Kirjoittaja Aihe: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto  (Luettu 1164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« : Helmikuu 17, 2019, 09:13:22 »
Vasemmalta etupäästä taitaa vuotaa parkkipaikan jäljestä päätellen? Onko jousisylinteri vai joku letku? Sylinteri näyttää olevan päällisin puolin ok, mutta vuotoa on varmasti koska litra meni säiliöön eikä edes riittänyt...
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #1 : Helmikuu 17, 2019, 09:23:22 »
Kristallipalloni näyttää että pieni letku vuotaa.

Autoa katsomalla se vuoto todennäköisesti löytyy paremmin.



Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 251
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #2 : Helmikuu 17, 2019, 11:52:31 »
Jos pieni paluuletku vuotaa litran hydeä, niin eikös silloin sylinterissäkin ole reipasta ohivuotoa?

Paluuletkun hajottua omastani ulos tuli vain sen verran, mitä nyt paluupuolen letkuihin mahtui, puoli desiä ehkä.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 086
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2019, 12:55:08 »
Jos on ollut jo kauan murtuneena ja viimein poikki, niin kyllä sitä kautta lopulta tyhjenee koko säiliökin...

Ja kun tuo paluuletku on poikki, niin sitä kautta jousisylinteriin menee pölyä, hiekkaa yms, joka edesauttaa sylinterin kulumista, aikansa kun sylinterin antaa hieroa tekemänsä "hiomatahnan" avulla, niin ohivuoto lisääntyy jopa sellaiseksi että säiliöllisen nestettä saa todella nopeasti pihalle sen pienen letkun kautta. Tosin sitä ennen tulee mukaan keulan eläminen, nousee ja laskee jatkuvasti...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #4 : Helmikuu 17, 2019, 19:23:28 »
Tullut jo mieleen niputtaa auto kun yhtä sun toista pientä kränää tuli esille. Toisaalta rahaakin on mennyt, joten jokunen vastinekilometri pitäisi vielä kärrätä. Eli minkämoinen remppa tuo paluuputken vaihto on?
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 086
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #5 : Helmikuu 17, 2019, 19:45:48 »
Osa maksaa kympin-pari, mikäli kyse on siitä kumisesta paluuletkusta jousitolpalta paluuputkelle. Yleisin vuotopaikka on tuo, mitä on tullut leikittyä Bx, Xantia, Xm, C5 -keksintöjen kanssa. Letku on tolpassa kiinni metallipannalla, putken päässä vain painamalla...

Yleensä, jos on vasta ekan kerran murtunut poikki, kestää laittaa takaisin paikalleen vähän lyhentyneenäkin, eli kustannukset on vaiva siitä että tunkkaa kulmaa ylös, irroittaa etupyörän, poistaa katkenneen osuuden letkusta, laittaa sen takaisin paikalleen putkelle, kiinnittää pyörän ja poistaa tunkin. Ja jos ei pysty enää vanhaa laittamaan, niin uusi on tosiaan halpa, ja vaihtoon menee vain hetki ensikertalaiseltakin, jos on yhtään aiempaa ropauskokemusta...

Ihan tuommoisen takia en lähtisi vielä paalaamaan, edes C-vitosta...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 086
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #6 : Helmikuu 18, 2019, 17:29:33 »
Just Xm:ää ihmettelin, vastaavan tippasun takia..:


Pientä kostumista havaittavissa, ja oli (vihreä, LHM:n kanssa, olisi kellertävä LDS:llä) lammikkoa pyörän vieressä...


Vähän haperoa


Pahin pätkä pois...


Ja takaisin paikalleen...

Ja joo, tuo on vain tilapäistä ensiapua. Tähän ainakin pitää vaihtaa tuo letku, ja ehkä toisellekin puolelle...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #7 : Helmikuu 18, 2019, 21:08:22 »
Osa maksaa kympin-pari, mikäli kyse on siitä kumisesta paluuletkusta jousitolpalta paluuputkelle.

