Kirjoittaja Aihe: GS Birotor  (Luettu 538 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 054
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
GS Birotor
« : Heinäkuu 29, 2019, 17:16:26 »
Olipahan minulle ihan uusi tieto jotta wankel-moottiriakin on kokeiltu.

Ei vaan ihan mennyt putkeen: Wankelmoottorinen mallin myynti ja auton laatu olivat niin suuri pettymys, että Citroën yritti ostaa takaisin ja romuttaa kaikki Birotor-mallit. Tämä siksi, että Citroën ei halunnut toimittaa varaosia mallisarjaan ja olisi mieluusti unohtanut sen olemassaolon. Muutamia GS Birotor-malleja on kuitenkin säilynyt keräilijöillä. (Wikipediasta)
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 547
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: GS Birotor
« Vastaus #1 : Heinäkuu 29, 2019, 18:31:17 »
Maailmassa on monta ihmeellistä ja kummallista asiaa.  :)

Eihän tuo wankel-sitikka vielä kaikista ihmeellisin juttu ole, nimittäin kaikista maailman autonvalmistajista UAZ aikoinaan kokeili sitikalta kopioitua kaasunestejousitusta siinä maastopakettiautossaan, 452:ssa. Ajattelivat hölmöt että se tekisi kyydistä huonoilla teillä tasaisempaa. Kaukaa viisaat neuvostopäättäjät eivät kuitenkaan antaneet lupaa sarjavalmistukseen.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: GS Birotor
« Vastaus #2 : Heinäkuu 29, 2019, 21:40:48 »
Ja ennen Bi-Rotor GeeSua tuotannossa oli M-35, yksikammioisella Wankelilla varustettu "Ami coupe" -korinen hydraulijousituksella ollut laitos, perustuu alustaltaan ja rungolta 2CV:n ratkaisuihin...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Disco -90

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 306
  • Peukkuja: 20
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: GS Birotor
« Vastaus #3 : Heinäkuu 30, 2019, 07:34:16 »
Ja ennen Bi-Rotor GeeSua tuotannossa oli M-35, yksikammioisella Wankelilla varustettu "Ami coupe" -korinen hydraulijousituksella ollut laitos, perustuu alustaltaan ja rungolta 2CV:n ratkaisuihin...
Eihän M35 varsinaisesti tuotantoauto ollut, vaikka niitä useampia valmistettin ja kait uskollisille asiakkaille testikäyttöön annettiinkin. Ostaahan sellaista ei kai saanut?
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- XM 2.0i' 90 - =- AX 11 TRE '89 =-

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: GS Birotor
« Vastaus #4 : Heinäkuu 30, 2019, 11:12:51 »
Ja ennen Bi-Rotor GeeSua tuotannossa oli M-35, yksikammioisella Wankelilla varustettu "Ami coupe" -korinen hydraulijousituksella ollut laitos, perustuu alustaltaan ja rungolta 2CV:n ratkaisuihin...
Eihän M35 varsinaisesti tuotantoauto ollut, vaikka niitä useampia valmistettin ja kait uskollisille asiakkaille testikäyttöön annettiinkin. Ostaahan sellaista ei kai saanut?
Tietääkseni ne myytiin sellaisille asiakkaille, jotka ajoivat paljon ja muutenkin sitten osallistuivat kertomalla kokemuksistaan? Ja heille tarjottiin runsaskätistä takaisinostomahdollisuutta, kun koeajojakso oli ohi...

Valmisti tehdas myös helikopterin Wankel -moottorilla, joka todistettavasti jopa lensi mutta se(kin) projekti sittemmin lakkautettiin, kuten niin monta muutakin siinä energiakriisin kynnyksellä...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Disco -90

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 549
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: GS Birotor
« Vastaus #5 : Heinäkuu 30, 2019, 11:13:49 »
107 heppaa varmaan liikutti kevyttä autoa suht ripeästi.

 :) Kiree soundi:
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Paikalla TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 054
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: GS Birotor
« Vastaus #6 : Heinäkuu 30, 2019, 14:35:25 »
Mopon ääni. Ilman paukkupönttöä.  :-D
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011