Kirjoittaja Aihe: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault  (Luettu 3268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #25 : Tammikuu 15, 2019, 20:38:21 »
Osaisitteko tässä samassa letkussa auttaa kahteen muuhunkin juttuun samassa koslassa:

1. Soitin ei mene päälle, ei tule virtaa. Sulakkeet tietysti pitää tsekata, mutta mitä muuta voi tehdä? Autoon on asennettu AUX-portit.

2. Peruutustutka piippaa koko ajan, eivät olleet saaneet siihen yhteyttä huollossa, mistäs tätä lähtisi vatvomaan?

Poissa ace

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 507
  • Peukkuja: 6
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #26 : Tammikuu 15, 2019, 21:07:16 »
Ja tässä vielä lisäksi servicen numeron mukaan haettu https://aeromotors.fi/kataloog/search/163631

No nytpä on hinnat kohdallaan, taidan tilata täräyttää nämä. Isot kiitokset kaikille jo tässä vaiheessa, korvaamaton apu nämä foorumit. Itse kyllä saan tuon asennettua, on ollut 16 autoa, joista ranskiksia kahdeksan. Mitenkähän... poistuuko vikavalo, mikäli vika korjaantuu vai vaatiiko Lexiaa? Tilasin eBaysta kyllä itselleni sellaisenkin...

Tämä meni nyt tarjouskilvaksi: https://spareto.fi/tuotteet/a2c59513208-kaasulapan-kotelo

 :)
C5 3.0 V6 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #27 : Tammikuu 15, 2019, 21:08:55 »
Ja tässä vielä lisäksi servicen numeron mukaan haettu https://aeromotors.fi/kataloog/search/163631

No nytpä on hinnat kohdallaan, taidan tilata täräyttää nämä. Isot kiitokset kaikille jo tässä vaiheessa, korvaamaton apu nämä foorumit. Itse kyllä saan tuon asennettua, on ollut 16 autoa, joista ranskiksia kahdeksan. Mitenkähän... poistuuko vikavalo, mikäli vika korjaantuu vai vaatiiko Lexiaa? Tilasin eBaysta kyllä itselleni sellaisenkin...

Tämä meni nyt tarjouskilvaksi: https://spareto.fi/tuotteet/a2c59513208-kaasulapan-kotelo

 :)

Heh, ehdin jo tilata, toimitus oli ilmainen, joten puntit tasoittuvat. :)

Poissa ace

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 507
  • Peukkuja: 6
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #28 : Tammikuu 15, 2019, 21:13:56 »
 8)

Tuon peruutustutkan ihmettelyn voisi aloittaa ohjauspurkin etsimisellä ja johtosarjan kunnon tarkistamisella, jos siihen ei kerran testerillä päässyt käsiksi.

Radion sulakkeet tosiaan kannattaa tarkistaa ainakin sulaketaulusta, mutta olisiko radioyksikön takana vielä erillinen sulake?
C5 3.0 V6 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 705
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #29 : Tammikuu 15, 2019, 23:08:12 »
Olenko ymmärtänyt, että vika ilmeni lähes heti auton oston jälkeen. Jos näin oli, on myös myyjä vastuussa viasta. Kysy asiaa paikalliselta kulutusasiamiehen toimistosta.

Poissa ace

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 507
  • Peukkuja: 6
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #30 : Tammikuu 16, 2019, 00:31:35 »
2. Peruutustutka piippaa koko ajan, eivät olleet saaneet siihen yhteyttä huollossa, mistäs tätä lähtisi vatvomaan?

Servicen mukaan tuossa ei ole tehdasasennettua parkkitutkaa? Se kyllä selittäisi sen miksei siihen saa yhteyttä. Olisiko se joku jälkiasennettu systeemi ???
C5 3.0 V6 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #31 : Tammikuu 16, 2019, 04:49:10 »
Olenko ymmärtänyt, että vika ilmeni lähes heti auton oston jälkeen. Jos näin oli, on myös myyjä vastuussa viasta. Kysy asiaa paikalliselta kulutusasiamiehen toimistosta.

Matkalla myyjän luota kotiin levesi. Tiedossa on ja oon keskustellut myyjän kanssa asiasta.

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #32 : Tammikuu 16, 2019, 04:50:52 »
2. Peruutustutka piippaa koko ajan, eivät olleet saaneet siihen yhteyttä huollossa, mistäs tätä lähtisi vatvomaan?

Servicen mukaan tuossa ei ole tehdasasennettua parkkitutkaa? Se kyllä selittäisi sen miksei siihen saa yhteyttä. Olisiko se joku jälkiasennettu systeemi ???

Hmmm jaa ajattelin että takatutka kuuluu Dynamiqueen. Ainakin auto piippaa kun pakki on päällä että se on yhdistetty järjestelmään. Täytyy ihmetellä vähän paremmilla keleillä tätä.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 705
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #33 : Tammikuu 16, 2019, 13:10:31 »
Olenko ymmärtänyt, että vika ilmeni lähes heti auton oston jälkeen. Jos näin oli, on myös myyjä vastuussa viasta. Kysy asiaa paikalliselta kulutusasiamiehen toimistosta.