Yleensä, jos on vasta ekan kerran murtunut poikki, kestää laittaa takaisin paikalleen vähän lyhentyneenäkin, eli kustannukset on vaiva siitä että tunkkaa kulmaa ylös, irroittaa etupyörän, poistaa katkenneen osuuden letkusta, laittaa sen takaisin paikalleen putkelle, kiinnittää pyörän ja poistaa tunkin.



Ei siinä oo pakko ees rengasta irrottaa, kunhan nostaa alustan ylös. Mutta jonkinlainen tunkki varmistus ois hyvä olla.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 086
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2019, 21:48:16 »
Ei siinä oo pakko ees rengasta irrottaa, kunhan nostaa alustan ylös. Mutta jonkinlainen tunkki varmistus ois hyvä olla.
Ei niin, piti sekin tuohon kuvasarjaan kirjailla, mutta unohtui. Nuokin kuvat tuli otettua jousitus yläasentoon nostettuna, pyörä paikallaan...

Ja vähän odotusten vastaisesti, ei ollut tullut enää tippoja lattialle...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #9 : Huhtikuu 24, 2019, 22:27:02 »
Ei ollut pieni putki. On paksuhko muoviputki joka lähtee säiliön pohjasta, kiertää keulan alaosan kautta, kulkee vasemman pyöräkotelon sisäreunan alaosassa jatkuen jonnekin taakse ja ylös? Siinä oikean etupyörän takana on puristus liitos josta tihkuu nestettä. En saanut kuvaa sopimaan tähän liitteeksi. Pitäis osata pienentää pixelit samsungissa, mutten ossoo...
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Poissa Tervo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 73
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #10 : Huhtikuu 24, 2019, 22:48:00 »
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shoozhoo.imageresizer

Tätä minä oon käyttänyt, jos kännyssä pitää pienentää.
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #11 : Huhtikuu 25, 2019, 13:22:44 »
Tommonen putki ja liitos joka tihkuu.
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 086
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #12 : Huhtikuu 25, 2019, 13:32:03 »
Tuo on käsittääkseni ohjaustehostimen putki-letku. Samaa nestettä käyttää niin ohjaus kuin jousituskin. Noita on korjattu teettämällä uusi putki-letku-mysteerio hydraulitarvikeliikkeissä, saatesanoin "klapikoneesta", kun jos kertoo sen olevan auton osa, saati ohjauksen, niin loppuu yhteistyö yleensä siihen...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #13 : Huhtikuu 25, 2019, 13:50:59 »
Eli vanha irti ja mukaan pajalle vai voiko hakea letkun jossa oikeanlaiset liittimet molemmissa päissä?
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Poissa Simon Le Bon

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 77
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #14 : Huhtikuu 25, 2019, 15:17:04 »
Letku mukaan. Tekevät irto-osista. Itse teetin jousitukseen putken, "paluuputken" Kaila-Tec:lla Oulussa. Hinnaksi tuli 19,90€.

Poissa chewitsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 181
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #15 : Huhtikuu 25, 2019, 20:41:34 »
Jos se on ohjaustehostimen pletku, niin sisällä on jousimainen teräslanka ja ohuempaa nylon putkiletkua. Ite heivasin ne pois. Olivatkin ohjausäänien vaimennukseen - no ei tuo paljoa ääntele nytkään. Laittaisin kuitenkin takaisin.

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #16 : Huhtikuu 25, 2019, 21:28:43 »
Jos se on ohjaustehostimen pletku, niin sisällä on jousimainen teräslanka ja ohuempaa nylon putkiletkua. Ite heivasin ne pois. Olivatkin ohjausäänien vaimennukseen - no ei tuo paljoa ääntele nytkään. Laittaisin kuitenkin takaisin.

Voisitko tarkentaa missä letkussa tommosia kötöksiä oli.
Oma c5 hdi jurisee aivan ku tehostajan säiliö ois tyhjä, pumpunkin vaihdoin eikä vaikuttanu.

