Xsara - Vts piippaa 1500rpm kierroksilla

Aloittaja Makkis78, heinäkuu 22, 2007, 21:13:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Makkis78

apua. mitä voin tehdä kun vaihdoin mittaristoon lamppuja taustavaloja +airbag valon, ne alkoi toimia mutta lisänä tuli piip-piip-piip ääni kun kierrokset on 1500 kohdalla. olen menossa rekisteröinti katsatukseen jossa huomautettii taustavaloista ja airbag valosta, olisi kiire ettei herjaa nyt tuosta äänestä..

myös käynti on todella tärisevää 2000rpm kohdalla, liittyiskö nämä toisiinsa. kaksi edellistä huoltoa on huoltokirjan mukaan tekemättä mutta muistutin näyttää 5000km.

päästöistä meni läpi 19.7
nämä viat alkoi 21.7

mika.malin@mikanmikro.com

Patonkikuski

siihen piippaukseen liittyy yleensä joku valokin, esim ö-paine.

Meinaatko tosiaan että 2huoltoa jätetty tekemättä? eli ajettu 40tkm samoilla öljyillä? voi olla pata aika morjens.

ealab

Kaiketi öljyn väristä näkee käyttöiän/- km:t. Ja uudella öljyllä käy nätimmin. Tarkista siivapyörä, viallisen huomaa mm. automaattikiristimen värinästä ja itse siivasta. Ei pidä olla värinää ja heittoja. Kyllä näitä "lonklihve"- käyttöaikoja on esiintynyt.

Makkis78

Lainaus käyttäjältä: ealab - heinäkuu 24, 2007, 22:48:33
Kaiketi öljyn väristä näkee käyttöiän/- km:t. Ja uudella öljyllä käy nätimmin. Tarkista siivapyörä, viallisen huomaa mm. automaattikiristimen värinästä ja itse siivasta. Ei pidä olla värinää ja heittoja. Kyllä näitä "lonklihve"- käyttöaikoja on esiintynyt.

öljyt on uuden näköiset, jakopää/kansiremppa tehty juuri edellsien ómistajan aikana,  piippauksen syy löytyi, STOP merkkivalo oli kärähtänyt. airbag valon vilkuttelu johtui apukuskin penkin alla olleesta huonosta liitoksesta, johdot vedetty nippusiteillä niin tiukalle että penkin kun kippasi niin antoi häiriön. käynnin tärinä' johtui vääristä tulpista, oli laitettu bosch 4-kärkiset, nyt championin kupariydin tulpat ja tuntuu toimivan.