Matkalla myyjän luota kotiin levesi. Tiedossa on ja oon keskustellut myyjän kanssa asiasta.
 

Jos noin on vaadi  autoliikkeitä korjaamaan auto, jos kieltäytyvät pyydä päätös kirjallisena. Älä tee ennen itse mitään, paitsi kysy kuluttaja-asiamiehen näkemys asiasta. Autoliikkeet noudattavat lähes poikkeuksetta asiamiehen kannanottoa.



Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • Peukkuja: 17
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #34 : Tammikuu 16, 2019, 15:56:44 »
Ei kuluttajansuoja tarkoita etteikö autoon voisi vikoja tulla vaikka heti oston jälkeen, myyjän virhevastuu tarkoittaa suojaa niitä vikoja vastaan, jotka olivat jo myytäessä, mutta eivät olleet havaittavissa (eikös siin kuulu myös vaatimus myös ostajalle tarkastaa tuote ennen ostoa). Virheettömyys riippuu myös auton iästä/km/hinta, eli ei voi olettaa että 800000 km ajettu 1 € auto kestäisi pitkään ja ilman vikoja, mutta 1 km ajettu 800000 € auton olettama on toinen, vaikka myyjä kirjottaisi kauppakirjaan "ilman takuuta, siinä kunnossa kuin se on", sen sijaan yksilöiden voi kirjoittaa "radio rikki"

Enpäs tiedä esimerkiksi miten radioon ja peruutustutkaan suhtaudutaan, molemmat kun olisi havainnut heti jos olisi kokeillut toimintaa? Ja vähän myös tosiaan hinnasta kiinni.

Joissain osissa on aika pitkä olettamakin. vaikka moottorin ja vaihteiston sisäiset viat (vaikka tehtaan tyyppiviatkin) niissä usein oletetaan 6 kk olettamaa, jos vika ilmenee sinä aikana, tulkitaan että vika (virhe) oli jo myytäessä, joskus virhesuoja oli paljon pidempäänkin, olikohan katkenneissa/venyneissä jakoketjuissa useampia vuosiakin Vaikka volkkarin TSI.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 705
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #35 : Tammikuu 16, 2019, 16:22:12 »
Ei kuluttajansuoja tarkoita etteikö autoon voisi vikoja tulla vaikka heti oston jälkeen, myyjän virhevastuu tarkoittaa suojaa niitä vikoja vastaan, jotka olivat jo myytäessä, mutta eivät olleet havaittavissa (eikös siin kuulu myös vaatimus myös ostajalle tarkastaa tuote ennen ostoa). Virheettömyys riippuu myös auton iästä/km/hinta, eli ei voi olettaa että 800000 km ajettu 1 € auto /kestäisi pitkään ja ilman vikoja, mutta 1 km ajettu 800000 € auton olettama on toinen, vaikka myyjä kirjottaisi kauppakirjaan "ilman takuuta, siinä kunnossa kuin se on", sen sijaan yksilöiden voi kirjoittaa "radio rikki"

Enpäs tiedä esimerkiksi miten radioon ja peruutustutkaan suhtaudutaan, molemmat kun olisi havainnut heti jos olisi kokeillut toimintaa? Ja vähän myös tosiaan hinnasta kiinni.

Joissain osissa on aika pitkä olettamakin. vaikka moottorin ja vaihteiston sisäiset viat (vaikka tehtaan tyyppiviatkin) niissä usein oletetaan 6 kk olettamaa, jos vika ilmenee sinä aikana, tulkitaan että vika (virhe) oli jo myytäessä, joskus virhesuoja oli paljon pidempäänkin, olikohan katkenneissa/venyneissä jakoketjuissa useampia vuosiakin Vaikka volkkarin TSI.


Periaatteessa euron tuotteenki saa käydä vaihtamassa, jos se olikin piiloviaalinen ostettaessa eli käyttöönotettaessa heti rikki. Se, mitä ostajan pitää tietää ja osata kokeilla on toinen juttu. On eri asia, onko ostaja autoliike tai tavallinen tien tallaaja. Kuluttaja-asiamiehen mukaan myös autoliike on oikeutettu korvaukseen, jos heille myydyssä autossa on sallattuja vikoja, esimerkiksi kohtuuton öljynkulutus, mitä liike ei ole voinut todeta. Mielestäni kyllä auton pitää kestää ainakin kotiin asti, ellei suosittelen kysymään kuluttaja-asiamiehen kannan asiaan. Monia esimerkkejä on olemassa kustannusten jaosta ostajan ja myyjän välillä kun autoon on tullut välitön vika. Lähes arvottomat ajokit myydäänkin nykyisin romutettavaksi tai huutokaupalla, jolloin liike pääse korjausvastuusta vapaaksi.

