Citroen C5 II etuovitiiviste

Aloittaja mn41, heinäkuu 18, 2019, 17:17:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mn41

Kuljettajan puoleinen ovitiiviste repeytyi jo talvella kuvan mukaisesti. Liimaus ei enää pitänyt ja on muutenkin ruma. Edullisia ehdotuksia ja vinkkejä korjaamiseksi foorumilaisilta oletettavasti löytyy. Serviceltä en löytänyt ko tiivistettä irrallaan, joten on varmaankin kiinteästi lasin kehyksessä.

mustis

Jos mun ois nii terävällä puukolla riekale pois.

chewitsi

japa

Kokeilin ensin liimata jollain elastisella kumiliimalla, mutta ei ollut pitkä apu. Nyt mulla on se kiinni palalla ilmastointiteippiä. Toimii ja kestää hyvin! Sitä saa myös mustana  ;)
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

ealab

Sama homma edessä. Ehkä aluksi putsaus ja pikaliimalla ainakin osittain kiinni, pysyäkseen linjassa. Sitten mustaa SIKAa tauspuolelle, reilusti, ehkä vähän ulkopuolellekin. Olisiko sikaa lujempaa, joustavaa liimaa....

mn41

Kiitos neuvoista.  Pikaliimalla korjasin jo heti kevättalvella, mutta eipä vaan pysynyt. Tuo tiivisteen osa on repeämiskohdaltaan noin mm:n vahvuista, joten yritin sitten geelimäisellä pikaliimalla, mutta ei kestänyt sekään. Tuo sikaflex on kyllä tuttu liimamassa, kun sillä olen traktorin lasien tiivisteitä korjaillut. Kokeilen nyt teippiviritystä ja seurailen muitten onnistumisia.

Tahma

Kumille ja muoveille on omat paremmat pikaliimat.
Normi kaupasta saatava pikaliima ei välttämättä pidä kumissa ja joissakin muoveissa.

https://www.kumijamatto.fi/loctite-406-20g-pikaliima.html

KariM

Pahoin pelkkään että liimattava pinta-ala on liian pieni käyttökohteen kuluttavuuteen nähden. Lisätuella onnistuisi, mutta päälle ei saa siististi ja taakse ei mahdu?

mn41

Mustaa ilmastointiteippiä tiivisteen takapuolelle liimailin. Tuo ohut "saranakohta" on se repeämislinja, josta tiiviste taittuu. Toivottavasti kestää taas jonkin aikaa ja teippi on helppo uusia.