Kirjoittaja Aihe: C5 -vetokoukkuongelmia.  (Luettu 602 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 396
  • Peukkuja: 0
C5 -vetokoukkuongelmia.
« : Maaliskuu 16, 2019, 20:58:38 »
Autoa vaivaa sitkeä vika (C5 sedan -03).

Kun autolla ajaa eteenpäin peräkärry perässä niin aina jarrutettaessa kuuluu kojelaudasta sama "pom" kuin mikä kuuluu, kun laittaa valitsimen "R"-asentoon. Ja toimimaton peruutustutka sanoo piiiip. Ja kun peruuttaa kärry perässä, käryää peruutusvalojen sulake moottoritilan sulakerasiasta.

Ilman kärryä ajettaessa auto toimii normaalisti.

Autossa oli vetokoukku ostettaessa eikä ole tietoa sen merkistä/mallista. Mistä tuossa kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Onko peruutusvalo langoitettu kärryn pistorasialle? Mikä mahtaisi sen peruutustutkan aktivoida jarrutettaessa?
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa Tura

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 -vetokoukkuongelmia.
« Vastaus #1 : Maaliskuu 16, 2019, 22:50:43 »
Perinteisessä 7-napaisessa rasiassa ei pitäisi olla yhteyttä auton peruutusvaloihin. 13-napaisessa pakkivalotkin on kytketty rasiaan.

Poissa kokeva

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 106
  • Peukkuja: 0
  • C5 Hdi 2.0 Break Man. 2003
Vs: C5 -vetokoukkuongelmia.
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2019, 08:00:09 »
Omassa C5 2,0 Hdi  2003:ssa on tällainen combo-pistoke, josta oli hapettunut useita johtoja poikki.

Kytkentöjä en muista. olivatko täysin samanlaiset kuvan kanssa.

Marmorilta hain uuden tilalle.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2019, 11:13:36 kirjoittanut kokeva »

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 265
  • Peukkuja: 20
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: C5 -vetokoukkuongelmia.
« Vastaus #3 : Maaliskuu 17, 2019, 09:40:25 »
Mulla oli '04 ykköskorisessa manuaalissa ihan tavallinen pistoke, ei tutkia, kaikki toimi ja pakille laittaessa kuului tuo "pom"
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- XM 2.0i' 90 - =- AX 11 TRE '89 =-

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 755
  • Peukkuja: 12
Vs: C5 -vetokoukkuongelmia.
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2019, 12:00:48 »
Ehkä viisainta olisi purkaa koukun pistorasia johtoineen pois ja asentaa itse kokonaan uusi sähkösarja. Silloin tulee varmasti oikein eikä ongelmia pitäisi enää olla. Kakkoskoppaiseen kun aikoinani asensin vetokoukun, niin sähkösarjan ohjausboksille oli liitin valmiina, eli tökkäsi vaan boksin kiinni ja aktivoi peräkoukun Lexialla. Liekö ykköskoppaisessa erilainen järjestely.
Can Clip (Renault, Dacia)
Lexia+PP (Citroen, Peugeot)
MultiEcuScan (Fiat, Lancia, Alfa)
AutoComPro (Kaikki merkit)
Vantaa

Poissa jassukata

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 -vetokoukkuongelmia.
« Vastaus #5 : Maaliskuu 17, 2019, 21:23:29 »
No enstäs miksi emännän femmassa , kun on kärryn pistoke kiinni niin auto ei sammu vaikka kääntää virrat pois ja vaikka ottaa vielä avaimenkin virtalukosta. Kärryn valot kyllä toimii ihan oikein ja palaa. Mutta tosiaan ei sammu kun pistoke irroitettuna.  ??? Kyseessä siis manuaali -03 .

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 434
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 -vetokoukkuongelmia.
« Vastaus #6 : Maaliskuu 17, 2019, 21:50:41 »
Joskus aikoinaan isän 504:ssa oli sama ominaisuus yhdellä tietyllä kärryllä, että sitä ei saanut sammumaan piuhan ollessa kiinni. Toki ei puhuta ihan saman päivän tekniikasta, mutta tuossa tapauksessa vika oli kärryssä. Sotkiko maadoitusta vai mitä teki en sen paremmin muista. Sammutin siinä jokatapauksessa herkes pelaamasta ja tollanen vanha diesel ei kummosesti sähköä tarvitse käydäkseen.

Kannattaa ensin kokeilla toisella kärryllä niin tietää kummasta vikaa hakee.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 300
  • Peukkuja: 24
Vs: C5 -vetokoukkuongelmia.
« Vastaus #7 : Maaliskuu 18, 2019, 13:52:58 »
Mulla oli '04 ykköskorisessa manuaalissa ihan tavallinen pistoke, ei tutkia, kaikki toimi ja pakille laittaessa kuului tuo "pom"

Parkkitutka ilmoittaa omanlaisellaan matalammalla piippauksella ettei ole käytössä koska kärry on kytketty. Tosin tietääkseni tämä tulee tutkan omalta piipperiltä takalokasuojasta eikä kojelaudasta kuten ensimmäisessä viestissä mainittiin tapahtuvan.