Kirjoittaja Aihe: Vakionopeudensäätimen "muisti"  (Luettu 542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jannep

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vakionopeudensäätimen "muisti"
« : Elokuu 02, 2019, 21:29:27 »
C5 -04 1,8 man. vakkari toimii muuten mutta siinä on ärsyttävä ominaisuus: eli ajan vakkari päällä jotain vauhtia ja painan jarrua tai viiksen päässä olevaa nappia saadakseni tuon vakkarin `pois päältä` niin se edellinen nopeus jää muistiin ja seuraavaksi kun taas haluan matkan jatkuessa uudelleen käyttää vakionop.säädintä niin vaunu joko loikkaa tai hidastaa siihen aiemmin käytettyyn vauhtiin. Toisessa ex. autossani C5 2,0 aut. ei tuo vanha vauhti jäänyt muistiin vaan uudelleen kytkettäessä tuli se uusi vauhti jota sillä hetkellä mentiin. Onkohan tuohon jotain muuta keinoa saada muistissa olevaa nopeutta unohtumaan kuin joka kerta kiertää katkaisin nollille jne?

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 312
  • Peukkuja: 10
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #1 : Elokuu 02, 2019, 22:25:24 »
Onkohan tuohon jotain muuta keinoa saada muistissa olevaa nopeutta unohtumaan kuin joka kerta kiertää katkaisin nollille jne?

Jos pitää res- tai set-nappia hetken pohjassa, se ottaa sen nykyisen nopeuden, mutta helposti käy niin, että tietokone tulkitsee sinun samalla haluavan hieman korkeamman vakionopeuden ja vaihtaa pienemmälle kiihdyttämistä varten.

Itse vaan napsautan vakkarin pois päältä ja takaisin päälle tuossa tilanteessa. Toimii selkeämmin ja loogisemmin niin.
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 1
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #2 : Elokuu 02, 2019, 22:44:15 »
Ota miinus napilla se uus nopeus niin ei säntäile.

Poissa INikki

  • C5 HDI
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 311
  • Peukkuja: 2
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #3 : Elokuu 03, 2019, 03:20:42 »
Tuplaklikkaus auttaa.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 306
  • Peukkuja: 20
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2019, 07:25:48 »
Ykköskoppaisen femman vakkarin viiksen logiikka on ihan hölmö. Uudemmissa, samanlainen viiksi toimii järkevämmin.

Uudemmassa muisti palautetaan siitä samasta "pause" - napista josta vakkari laitetaan pois.
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- XM 2.0i' 90 - =- AX 11 TRE '89 =-

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 549
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #5 : Elokuu 03, 2019, 10:03:09 »
Kyllä ykkösessä viiksen päästä sai cruisen paussille ja takaisin. 407 sama.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Tervo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2019, 10:11:23 »
Eikös toi alottajan kuvaama "ongelma" ole ihan normaali toiminta? Eli +/- napeilla asetetaan haluttu nopeus, viiksen päässä olevalla pause-napilla palautetaan jarrutuksen jälkeen se aiempi nopeus,taikka laitetaan cruise "pauseen". Ja jarrutuksen tai pausen jälkeen jos haluaa asettaa uuden nopeuden, niin kiihdyttää haluttuun vauhtiin, ja +/- -napilla asetetaan cruiseen.

Samalla tavalla mulla on toiminut jokaisen auton cruise, valmistusmaasta riippumatta.
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 306
  • Peukkuja: 20
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #7 : Elokuu 03, 2019, 11:58:17 »
Kyllä ykkösessä viiksen päästä sai cruisen paussille ja takaisin. 407 sama.
Ei saa ykköskoppaisessa. Kakkoskoppaisessa saa, limitterimallin viiksi on se ero.
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- XM 2.0i' 90 - =- AX 11 TRE '89 =-

Poissa Tervo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #8 : Elokuu 03, 2019, 12:30:38 »
Ei kait noissa viiksissä ole muuta eroa kuin että vanhassa on se on/off -katkaisija, ja uudemmassa on limiter/off/cruise katkaisija? Viiksen päässä sama pause-näppäin ja laidoissa +/-, ihan samalla tavalla kuin uudemmassakin.
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa Jannep

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #9 : Elokuu 03, 2019, 14:33:11 »
"Jos pitää res- tai set-nappia hetken pohjassa, se ottaa sen nykyisen nopeuden" .. tuossahan se apu oli, pelkkä lyhyt painallus otti sen alkuperäisen nopeuden muistista mutta tuo pidempi painallus aktivoi meneillään olevan vauhdin. Kiitokset vastauksesta!

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 306
  • Peukkuja: 20
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Vakionopeudensäätimen "muisti"
« Vastaus #10 : Elokuu 03, 2019, 20:14:03 »
Ei kait noissa viiksissä ole muuta eroa kuin että vanhassa on se on/off -katkaisija, ja uudemmassa on limiter/off/cruise katkaisija? Viiksen päässä sama pause-näppäin ja laidoissa +/-, ihan samalla tavalla kuin uudemmassakin.
Juu samat napit ja merkinnät mutta silti erilainen toimintalogiikka.
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- XM 2.0i' 90 - =- AX 11 TRE '89 =-