Kirjoittaja Aihe: C5 II keula korkealla  (Luettu 266 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Peukkuja: 1
C5 II keula korkealla
« : Toukokuu 30, 2019, 21:22:07 »
Potilaana 2.2hdi 3+. Kun auton nostaa ala-asennosta parkissa ylös, niin tuntuu että keula nousee sen ekan pykälän yli suoraan toiseksi ylimmäiseen asentoon. Toisen kerran kun painaa ylöspäin, niin nousee jo yläasentoon. Parkissa keula on minun mielestä selvästi korkealla, juuri tuossa toiseksi ylimmässä asennossa ei siis ajokorkeudessa. Perä toimii minusta normaalisti korkeudensäädön osalta.

Mielestäni myös ajokorkeus ei asetu normaaliin asentoon vaan on hieman ylhäällä ja taajamassa hidastetöyssyjen yli ajo ei suju niin jouhevasti kuin aiemmin.

Onko ensimmäinen toimenpide etummaisen korkeusanturin linnunluiden rasvaaminen? Entä anturin sähköliittimet?  Toinen sitten itse anturin vaihto?
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015
C5 HDi 136 Exclusive tourer autom. 2008
C5 2.2 HDi 133 SX Berline autom. 2005
*haaveillaan*
C6 3.0 V6

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 II keula korkealla
« Vastaus #1 : Toukokuu 30, 2019, 21:46:36 »
Vielä sen verran että, anturi vissiin sijaitsee apurungon päällä? Onko vaikea rasvata tai vaihtaa se anturi?
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015
C5 HDi 136 Exclusive tourer autom. 2008
C5 2.2 HDi 133 SX Berline autom. 2005
*haaveillaan*
C6 3.0 V6

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 II keula korkealla
« Vastaus #2 : Toukokuu 31, 2019, 09:17:34 »
Ensimmäinen toimenpide on linnunluiden rasvaus ja säätö.
Apurungon päällä vähä enempi vänkärin puolella, rasvaus ja säätö on hankala ja vaarallinen jos ei oo oikeanlaista nosturia tai monttua.
Korkeuden säätö tapahtuu kallistuksen vakaajassa olevaa pakoputkiklemmaria kääntämällä, eli se mihin linnunluu tulee kiinni.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 II keula korkealla
« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2019, 10:36:37 »
Ensimmäinen toimenpide on linnunluiden rasvaus ja säätö.
Apurungon päällä vähä enempi vänkärin puolella, rasvaus ja säätö on hankala ja vaarallinen jos ei oo oikeanlaista nosturia tai monttua.
Korkeuden säätö tapahtuu kallistuksen vakaajassa olevaa pakoputkiklemmaria kääntämällä, eli se mihin linnunluu tulee kiinni.

Kiitos

Tällä ohjeella huomenna korjaamolle:

https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=20460.msg141378#msg141378
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015
C5 HDi 136 Exclusive tourer autom. 2008
C5 2.2 HDi 133 SX Berline autom. 2005
*haaveillaan*
C6 3.0 V6