Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto  (Luettu 378 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dieselman

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« : Maaliskuu 09, 2019, 10:39:01 »
Ohjeita kaivattaisiin etupään  varaajapallon vaihtoon.
Tarviiko kuinka autoa purkaa jotta vaihto onnistuu?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 571
  • Peukkuja: 15
Vs: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2019, 11:32:34 »
C5:ssa ei ole varsinaista erillistä varaajapalloa, osin vastaavaa virkaa tekee hydraulipumpun sisään rakennettu pieni paineakku, mutta se on lähinnä tasaamassa painesykäyksiä, ei niinkään vanhan ajan varaaja. Ei ole vaihdettavissa erikseen.

Plussallisessa on (H3+, sen erottaa jousituksen sport napista (eri kuin automaattilaatikon sporttinappi)) kyllä kolmas keskipallo, mutta se ei ole varaajapallo.

Mitä oireita olisit korjaamassa tuon pallon vaihdolla?

Poissa Dieselman

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« Vastaus #2 : Maaliskuu 09, 2019, 20:27:18 »
Etupään jousipallot uusittu molemille puolille  etuiskunvaimentimen uusinnan yhteydessä.

Tuli ekaksi tilattua tuo  pallo jonka luulin olevan iskunvaimentimeen sopiva mutta selvisi että se onkin eteen keskelle kuuluva pallo.Sport nappi löytyyy eli kyseessä on tuo plussa malli.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« Vastaus #3 : Maaliskuu 09, 2019, 20:50:53 »
C5 X7 on aina plussallinen.

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 311
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2019, 20:52:07 »
Jos on hyde, eikä rautajousiköyhämalli.

C5 X7 on aina plussallinen.
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« Vastaus #5 : Maaliskuu 09, 2019, 21:39:20 »
Jos on hyde, eikä rautajousiköyhämalli.

C5 X7 on aina plussallinen.

No niin olihan niitäkin. Muutoinhan X7 jousituksissa ei variaatioita ole kuin korkeusanturien lukumäärän (2-4kpl) ja huippumalleista löytyvän erillisen jousitusecun suhteen.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 063
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« Vastaus #6 : Maaliskuu 09, 2019, 22:11:47 »
Etupään jousipallot uusittu molemille puolille  etuiskunvaimentimen uusinnan yhteydessä.

Tuli ekaksi tilattua tuo  pallo jonka luulin olevan iskunvaimentimeen sopiva mutta selvisi että se onkin eteen keskelle kuuluva pallo.Sport nappi löytyyy eli kyseessä on tuo plussa malli.
Tarkoittanet jousisylinteriä minkä vaihdoit? Iskunvaimennin on jousipallon juuressa, osa jousipalloa...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 571
  • Peukkuja: 15
Vs: Citroen C5 2.0Hdi -10 keskipallon vaihto
« Vastaus #7 : Maaliskuu 10, 2019, 01:33:53 »
[Mode-edit, vaihdoin otsikon]
En osaa sanoa täytyykö jotain irroittaa että pallo mahtuu irti. Oikea pallopihti/sopiva työkalu ehkä myös vaaditaan että mahtuu vääntämään?

Tässä esimerkkinä rmattilan omatekemä:
http://www.rmattila.com/images/remontit/sekalaista/citroen_sphere_tool_ready.jpg