Kirjoittaja Aihe: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku  (Luettu 820 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bugsneeze

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« : Maaliskuu 07, 2019, 07:38:49 »
Mikähän on tullut Citikkaan?

Auton keula nousee ja laskee nytkähdellen, ikään kuin siellä olisi jokin jumissa.

Nousussa pumppu pumppaa sinne painetta ja hetkeen ei tapahdu mitään, mutta pian se nousee nytkähtämällä. Alas tullessa samantapaista jumitusta havaittavissa.

Takapää liikkuu pehmeästi. Aivan kuten etupääkin ennen.

Auto on C5 Tourer vm. -12, 2.0 HDi. Aj. 161 tkm.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 440
  • Peukkuja: 4
  • C5
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #1 : Maaliskuu 07, 2019, 14:04:56 »
Oisko se hento linnunluu ruostetta täynnä? Kannattaa voidella ne nivelet.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Bugsneeze

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2019, 20:51:48 »
Pitääpä tutkia.

Ajossa ei huomaa mitään tavallisesta poikkeavaa eikä auto ilmoittele mitään vikakoodeja.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2019, 21:20:41 »
Minä arvaisin samaa ja vikakoodeja ne eivät varmaan koskaan aiheuta (tämä ihan mutua ja muistikuvaa mitä netistä lukenut joten älä ota liian vakavasti)?

Poissa Bugsneeze

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #4 : Maaliskuu 27, 2019, 14:17:37 »
Alkaa kelit olla pian mukavat rapata autoa ulkosalla.

Mistäköhän tuo linnunluu löytyy? Olisko kuvaa tai osanumeroa heittää, mulla on tuo Citroen Sedre -ohjelmisto käytettävissä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 730
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #5 : Maaliskuu 27, 2019, 14:25:57 »
Korkeusanturi saa korkeustiedon kallistuksenvakaajatangolta ja sijaitsee jossain auton keskilinjan läheisyydessä. Ruostuvan vivuston toinen pää siis kiinni kallistuksen vakaajassa ja toinen pää itse korkeusanturissa. Vaatii melkein nosturin että sen pääsee näkemään malleissa joissa vain yksi korkeusanturi akselillaan, tai ainakin auto on tunkattava ylös kunnolla. Älä missään nimessä nosta jousitusta yläasentoon ja ryömi auton alle tutkimaan sekä räplimään mekanismia koska saatat saada helposti auton niskaasi.


Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #6 : Maaliskuu 27, 2019, 18:49:04 »
Pitää myös muistaa, että toisissa (uudemmissa 2l dieseleissä?) on takana kaksi anturia kummallakin puolella. Jos on keskellä, sen näkee ihan hyvin, sillä on muovikoppa suojana, tosin siinä on vain reunat sivuille ja pohjaan päin (muistaakseni) joten sen "läpi" näkee hyvin.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 730
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #7 : Maaliskuu 27, 2019, 20:36:05 »
180hp ja tehokkaammissa on kaksi anturia takana. V6-mallissa tuplat myös edessä. Ja noi tupla-anturit vivustoineen näkyy helposti ilman nosturiakin joten ne on todella helppo tarkastaa ja voidella kun ovat kiinni tukivarsissa eli renkaiden vieressä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #8 : Maaliskuu 27, 2019, 21:36:29 »
Etummainen on vaikeampi, ainakin jos on vain yksi. Olen aina pyytänyt huoltoa voitelemaan ja talvella ruikkinut pesujen yhteydessä Bilt Hamber Atom-macia siihen taaimmaiseen.

Poissa Bugsneeze

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #9 : Huhtikuu 20, 2019, 14:36:25 »
Yhdet luut tässä on edessä ja takana. Etummainen todella hankalassa paikkaa.

Tarkennetaan ongelmaa siten, että se vaikuttaa olevan tuo apukuskin puolimmainen etukulma jumissa. Se nousee muiden jäljessä nytkähtämällä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 730
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - etupään nytkähtelevä nousu ja lasku
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2019, 21:57:00 »
Etujousisylinterissä vikaa?  Onko merkkejä vuodosta?

https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=29430.0 ::)