Kirjoittaja Aihe: C5 kaasu  (Luettu 1161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ceevitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
C5 kaasu
« : Helmikuu 22, 2019, 15:49:36 »
Moi kaikille uutena jäsenenä.
Omistuksessa on ollut nyt n.kuukauden kakkoskoppainen c5 bensa 2.0 automatic
ja sellainen vaiva ollut koko ajan että esim. risteykseen tultaessa kun himmaa ja kun pitäis lähteä niin miettii luvattoman kauan ja joskus jopa sammuu? Ei vikakoodia mutta onko siihen apua mikä mättää?
Aiheesta varmaan on haulla jotain vinkkejä mutta mikään ruottalaisten kaasupolkimen opetus
Kaasu pohjaan—>virta päälle, kaasu pois—>20sek.virta pois minimi ilman lämpö +6 ei ole auttanut yhtään mitään, eikä kaasuläpän puhdistus. Kaikkia olen kokeillut mutta ei vaikutusta.
Jotenkin tuntuis että tuohon vaivaan vaikuttaa vaihteisto jollain lailla, jos heittää siinä himmatessa vapaalle niin ottais muka kierroksia heti mutta jos on vaihde päällä niin miettii sen pari kolme sekuntia jotka tuntuu iäisyydeltä kun pitäis lähteä liukkaasti toisten jaloista.  APUA!!
Taas on C5 pihassa

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 359
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #1 : Helmikuu 22, 2019, 20:13:12 »
Toimiiko vakionopeudensäätimen nopeudenrajoitin? Jos ei, niin kaasupolkimen toinen potentiometri on rikki. Uuden polkimen saa alle 200 €urolla ja se on helppo asentaa itse.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 864
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #2 : Helmikuu 22, 2019, 20:29:44 »
Aiheen mukaan kaasusäiliö tyhjä  :). Kaasuläpän kotelon voi avata (putsata liukupinnat) tai testerillä polkimen asento näkyy prosentteina.

Poissa ceevitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #3 : Helmikuu 22, 2019, 20:39:58 »
Kiitos vastauksesta, luulin jo ettei niitä tulekkaan.
Nopeudenrajoitin ja vakkari toimii niinkuin pitääkin.

 Jos normaali ajossa nopeus noin 50 tai yli, toimii niinkuin pitääkin eli reakoi kaasuun heti mutta kun vauhti hiljenee ja kierrokset tippuu alle 1000rpm niin sitten on se viive.   Aamulla se voi toimia kerran pari, mutta kilsan päässä olevassa risteyksessä jo viivyttää. Jos haluaa ajaa joustavasti pitää painaa jarrua ja kaasua narraten samalla kertaa.  Muuten niin mukava auto kaikin puolin.
Onko noita vastaavia vaivoja ollut muilla c5 kuskeilla ja miten niistä pääsis eroon miten vai onko ominaisuus?   Ei tiedä enää mitä tekis kun ei ole vikakoodiakaan kertomassa jostain viasta  >:(
Taas on C5 pihassa

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #4 : Helmikuu 23, 2019, 01:09:36 »
Mulla dieseli automaatilla ja tekee melko lailla samoin. Tosin sammunu ei vielä ole. Mutta melko ärsyttävä vika varsinki silloin kun pitää risteyksestä kääntyä liikenteen sekaan,  katsoo että tohon väliin.... no auto ei reagoi kaasuun ja autot lähenee... vaistomaisesti  lisää kaasua ja sitte lähetäänkin loikalla.... ei jotenki tunnu jouhevalta. Eikä tuohon oikein totu.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 530
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #5 : Helmikuu 23, 2019, 08:36:52 »
Bensaan noilla oireilla mappianturi ja 2.0 16v dieseliin korkeapainepumpun paineensäädin.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa ceevitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #6 : Helmikuu 23, 2019, 09:42:50 »
Aiheen mukaan kaasusäiliö tyhjä  :). Kaasuläpän kotelon voi avata (putsata liukupinnat) tai testerillä polkimen asento näkyy prosentteina.

Kaasu pohjaan—>virta päälle, kaasu pois—>20sek.virta pois minimi ilman lämpö +6 ei ole auttanut yhtään mitään, EIKÄ KAASULÄPÄN PUHDISTUS.
Testerillä on ajettu läppää ja toimii niinkuin pitääkin, kaasu pois niin näyttää jotain 0,jotain volttia,
Kaasu pohjassa 4,0 volttia ja siltä väliltä missä kaasupoljin on. Eli ne kai toimii oikein.
Mistän tämä MAP anturi löytyy?
Taas on C5 pihassa

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 814
  • Peukkuja: 5
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #7 : Helmikuu 23, 2019, 10:50:39 »
Taas yksi perusasia. Akun liitokset ja varsinkin maadoitus (paluuvirtareitti, jossa siinäkään ei soivi olla jännitehäviöitä.)vaihtestoon pitää olla moitteeton. Omassa syksyllä korjasin toosan liitoksen yli 1v:n jännitehäviön. Kulku parani ja rauhoittui. Häviöt löytyy yleismittarilla, kone käyden, kaikki sähkökuorma kytkettynä.

