(C5 III) keskellä moottoritietä virrat hävisivät!!!

Aloittaja pikkupanostaja, elokuu 24, 2019, 13:54:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pikkupanostaja

Terve!

Tänään tosiaan virrat hävisivät Citroen C5 III kesken ajon. Näytöt pimeäksi ja myös ohjauskin jäykistyi, siis varmaan tehostin pelistä pois...

Ilmoitti jotain Gearbox..... Olin niin paniikissa, ettei jäänyt mieleen ..

Virrat pois ja toimii taas normaalisti.... Mutta kuinka kauan..,..

Mistä ihmeestä voisi alkaa vikaa arvailemaan?

Alkaa Citroenin ja minun rakkaus rakoilemaan...

pemtone

Lainaus käyttäjältä: pikkupanostaja - elokuu 24, 2019, 13:54:17
Terve!

Tänään tosiaan virrat hävisivät Citroen C5 III kesken ajon. Näytöt pimeäksi ja myös ohjauskin jäykistyi, siis varmaan tehostin pelistä pois...

Ilmoitti jotain Gearbox..... Olin niin paniikissa, ettei jäänyt mieleen ..

Virrat pois ja toimii taas normaalisti.... Mutta kuinka kauan..,..

Mistä ihmeestä voisi alkaa vikaa arvailemaan?

Alkaa Citroenin ja minun rakkaus rakoilemaan...
Varmasti inhottava hetki ollut sulla!
Mulla on siinä vasemmalla "Check"-nappi. Liekkö sinunkin autossa, jos on niin antaako mitään vikakoodia? Itse kävisin luetuttamassa myös vikakoodit pajalla. Sitten (ehkä) olisi viisaampi korjaustoimenpiteiden kanssa. En tiedä auttaako mutta nämä tuli mieleen.

Megaman

Ekana katsoisin, että akunkegät kiristyy napoihin kunnolla. Siellä on varmaan pikakengät, jotka ei aina puristu tiukasti kuten pitäisi ja aiheuttaa blackoutin.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

pikkupanostaja

Kiitos vastauksista... Nyt kun tulin mökille ja laitoin virrat päälle niin ilmoitti

economy mode active, mittariston valot pimenee, mutta lähtee silti normaalisti käyntiin....

Nyt en enää tiedä mitään... Täytyy kai viedä johonkin tutkittavaksi...

Saa ehdotella jotain.... Tuon yllämainitun akunkenkä-asian ainakin tarkastutan....

ace

Lainaus käyttäjältä: pikkupanostaja - elokuu 24, 2019, 21:16:43
... economy mode active...

Tämä tarkoittaa vain, että akun lataus on sen verran matala, että kaikki ylimääräinen virtaa kuluttava sammutetaan. Jos auton ovet ovat olleet pitkään auki auto sammutettuna, niin tämän viestin saa usein ruutuun. Voi toki olla myös oire esim. huonosta akusta taikka laturista, jos pitkän ajon jälkeen auto menee virrat pois-virrat päälle operaation jälkeen heti economy modeen.
C5 Aircross Hybrid/2021, C5 240 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Janne L

Herkästi tuleva economy mode on merkki huonosta akusta. Ja jos akku kunnossa niin laturi.
Audi A4 tdi Q

Teuski

Uudet autot on siitä hölmöjä, että vaikka laturin remmi olisi poikki, ei tule varoitusta ennen kuin akun jännite laskee tarpeeksi, latausjännitettä ei haistella eikä lataysvaloa ole, noin ainakin c3 picassossa...
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

pikkupanostaja

Hei kiitos kaikille vastauksista...

Menen huomenna käymään korjaamolla... Jos selviäisi vikakoodin luvulla tai jollain muulla konstilla.....

Touché!

Samat oireet ja vähän muutakin outoa (mm. ajetut kilometrit eivät rekisteröityneet yhden pitkän matkan aikana kokonaan - 200km katosi jonnekin) ja syyksi paljastuivat akunkengät. Ei muuta kun hiomapaperilla navat ja kengät kirkkaiksi sekä kunnon kiristys ja kaikki oudot ongelmat loppuivat siihen paikkaan.

pikkupanostaja

Samat oireet ja vähän muutakin outoa (mm. ajetut kilometrit eivät rekisteröityneet yhden pitkän matkan aikana kokonaan - 200km katosi jonnekin) ja syyksi paljastuivat akunkengät. Ei muuta kun hiomapaperilla navat ja kengät kirkkaiksi sekä kunnon kiristys ja kaikki oudot ongelmat loppuivat siihen paikkaan.

Joo kyllä näin oli, että akun napojen kiinnitys oli syynä... Miinusnavan kenkä ihan heilui... Koppaus akunkenkään, napaan syvemmälle ja kiristys...

Kyllä täällä sitä kahteen kertaan jo kirjoitittekin....

KIITOKSIA TAAS KAIKILLE!!!