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #17 : Huhtikuu 25, 2019, 23:20:01 »
Onko tietoa missä kymenlaaksossa olisi hydrauli paja jossa tuon putken voisi teettää?
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Paikalla purflux

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 566
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #18 : Huhtikuu 26, 2019, 13:43:01 »
Jos se on ohjaustehostimen pletku, niin sisällä on jousimainen teräslanka ja ohuempaa nylon putkiletkua. Ite heivasin ne pois. Olivatkin ohjausäänien vaimennukseen - no ei tuo paljoa ääntele nytkään. Laittaisin kuitenkin takaisin.

Voisitko tarkentaa missä letkussa tommosia kötöksiä oli.
Oma c5 hdi jurisee aivan ku tehostajan säiliö ois tyhjä, pumpunkin vaihdoin eikä vaikuttanu.

Onko ääni jurinaa vai heinäsirkan sirinää? Omassa hdi:ssä sirisee startin jälkeen mutta lakkaa minuutin kuluttua, epäilen että laturin hihna luistaa kun akku on antanut amppeereita starttimoottorille. Eli kun akku saa latausta, momentti moniurahihnalle pienenee sen verran ettei luista ja ääni häviää.

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #19 : Huhtikuu 26, 2019, 15:45:57 »
Jurisee ajaessa aivan kuin tehostajan öljy olisi vähänä. Kylmänä ja lämpimänä aivan samalla lailla.
Ääntää vaikkei edes koske rattiin.
Ilman remmiä ei kuulu mitään.

Poissa chewitsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 181
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #20 : Huhtikuu 26, 2019, 17:20:57 »
Mulla jurisee kääntäessä, eli hydraulineste ääntää. Siinä syylärin takana olivat nuo jousi ja nylonputki sormenpaksuisen kumiletkun sisässä.

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #21 : Huhtikuu 27, 2019, 19:53:05 »
Näyttäisi nyt lämpeneessä kelissä ohjaustehostimen tihku vuoto loppuneen. Ainakan katastaja ei huomannut sitä. Mutta huomasi oikealta takaa hydevuodon, kaksi löysää alapalloniveltä ja OBD herjan😝. Kuukausi ajoaikaa ja silleen... eiköhän tuon vielä laittas kuntoon ni sais vastinetta viime vuoden remonttimenoille...
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Poissa drivebyvaijeri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Olin väärässä kunnes huomasin taas erehtyneeni
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #22 : Toukokuu 12, 2019, 16:30:43 »
Red Line Seal Saver öljyvuodon tiivistysaine 177ml. Tuommoinen aine motonetissä. Yhteensopivaa myös Citroenin LDS-hydraulinesteiden kanssa!... sanoo motonet. Miten tuon "tankkaus" pitäisi suorittaa että kulkeutuu sinne taakse vuotavaan tiivisteeseen tai ohjaustehostimen letkulle?
-99 & -00 Xantia Break 1.8 + C5 -03 2.0 Break

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 441
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 I koppanen, 03 break 2l hydevuoto
« Vastaus #23 : Toukokuu 12, 2019, 18:06:12 »
Red Line Seal Saver öljyvuodon tiivistysaine 177ml. Tuommoinen aine motonetissä. Yhteensopivaa myös Citroenin LDS-hydraulinesteiden kanssa!... sanoo motonet. Miten tuon "tankkaus" pitäisi suorittaa että kulkeutuu sinne taakse vuotavaan tiivisteeseen tai ohjaustehostimen letkulle?

En usko että tuo siinä mitään auttaa, lienee tarkoitettu moottorin tiviisteille, siellä öljy kiertää vähän eri tavalla kuin jousituksessa.
Voi olla tosi vaikeaa saada sitä sinne vuotokohtaan ellei vaihda LDS:ää kokonaan tuohon käärmeöljyyn... eikä sittenkään mitään takuuta että se auttaa mitään, kuten ei moottorinkaan tapauksessa. Yleensä vuotavat tiivisteet on parasta ihan suosiolla vaihtaa, tai liitoskohdat kiristää jos on jotenkin löysällä.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break