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #36 : Tammikuu 16, 2019, 16:30:09 »
Kuten sanoin, soiteltiin myyjäliikkeen kanssa. Vaihdossa antamastani Renun Grand Scenicistä oli ilmeisesti kytkimestä tms koneen ja lootan välistä joku levy halki. Minä pidin sitä normaalina renun kylmäkäyntinä. :) Noh, tonnin remppa on sielläkin luvissa joten sovittiin, että molemmat nuolee haavansa tällä erää.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 705
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #37 : Tammikuu 16, 2019, 17:01:11 »
Kuten sanoin, soiteltiin myyjäliikkeen kanssa. Vaihdossa antamastani Renun Grand Scenicistä oli ilmeisesti kytkimestä tms koneen ja lootan välistä joku levy halki. Minä pidin sitä normaalina renun kylmäkäyntinä. :) Noh, tonnin remppa on sielläkin luvissa joten sovittiin, että molemmat nuolee haavansa tällä erää.

Virhevastuu toimi molempiin suuntiin. OK

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #38 : Tammikuu 16, 2019, 18:06:10 »
1. Sanokaa, että se kaasuläppäkotelo on koneen takana.  >:( Saan varmaan unohtaa pihamaalla tehtävän remontin.

2. Etuiskarien yläpään laakerit paukkuu. Mistä hvetin kautta nekin vaihdetaan?

3. Soittimen takana oli 10 A sulake, ehyt. Löytyiskö tuohon soittimen liittimeen kuvaa, näkisi mihin piuhaan tulee virta ym. Voisi mittarilla vähän katsella. Voihan se tuo soitin olla tietysti sökö.
Muoks. Soitin on 96 662 670 xt 03 eli rd4n1m-03 ja löysin pin outin, täytyy käydä mittailemassa tuleeko virtaa pistokkeeseen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2019, 18:51:56 kirjoittanut konTomi79 »

Poissa Tahma

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 350
  • Peukkuja: 4
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #39 : Tammikuu 16, 2019, 21:26:17 »
Niihin etuiskareihin löytyy hyvä video

Ja totta helvetissä se kaasuläppäkotelo on koneen ja rintapellin välissä. ;D


Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #40 : Tammikuu 17, 2019, 08:41:53 »
Niihin etuiskareihin löytyy hyvä video

Ja totta helvetissä se kaasuläppäkotelo on koneen ja rintapellin välissä. ;D

Onpa sitten ekaa kertaa ikinä sellainen video, että jos tuolla ei osaa iskaria laittaa, vika on muualla kuin ohjeissa. Onhan tuossakin jumppaaminen, kun joutuu avokatoksessa talvella tehdä. Jos jättäisi vähän lempeämmille keleille. Tai veisi suoraan pajalle ja vaihdattaisi samalla sen kaasuläppäkotelon. :)

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #41 : Tammikuu 17, 2019, 13:49:39 »
Heitti taas limp moden, paiskaa pakoputkesta melkoista pikeä käydessä kun on vika päällä. Hanki mustana. Kaasuläppäkoppa on matkalla, josko ensi viikolla saisi asioita kuntoon.

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #42 : Tammikuu 22, 2019, 17:33:01 »
Otin perjantaiksi ajan tutun kaverin korjaamolle. Hänellä ei testereitä ole. Kysymys kuuluu, lähtevätkö vikakoodit pois vian korjaantuessa vai vaatiiko sen Lexian? Mulle on tulossa eBayn kautta mutta ei oo vielä saapunut...

Heitti btw myös antipollution faultin kun ajoin pätkän. Tuo mun puupennin testeri antaa koodin P2191. Johtuiskohan tosta kaasuläppäkotelosta vai onkohan seuraava vika jonossa?

Poissa Tahma

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 350
  • Peukkuja: 4
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #43 : Tammikuu 23, 2019, 15:08:44 »
Vikakoodi

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #44 : Tammikuu 23, 2019, 15:37:19 »
Vikakoodi

Eli ei välttämättä liity mitenkään kaasuläppäkoteloon. Vitun vittu.

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #45 : Tammikuu 25, 2019, 08:02:01 »
Sieläpä se on huoltamolla ny. Saa nähä riittääkö kaasuläppäkotelo ja uudet tulpat. Kävi hyrskyn kyrskyn ja savutti kuin korsteeni. Muksun hoitopaikan pihassa jäi taas flekti pyörimään ja startatessa limp mode oli poissa. Flektin pyöriminen kai vois viitata anturivikaan. Katotaan ny iltapäivään miten käy. Sitikka lähtee 99% varmuudella vaihtoon ja tulee toisen merkkinen kosla.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 982
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #46 : Tammikuu 25, 2019, 18:16:05 »
Älä sitten "mokaa" toista kertaa ostamalla "moderni" bensakone! Äläkä bemaria/miniä jossa sama kone.

Poissa konTomi79

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
Vs: Grand C4 Picasso 1,6 THP -09 ja engine management system fault
« Vastaus #47 : Tammikuu 26, 2019, 08:11:55 »
Älä sitten "mokaa" toista kertaa ostamalla "moderni" bensakone! Äläkä bemaria/miniä jossa sama kone.

Täytyy kiertää kaukaa. Ajatuksissa on Ford S-Max 2,0 vapari tai 2,5T Volvon pannulla.