Poissa zxstta

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #8 : Helmikuu 23, 2019, 11:07:11 »
Oli myös sama vika C5 vm 2006 bensa automaatti, kokeilin edellämainittuja konsteja ei vaikutusta. Käytin Citikka huollossa testasivat mekaniikan olevan kunnossa. Tämän jälkeen ajoivat kaasupolkimen viritysohjeman tuli kuntoon, lähtee liikennevaloista ökkötelemättä,
Toimenpide tehty 2015 DiagBox-testi:
Kaasupolkimen toiminta = ei vikoja
Sopeutusten nollaus + opetus
Hinta 50€
Toimii edelleen moiteettomasti
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2019, 00:11:55 kirjoittanut zxstta »

Poissa ceevitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #9 : Helmikuu 23, 2019, 11:50:54 »
Oli myös sama vika C5 vm 2006 bensa automaatti, kokeilin edellämainittuja konsteja ei vaikutusta. Käytin Citikka huollossa testasivat mekaniikan olevan kunnossa. Tämän jälkeen ajoivat kaasupolkimen uudelleen viritysohjeman tuli kuntoon, lähtee liikennevaloista ökkötelemättä,

Joo kaikkia on nyt putsailtu ja kokeiltu tuloksetta.
Pitää kai se viedä merkkihuoltoon teettämään tuo edellä mainittu kaasupolkimen sopeutus kunnon testerillä, tietääs vaan onko siitäkään apua kun ei turhastakaan viitsisi maksella >:(
Taas on C5 pihassa

Poissa Lexa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 299
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #10 : Helmikuu 23, 2019, 12:16:37 »
Kannattaa tukkia egr - loppuu miettiminen.
...Hilijaa ja matalalla...
C6 2007 2.7HDI

Poissa ceevitonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #11 : Helmikuu 23, 2019, 13:43:17 »
Kannattaa tukkia egr - loppuu miettiminen.
Olisko se enempi dieselien vaivoja, onko bensakoneessa edes koko kierrätystä?
Taas on C5 pihassa

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #12 : Maaliskuu 27, 2019, 00:16:21 »
Pitäs varmaan se kaasupolkimen sopeutus tehä tuohon omaan dieseliinkin.  Egr on jo tukittu.
Pystyykö tuota paineensäätimen kuntoa todennettua jollain tavalla/testerillä? Ei oikein kokeilumielellä viittis vaihtaa jos vika ei siinä olekkaan.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 814
  • Peukkuja: 5
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #13 : Maaliskuu 27, 2019, 08:24:45 »
Petaalin sopeutus on peruskauraa. Sitä on tehty Stiloonkin. Samoja heebeleitä kaikissa.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 291
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #14 : Maaliskuu 27, 2019, 09:41:43 »
Joo kaikkia on nyt putsailtu ja kokeiltu tuloksetta.
Pitää kai se viedä merkkihuoltoon teettämään tuo edellä mainittu kaasupolkimen sopeutus kunnon testerillä, tietääs vaan onko siitäkään apua kun ei turhastakaan viitsisi maksella >:(

Mulla kaasupoljinta ei saanut edes Lexialla sopeutettua, sanoo vaan, että tähän malliin ei sopeutusta tarvita. Throttle position tuntuis reagoivan tietokoneen mielestä ihan loogisesti kaasupolkimen asentoon.

Pitääpä itsekin tutkia lisää: mappi, kaasuläppä ja jännitehäviöt. Tähän asti olen vain sopeuttanut lähinnä itseni ja kaasujalan...

Ei ole ikinä sammunut, mutta kaasu tosiaan reagoi viiveellä, kun lähtee liikkeelle.

Nyt uutena ilmiönä on vielä pientä nykimistä havaittu ajossakin, ensin epäilin vetoakselien sisempiä niveliä, mutta ihan kuin nykiminen tulisi kuitenkin vaihdelaatikosta tai jopa moottorista itsessään. Jos heitän parkissa kierrokset ylös ja annan tulla alas, niin n. 2000 rpm:n kohdalla kiekkamittari hidastuu hetkeksi, kunnes valahtaa tyhjäkäynnille. Samoin nuo nykimiset tapahtuvat tuolla kierrosalueella. Ei vikakoodeja täälläkään, mutta oireet tihenevät.
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 529
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 kaasu
« Vastaus #15 : Maaliskuu 27, 2019, 09:41:49 »
Omassa vitosessa vasta merkkiliikkeen sopeutus kaasupolkimeen toi tuloksia. Oli kuin autoon olisi vaihdettu uusi moottori. Tuli ihan turhaan kärsittyä ominaisuudesta.

Omat lukuisat yritykset netin ohjeilla eivät johtaneet mihinkään. Kaasussa oli kuollut kohta, kun piti lähteä liikkeelle. Kun painoi liikkeelle lähtiessä kaasua, kierrokset lähti ensin alaspäin...  ???
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...