vaikka tietokoneella onko kaikki kunnossa. Tässähän on kannessa kaikki hienoudet, ajotuksen ja nostonsäädöt ym, onkohan lie toiminnassa kaikki...

purflux

Luulisi että venttiilien ajoitus tuo nimenomaan lisää vääntöä, VTI tarkoita sitä? Joten kaikki ei liene kunnossa.

SitruunaVti

Eli oiskohan siellä jotain mäihää.. Tunteeko/tietääkö joku tätä konesta voisko helposi nähä jo piuhan päässä jos joku persiillään? Ennen olin mersumies ja Starilla näki kaikkea kivaa... Tietääkö joku Citikan vastaavan ja onko jollain harrastajalla Turun päässä moista🤔🤔

DANCID

Meidän VTI on kyllä noilla kierroksilla parhaimmillaan...3000 jälkeen ei sit tapahdu mitään  :)..

olli__o

Lainaus käyttäjältä: SitruunaVti - marraskuu 02, 2019, 19:33:50
Eli oiskohan siellä jotain mäihää.. Tunteeko/tietääkö joku tätä konesta voisko helposi nähä jo piuhan päässä jos joku persiillään? Ennen olin mersumies ja Starilla näki kaikkea kivaa... Tietääkö joku Citikan vastaavan ja onko jollain harrastajalla Turun päässä moista🤔🤔
Taitaa olla jopa sama firma sotkeutunut Citikan diagnostiikkalaitteiden valmistukseen kuin Mersun Starinkin (Actia), Citikalla nimi on Diagbox tai vanhemmille Lexia (joka käynnistyy tarpeen mukaan Diagboxistakin)

Matelija

Olisiko muuttuvassa venttilienajoitus-järjestelmässä jotain häikkää? Sellainenhan tuossa 1.6 VTI:ssä taitaa olla. Jos se ei toimi, vaikuttaa nimenomaan alavääntöön. Diagboxilla saanee selville, onko muuttuvan venttiilienajoituksen solenoidi toiminnassa alkuunkaan ja muuttuuko nokka-akselin kulma kuormitettaessa. Jos ei muutu, on VVT-järjestelmä pois pelistä.

Itellä ajossa on V6-koneinen C5, jossa tuo VVT-järjestelmä on pimeänä. Oireena juurikin tehottomuus kuvailemallasi kierroslukualueella. Alle 3000 kierroksella tuo tuntuu melkolailla 1.6 vapari-Avensikselta (anteeksi kirosana) vaikka paperilla on reilut 200 heppaa.
C5 Dynamique Tourer HDI140 -12

SitruunaVti

Eikös tässä konemallissa säätyvä ajoitus ja säätyvä nostokin🤔... Molemmat varmasti vikaantuessaan aiheuttaa hengenahdistusta. Onkohan jollain harrastajalla Turun suunnalla moista ohjelmistolaitetta millä voisi tsekata koneen toimintoja?